MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

• Forum
  •  » Web
  •  » Masonry grid aanpassen

#1 04-04-2016 16:50

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Masonry grid aanpassen

Ik werk op dit moment aan een Wordpress website die gebruik maakt van de Masonry plugin om afbeeldingen op een slimme manier te verdelen over de breedte van het venster. Beetje ala Pinterest.
Alleen loop ik tegen een paar hobbels aan en ik weet niet waar ik de aanpassingen moet doen: in de CSS of in Javascript...

link naar de website

Zo wil ik graag dat de 'iconen' van de losse afbeeldingen kleiner worden. Dat krijg ik in de CSS wel ergens gedaan, alleen schuiven de afbeeldingen dan niet mooi naar elkaar toe.

Verder is het zo dat naarmate je het venster vergroot of verklein, de afbeeldingen óók vergrote en verkleinen. Dat wil ik liever niet, maar heb geen idee hoe dit aan te passen. Ik wil wel dat de afbeeldingen naar elkaar toe schuiven en automatisch rangschikken maar niet dat ze zoomen.

Mijn CSS is erg roestig (jaren niet naar omgekeken) en mijn kennis van Javascript is non-existent. Wie o wie kan mij de juiste richting opsturen?

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#2 05-04-2016 14:52

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Re: Masonry grid aanpassen

Ik denk dat je het beste een plugin kan zoeken die precies doet wat je wil. Dit soort dingen aanpassen in wordpress is altijd gedoe. Dan zou ik er gelijk één zoeken die niet responsive is.

#3 14-04-2016 11:22

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Re: Masonry grid aanpassen

Linkje is inmiddels weg?
Probleem opgelost?

• Forum
  •  » Web
  •  » Masonry grid aanpassen

Forum voettekst