MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

• Forum
  •  » Web
  •  » Wordpress: 'coming soon' theme gebruiken

#1 14-12-2016 16:40

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Wordpress: 'coming soon' theme gebruiken

Ik heb nog niet zo lang geleden Wordpress ontdekt. Achter de schermen ben ik bezig met het ontwikkelen van een website gebaseerd op een theme (Stockholm).
Nu heb ik een plugin geïnstalleerd die een statische landing page laat zien waarop staat dat de website nog in ontwikkeling is. Deze plugin is qua aanpassingen echter beperkt en voldoet eigenlijk niet.
Nu zag ik dat het ook mogelijk is om met een speciaal theme te werken dat gemaakt is om te fungeren als 'coming soon' pagina.Maar ik wil in dezelfde database & installatie blijven werken aan de originele site.

Als ik het goed begrijp verlies ik de mogelijkheid om aan de website te werken als ik een ander theme activeer, toch? Hoe kun je dit het beste aanpakken?

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#2 16-12-2016 22:47

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Re: Wordpress: 'coming soon' theme gebruiken

Waarom zet je niet een statische index.html file in de wordpress dir? Browser zal die dan eerst oppikken en als jij  je site wil bekijken kan je naar de index.php gaan.

Scheelt je enorm veel geklooi met templates smile

#3 19-12-2016 20:31

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Re: Wordpress: 'coming soon' theme gebruiken

Wat ik altijd doe is dat de WP installatie in een subdirectory plaatsen (installeren). Je werkt dan in site.nl/dev of zo en in de root zet je een HTML pagina met een gezellig plaatje of een handmade coming soon.

Alles werkt dan volledig in een laag dieper - niemand die dat gaat gokken.

Als je klaar bent zet je in de backoffice de live site actief: in de backoffice zet je de live site in de root en een kopie van je index.php en .htaccess

Hiermee is ook je WP alvast weer een beetje veiliger.

Als je meer wil weten moet je het maar even zeggen. Mailen, bellen, je site aanpassen of je met screenshots verder helpen - je zegt het maar.

• Forum
  •  » Web
  •  » Wordpress: 'coming soon' theme gebruiken

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB