MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 11-07-2016 14:34

Nick1979

Nieuwe Mac

Goedemiddag,

Mijn Mac (Museumstuk) uit 2006 heeft het begeven en ben me nu aan het orienteren om een nieuwe aan te schaffen.
Ben illustrator en werk eigenlijk alleen met het Adobe CS 5 pakket.

Ik twijfel nu tussen een desktop van 21,5 inch met 8 GB geheugen zonder Retina beeldscherm of een 21,5 inch MET Retina beeldscherm?
Doe trouwens niks met videobewerking.

En moet ik de desktop uitbreiden naar 16 GB geheugen (EUR 250,0innocent? Voor alleen het Adobe pakket wat de Mac draait? Of is 8 voldoende?

Hoop dat jullie mij kunnen helpen een keuze te maken.

alvast bedankt!

#2 12-07-2016 00:20

trabant
@ Luilekkerland

Re: Nieuwe Mac

De iMacs van 2006 hadden effectief hooguit 3 GB aan werkgeheugen, dus zo bezien moet je aan die 8 wel genoeg hebben.
Maar je zult niet eeuwig met CS5 blijven werken.

Als we even van de 2,8 GHz zonder retina uitgaan, dan zit je met de meerprijs voor het geheugen al akelig dicht in de buurt van de 27" Retina, en daarvan kun je wel op eigen houtje en op het moment dat jij het wil het werkgeheugen uitbreiden tot maar liefst 64 GB.
Dat zou voor mij een serieuze overweging zijn.

En dan heb ik het nog niet eens over die lamme 5400rpm harddisk gehad. Die hoort thuis in een laptop uit de jaren stillekes. Niet in wat anno 2016 een state of the art desktop pretendeert te zijn.

Laatst bewerkt door trabant (12-07-2016 00:22)

Positief bezien zijn selfiesticks ook goede bliksemafleiders… 

#3 12-07-2016 13:57

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Heb je het verschil tussen retina en niet-retina wel eens in 't echt bekeken?
Als je 't budget hebt zou ik altijd voor retina gaan, veel prettiger voor je ogen.

#4 12-07-2016 18:50

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Eens met HSL: het retinascherm is belachelijk veel beter dan de non-retina schermen die Apple nog heeft. Denk aan de kijkhoek, kleurweergave en natuurlijk de scherpte. Dit zou eigenlijk een no-brainer moeten zijn.

Tip: er zitten nieuwe MBP's aan te komen, dus wacht nog even als je voor de mobiele oplossing gaat.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB