MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 11-04-2016 09:59

Albertus
@ Dokkum

Welke iPad voor Splashtop en iTunes?

Beste allemaal,

Mijn (klassieke)muziekverzameling staat boven op mijn werkkamer op een 27 inch iMac 2013 (2560 x 1440). Via Splashtop op een iPad 2 probeer ik beneden iTunes te bedienen. Helaas levert dat bij fullscreen op de iMac een niet te lezen gepriegel op. Als ik daarentegen Splashtop de Imac op 1024x768 laat werken verlies ik zoveel schermoppervlak dat het gebruik van iTunes ook geen pretje is – namen van tracks en afspeellijsten zijn dan veel te lang.

Ik gebruik ook van tijd tot tijd de Remote App op de iPad 2. Die heeft echter weer andere nadelen. Zo verliest de app voortdurend na kortere of langere tijd de verbinding met de iMac en kunnen de kolombreedtes niet worden aangepast.

Mijn vraag is nu of ik voor een optimale bediening een iPad zou moeten hebben die de resolutie van de iMac volledig kan weergeven. Of zou een iPad Mini of iPad Air met 2048 x 1536 al voldoende zijn? De enige iPad die over meer pixels beschikt dan de iMac is de iPad Pro 12,9". Maar om die nu aan te schaffen enkel en alleen voor Splashtop…

Albertus

Laatst bewerkt door Albertus (11-04-2016 14:13)

#2 11-04-2016 15:23

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Re: Welke iPad voor Splashtop en iTunes?

Ik denk dat als je een iPad met een retina scherm hebt dat het al een stuk beter zal gaan met de leesbaarheid. Je zou ook eens een andere VNC app kunnen proberen, daar zou ook wel wat verschil in kunnen zitten, ik ben zelf wel fan van Screens. En met een iets modernere iPad zal de verbinding misschien ook wat beter blijven met de remote app van Apple zelf.

Of,.. je kan het helemaal over een andere boeg gooien, als je iTunes Match neemt, dan kan je de library op je iPad via de cloud benaderen, dan hoeft de iMac zelfs niet aan te staan. Je hebt dan geen Apple Music nodig hoor, je kan ook los iTunes Match aanschaffen kost geloof ik €25 per jaar. Is toch een stukje goedkoper dan een iPad Pro wink

#3 12-04-2016 07:35

Albertus
@ Dokkum

Re: Welke iPad voor Splashtop en iTunes?

Dank je.
Ik zal eerst eens proberen ergens een iPad retina te lenen.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB