MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 06-12-2006 09:21

pepe
Pro
@ Amersfoort
Website

Airport Express Airtunes hapert

Ben net in het gelukkige bezit van een Airport Express om zo mijn muziek draadloos af te kunnen spelen. Alleen heb ik nu dat af en toe iTunes midden in een nummer een paar seconden stopt om dan weer verder te gaan alsof er niets gebeurd is. Als dat 1x gebeurt is het nog niet zo'n ramp, maar soms gebeurt het een paar keer achter elkaar en dan vind je muziek luisteren ineens een stuk minder interessant. Ik had hier met een draadverbinding geen last van.

Situatie:
- Belkin Wifi router voor het gehele netwerk
- Airport Express, alleen aangesloten op de stereo. Ligt boven op de (houten) kast, minimaal een meter verwijderd van stereo.
- Powerbook G3 FW met iTunes (geheel up to date).

Airport is al een keer gereset en opnieuw ingesteld.

Enig idee waar ik moet zoeken om de situatie te verbeteren?

weten, wist, gewist...

#2 06-12-2006 10:46

jeroenimo
@ waddenzee

Re: Airport Express Airtunes hapert

Hoe zit je Airport Express "in" het ntewerk ?

Draadloos zeker ?

Als het kan, probeer de AEX via een netwerk kabel aan het draadloze modem te hangen, want ik vermoed dat het bereik niet groot genoeg is. Wat ook wel wil helpen is de postitie van de AEX te veranderen zodat ie een betere ontvangst krijgt, ik geef toe het blijft een beetje gokken, maar verbinden met een kabel gaat gegarandeerd goed.

Wat je dan ook nog kan doen is de AEX de zelfde beveiliging en SSID (netwerknaam) geven en dan vergroot ie je netwerk. (natuurlijk moet ie dan wel met de ethernetkabel verbonden zijn met de Belkin)

Why is it both computer affectionados and junkies are called "users"?

irc.freenode.net #macminds

#3 06-12-2006 10:58

Flying Dutchman
Pro

Het kunnen een aantal factoren zijn.

Zijn er toevallig andere draadloze netwerken in de buurt? Probeer dan eens een ander kanaal in te stellen.
Dit was bij mij de oplossing tegen het "stotteren". Bij m'n ouders (Speedtouch router) was de oplossing ipv WPA beveiliging WEP beveiliging in te stellen. Wellicht iets minder veilig maar in ieder geval een probleemloze Airtunes verbinding.

http://homepage.mac.com/jeroenkeep/ssairport.jpg

Screenshot toegevoegd

Laatst bewerkt door Flying Dutchman (06-12-2006 11:04)

#4 06-12-2006 15:32

Martijn

Ik heb gister mijn AE binnengekregen: werkt super grin

Ik heb het netwerk als volgt ingesteld:

Belkin draadloze Router en Airport Express, met allebei dezelfde naam, beveiliging en wachtwoord. ze zitten verder niet fysiek aan elkaar. In de AE heb ik gezegd dat hij het netwerk van de belkin moet uibreiden (als client) De twee draadloze zenders vormen dus samen mijn netwerk en de aangezien ze dezelfde naam en beveiliging hebben maken de computers dus verbinding met het sterkste signaal.

Aan de AE hangen alleen een printer en mijn HK Soundsticks II werkt fantastisch zo: draadloos én bedraad kunnen zo muziek streamen en printen.

Wat je ook nog kunt proberen is de buffergrootte naar je AE vanuit iTunes te vergroten (in de iTunes voorkeuren dus)

#5 06-12-2006 15:42

Martijn

zo dus:
http://img423.imageshack.us/img423/7255/untitled1wu6.jpg

#6 06-12-2006 16:11

pepe
Pro
@ Amersfoort
Website

Ok, bedankt, ik ga het vanavond eens uitproberen.

Met kabel is niet echt mijn favoriete oplossing, want dan moet ik onder het huis door...

weten, wist, gewist...

#7 06-12-2006 16:24

Martijn

Een kabel is niet nodig: mijn AE breidt het netwerk uit zonder hieraan fysiek te zijn verbonden

#8 07-12-2006 11:44

pepe
Pro
@ Amersfoort
Website

Ik denk dat ik het probleem heb gevonden: de plaats waar mijn Powerbook meestal staat... Ik heb 'm meestal bovenop de piano staan, één wirwar van metalen. Vanochtend eens op een andere plek gezet en de haperingen waren verdwenen. Ik heb het niet een langere tijd kunnen testen, maar dat komt nog wel.

Ik houd jullie op de hoogte...

weten, wist, gewist...

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB