MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 11-03-2016 08:35

Nick1979

iMac Desktop 20-inch Late 2006

Goedemorgen allemaal,

Ik heb nog iMac Desktop die stamt uit 2006 (iMac 20-inch, Late 2006).
Echter heeft deze nu echt zijn beste tijd gehad. Als ik hem opstart blijft de laadbalk op 15% staan en daarna valt hij uit (zie bijlage).
Ik wil heel graag nog wat muziekbestanden omzetten waar ik geen back-up van gemaakt heb. Apple zelf heeft geen oplossing meer voor mij en ze verkopen ook geen harde schijf / software (OS X 10.4 Tiger) meer voor dit (museum) exemplaar zoals ze het zelf noemen (mocht hij echt kaduk zijn). Save mode alles geprobeerd, maar niks lukt.
Originele installatie cd had ik ook niet meer. Maar heb ik nu sinds gister via een vriend die hetzelfde model had op een USB stick gekregen (OS X 10.5 Lion). Maar hoe moet ik dit nu exact gaan uitvoeren? Stap voor stap? Hoop dat ik hem aan de praat kan krijgen met jullie hulp en mijn bestanden kan veilig stellen.

Alvast enorm bedankt!   

[img][/img]https://www.google.nl/search?q=apple+imac+start+niet+op&safe=active&biw=1313&bih=611&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjasfu_j7jLAhVB1RoKHXC5CNMQ_AUICCgD#imgrc=oKMhfkuDAajK9M%3A

#2 11-03-2016 09:22

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Re: iMac Desktop 20-inch Late 2006

Werkt opstarten met T ingedrukt?

Firewire kabel eraan en je kan hem als externe schijf gebruiken vanaf een andere mac. smile

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB