MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#26 12-06-2008 12:24

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Re: Juridische procedure - betalen voor niet geleverde diensten

Nee, ik heb al na de eerste briefwisseling alle mailtjes uitgedraaid, prints van de SIDN-registraties etc doorgestuurd plus een begeleidende brief met het complete relaas.

Het antwoord op de vraag 'wat bedoelt u met dat ik totaal niet reageer?' was dan ook: Nou, u heeft nog steeds niet betaald.

#27 12-06-2008 13:11

yellow
Pro
@ Den Haag

Wat een tijdrovende kwestie deskman. Mijn advies zou zijn om eens naar de rechtswinkel te stappen om te kijken hoe jij ervoor staat. Vanuit dit forum is dat lastig te zien, omdat ik inhoudelijk niet alle ins en outs weet qua communicatie. Maargoed, het betreffende incassobureau is in mijn ogen ook erg amateuristisch, want met dit soort taal in de brief kom je niet echt geloofwaardig over. Oplichting en fraude is helemaal niet van toepassing hier, vindt het ook eigenaardig dat er geen artikelnummers van het wetboek wordt vermeld, zodat jij kan nalezen wat je ten laste word gelegd.

Mijn ervaring met een aantal incassobureau's is dat ze vorderingen van klanten opkopen en deze dan zelf gaan innen. Zodoende heeft de klant een klein bedrag ter compensatie en kan het incassobureau gaan jagen. Heb zelf al een aantal malen gehad dat drukkers mij een incasso stuurde voor spullen die geen eens geleverd waren.

Heb toen ook in zo'n brievenmolen gezeten en om omgekeerde bewijslast gevraagd. Aangetekend verstuurd met een bijlage met mijn eigen correspondentie en die van de klant, toen niks meer van gehoord. Heb ze tegelijk gefaxed en gemailed, en alle verzendbewijzen nogmaals gemailed met mijzelf in de cc. Zodoende kunnen ze nooit zeggen dat je niet reageert.

Hou er svp ook rekening mee dat je op elke antwoord een reactie teruggeeft, zodoende ben je voor de rechter altijd bereidwillend gevonden om dit op te lossen. Niet antwoorden is de gemakkelijkste manier en begrijpelijk, maar zoals door meerdere forum-bezoekers aangegeven juridisch niet slim.

Het lijkt hier een beetje Amerikaanse taferelen te krijgen - dat mensen kosten wat het kost hun gelijke willen halen. Rechtsbijstand- verzekeringen helpen hier maar een deel om je kosten te kunnen dekken, maar om volledige dekking te krijgen moet je diep in de buidel tasten. 
Hoop dat je hier zonder al teveel kleerscheuren uitkomt.

Hou ons svp op de hoogte, ben erg benieuwd hoe dit afloopt.

#28 12-06-2008 15:36

trabant
@ Luilekkerland

yellow schreef:

Wat een tijdrovende kwestie deskman. Mijn advies zou zijn om eens naar de rechtswinkel te stappen om te kijken hoe jij ervoor staat.

Ik vrees dat de gemiddelde rechtswinkel onvoldoende thuis is in deze materie, maar waar je wel de tijdbesparende mosterd haalt?

Positief bezien zijn selfiesticks ook goede bliksemafleiders… 

#29 12-06-2008 16:03

yellow
Pro
@ Den Haag

trabant schreef:

yellow schreef:

Wat een tijdrovende kwestie deskman. Mijn advies zou zijn om eens naar de rechtswinkel te stappen om te kijken hoe jij ervoor staat.

Ik vrees dat de gemiddelde rechtswinkel onvoldoende thuis is in deze materie, maar waar je wel de tijdbesparende mosterd haalt?

trabant, de rechtswinkel werkt met een diversiteit aan juristen. Of in opleiding of die naast hun dagelijkse werk anderen willen helpen. Klopt dat je wellicht niet het onderste uit de kan kan halen met grafische/web materie, maar de gang van zaken en alles omtrend incasso & bewijsvoering na laten kijken kan wellicht verhelderend werken.

Niet geschoten is altijd mis. Zelf ben ik geen jurist, maar ik weet dat als je heel lang met dit soort dingen bezig bent, het naast een verlies van tijd ook heel de-motiverend kan werken. (het houd je bezig). Een stap naar de rechtswinkel kan soms een andere blik hierop werpen om meer schot in het geheel te krijgen, gezien hun niche het nederlands recht is.

#30 12-06-2008 16:22

Chuck
Ex-Crew

Wat mij betreft leven we in een tijd waarin niemand meer kan zonder Rechtsbijstand.
Zo'n verzekering kost, zowel zakelijk als privé, vrijwel niets in verhouding tot wat je kwijt zult zijn als je echt je recht moet halen via advocaten etc.

#31 12-06-2008 16:28

yellow
Pro
@ Den Haag

chuck, bij welke maatschappij heb jij je zakelijke verzekering lopen?
mijn verzekeringspakket voor werk loopt binnenkort af en ik ben (wellicht ook anderen) altijd op zoek naar goede ervaringen met verzekeraars.
Begreep dat mijn tarieven na deze termijn weer verhoogd worden, dus ik wil eens rondkijken wat er te koop is.

#32 12-06-2008 16:43

Chuck
Ex-Crew

Bij Rabobank wat vervolgens weer doorloopt naar Interpolis.

#33 12-06-2008 19:30

Drieluikje
@ Brabant

Hmmm. ik zit even die brief te lezen. Toevallig hebben Olof en ik er al telefonisch over gesproken een paar weken geleden. Ik denk dat deze brief "buitenproportioneel" is. Er bestaat een vereniging van dit soort bureau's en het lijkt me zeker de moeite waard om je correspondentie, met dit aanschrijven daar eens heen te mailen. Ook deze bureau's moeten aan richtlijnen voldoen. Als ze dat niet doen, krijgen ze vanzelf een nare stempel binnen hun branchegenoten.

Inhoudelijk slaat het helemaal nergens op. De "eiser" heeft in deze zelf verzaakt de opdracht uit te voeren en is daar herhaaldelijk op aangeschreven door Olof. Ik weet eigenlijk niet wat nu de laatste stand van zaken is, maar zo'n incassobureau kan eigenlijk helemaal niets doen als er een meningsgeschil is tussen hun cliënt en degene waarvan ze zouden moeten incasseren. Als er een geschil is en daar is schriftelijk onenigheid, moet dat incassobureau nl als een rechter op voorhand beoordelen of hun cliënt nu wel of niet in z'n recht staat. Dat doet een gerenomeerd incassobureau dus niet, want daar kunnen ze behoorlijk hun vingers aan branden. Als Olof kan aantonen dat hij verschillende keren de eiser heeft aangeschreven om zijn taak te vervullen en daar is niet op gereageerd, kan een incassobureau deze zaak niet voor die persoon in behandeling nemen. Gewoon even de poot stijfhouden dus.

Wacht maar tot het ezeltje zich strekt!
Gr. Turb.

#34 13-06-2008 10:59

Wim Wenner
Pro

Klik voor de aardigheid eens op het WBR-logo linksboven op die wanbetalerssite:

http://www.wanbetalerregister.nl/

Word je vrolijk van! javascript:insert_text('grin', '');

#35 13-06-2008 11:13

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Die hele site is een grap... je gaat me niet vertellen dat deze website een serieuze status heeft hoog te houden. Als iemand zou dreigen om mij daar te registreren als 'wanbetaler' zou ik er smakelijk om moeten lachen. Wat een verzameling van knulligheden daar zeg.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#36 13-06-2008 11:19

yellow
Pro
@ Den Haag

Grap of niet - ik zou het niet waarderen als ik mijn naam er terug zou vinden. Of de site nou amateuristisch oogt of niet. Mensen zien wat ze zien... Als je naam er staat is het leed als geschied. (hier bedoel ik mee dat mensen een oordeel krijgen van de bedrijfsnaam). Dit soort praktijken mogen van mij gelijk de prullebak in. (Vraag mij ook sterk af hoe zij objectief kunnen controleren of iemand echt een wanbetaler is of niet).

> Straks is de website van de incasso dezelfde eigenaar als wanbetalerregiser.nl

#37 13-06-2008 11:58

dingesontwerpt

...inderdaad zelfde eigenaar...

maar als ze zelf een steeds verder groeiend negatief vermogen hebben zal het wellicht niet lang duren voor ze zichzelf kunnen bijschrijven whistling

Laatst bewerkt door dingesontwerpt (13-06-2008 12:00)

#38 13-06-2008 16:59

Drieluikje
@ Brabant

Wat een bagger zeg. Ik vraag me af of dit wel wettelijk is toegestaan?

Wacht maar tot het ezeltje zich strekt!
Gr. Turb.

#39 13-06-2008 17:28

yellow
Pro
@ Den Haag

belangenverstrengeling... lijkt mij.
Wie is onze jurist bij macminds wink ?

#40 13-06-2008 17:38

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Justhan is juriste en ze heeft me al een mailtje gestuurd (waarvoor ook hier openbaar mijn dank).

Ik lijk de zaken beter op orde te hebben dan de tegenpartij dus ik maak me nog geen zorgen. Zelfs als ze me in de rechtszaal weten te krijgen is er weinig reden om aan te nemen dat de rechter het geklungel aan gene zijde weet te waarderen.

Helemaal in het begin van dit dispuut heb ik gebeld en een pagina of 10 aan verweer en bewijzen gefaxed. In afwachting van het antwoord stuurden ze me vast twee aanmaningen met verhogingen. Dat was een foutje wegens de enorme drukte op kantoor. Dat soort hebben we het dus over...

Heette dat niet een 'plakbandkantoortje'?

Laatst bewerkt door deskman (13-06-2008 17:41)

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB