MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 02-09-2015 20:38

Doodle
@ Den Haag

Photos: library delen met meerdere gebruikers

Heb een aantal mooie albums in Photos gezet, maar nu wil ik de library waar deze in staan kunnen gebruiken met andere users op dezelfde Mac. Zonder gebruik te maken van iCloud. Is dit mogelijk, zo ja hoe?

Library in gedeeld mapje gezet maar dat levert een foutmelding op dat permissions niet repaired kunnen worden.

Enig idee?

#2 05-09-2015 11:50

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Re: Photos: library delen met meerdere gebruikers

Wat ik me herinner van eerdere versies is dat eigenlijk niet goed mogelijk. Je library heeft een vaste plek en die is bij jouw in je usermap.

Je kunt de library wel openen vanaf een ander account maar je kunt hem niet simpel 'gedeeld' gebruiken.
Photos is wel makkelijker met het hanteren van meerdere libraries en daar zou je gebruik van kunnen maken. Als je het programma opstart met de alt-knop ingedrukt mag je zelf aangeven welke lib je opent

Apple is steeds meer gehecht aan de cloudfuncties. Wil je daar geen gebruik van maken dan kun je de functies niet gebruiken.

#3 05-09-2015 14:07

unSOUND
Ex-Crew
@ Sliedrecht
Website

Enige stabiele manier eromheen is de library plaatsen op een locatie waar gebruikers-rechten genegeerd kunnen worden, zoals een andere partitie of andere [externe] schijf. Maar dan zit je nog met een risicio dat je met 2 accounts tegelijk niet dezelfde library kunt openen.

Waarom moeilijk doen als het lastig kan ?

#4 16-09-2015 22:50

Doodle
@ Den Haag

Thanks. Ik denk dat ik een aparte partitie ga aanmaken.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB