MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#26 24-03-2007 11:35

speedy

Re: (N)ooit gebouwd?!

Maar in Insel Hombroich heeft weer en wind wel degelijk invloed op de werken die er hangen. Het is niet voor niks dat de meeste musea met klimaatbeheersing werken.

#27 24-03-2007 11:52

Julian

Volgens mij lopen de bezoekers in weer en wind, terwijl die muren eigenlijk een fraaie doos vormen waar de werken veilig in hangen. Heb ik dat goed begrepen? whistling

#28 24-03-2007 12:26

Dave

juist!  En het blijft een concept he!  Het onderwerp heet niet voor niets (N)ooit gebouwd wink

Starting with the square, striving for a sphere, somewhere in the middle is the ultimate design. http://www.gradeant.com

#29 30-03-2007 20:24

Konrad Zebracki
@ Tilburg

http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=18038

Laatst bewerkt door Konrad Zebracki (16-02-2008 01:18)

#30 30-03-2007 21:12

Martiniman
@ Tikibad

Kun je even details posten van die carport? Ben ik wel benieuwd naar hoe dat blijft hangen woot

#31 30-03-2007 21:35

Konrad Zebracki
@ Tilburg

Goed opgemerkt! Dit was de VO-fase, een onmogelijke constructie. Inmiddels is de carport voorzien van een hulpconstructie. Maar deze tekeningen zijn wel doorgevoerd in het verkooptraject grin

Om problemen te voorkomen is het volgende regeltje in de technische omschrijving meegenomen:

"Deze verkoopdocumentatie - met de daarin opgenomen tekeningen, omschrijvingen en specificaties - is met de grootste zorg samengesteld aan de hand van gegevens en tekeningen van architect, adviseurs, nutsbedrijven en gemeente en is het basisdocument van de woning die u koopt.

De illustraties in deze brochure zijn zo nauwkeurig mogelijk opgemaakt aan de hand van gegevens die bij het ter perse gaan van deze brochure bekend waren. Aan deze illustraties kunnen geen rechten ontleend worden."

Laatst bewerkt door Konrad Zebracki (30-03-2007 22:09)

#32 30-03-2007 22:05

Konrad Zebracki
@ Tilburg

Ik heb zo geen details bij de hand, maar dit zijn de plattegronden uit een leaflet die later gemaakt is:

Verdieping:
http://www.zebracki.nl/123.jpg

Je ziet hier de hulpconstructie: een dwars balk ondersteund door kolommen, met daarop het dak dat nu nog maar een klein stukje uitkraagt.

Laatst bewerkt door Konrad Zebracki (16-02-2008 01:19)

#33 31-03-2007 13:55

Martiniman
@ Tikibad

Konrad Zebracki schreef:

De illustraties in deze brochure zijn zo nauwkeurig mogelijk opgemaakt aan de hand van gegevens die bij het ter perse gaan van deze brochure bekend waren. Aan deze illustraties kunnen geen rechten ontleend worden."

Precies, een koper moet niet gaan denken dat ie de lelijke rode kubistische 'design' bank bij de woning cadeau krijgt (in geen winkel te bekennen, maar iedere artist impressionist heeft m in zijn bibliotheek).

#34 31-03-2007 19:01

3dGuy

Zo'n carport blijft natuurlijk beter in de lucht als er 4 steunpunten zijn. Wat mij meer verbaasde was de dikte van de plaat van de carport. Hoe dik is die uiteindelijk geworden? Dat soort wijzigingen hebben een grote impact op hoe een huis er echt uit gaat zien. En als het iets is dat constructief niet haal baar is dan hoort een architect dat te weten en er in zijn ontwerp rekening mee te houden.

Want dat van die bank dat is een beetje als in de reclame of in postorder catalogi daar krijg je die vriendelijk lachende dame er toch ook niet bij.

Konrad heb jij een bouwkundige/architectuur achtergrond?

#35 03-06-2007 13:39

CVHD

Hallo,

Het onderstaande huis vind ik zelf ook echt prachtig, weet jij misschien waar dit ergens staat?

Alvast bedankt,
Greetz,
C.

J. schreef:

ik, ale eigelijk mijn ouders beginnen voor mij en mijn zus in maart te bouwen... Alleen wete we nog niet goed wat voor huis, het is een tweewoonst zoswiso, maar ik heb een hele strakke (blokkendoos) stijl en mijn zus eerder iets van pastorij stijl... Dat vloekt dus he smile, alle geluk dat de architecten ook eerderen een blokkendoos stijl hebben. Ons ma en mijn zus vinden onderstaand huis knap, voor mij is dit eerder gewoontjes. Qua stijl he.

http://www.wendymichiels.be/macosx/huis%20villa.jpg

#36 03-06-2007 14:00

Medmac
@ Beveren

Midas schreef:

aan de foto kon ik gelijk al zien dat het een Belgische woning was. En wat mij betreft is dat niet zo positief, waarmee ik niet wil zeggen dat de Nederlandse beter zijn hoor!!

zowel in Belgiƫ als in Nederland als ergens anders wonen er mensen met een smaak die overeenkomt met jouw smaak, een een smaak die absoluut niet overeenkomt. Mijn vader is zelf architect en heeft natuurlijk ook zn eigen smaak, nogal modern en strak, maar natuurlijk is het de klant die uiteindelijk tevreden moet zijn en ontwerpt hij vaak woningen die zelf niet 100% overeenkomen met zijn eigen smaak.

Deze is dus ook een Belgische woning en ook modern, maar toch anders qua stijl.

Tandheelkunde student...MacBook Pro  iPhone 8Gb

#37 18-01-2008 18:32

sturb
@ Roermond
Website

mijn bijdrage
de renovatie van eenoud TNO gebouw tot een filmzaal/conferentie ruimte en natuurlijk een grand-cafe

http://www.dezwartedoos.nl/

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB