MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 17-07-2015 14:23

Mac Daddy
@ Mokum
Website

Een goed trouwalbum?

Beste fotografen en/of beeldbewerkers,

Precies 2 weken terug heb ik mijn eerste bruiloft mogen fotograferen. Ik vond het erg spannend en met die hoge temperaturen was het nog net ietsje harder werken, maar ik had er erg veel plezier in.
Toen ik thuis de foto's ging terugkijken en bewerken, zag ik er toch echt wel wat pareltjes tussen zitten, dus ben erg blij mee.

Nu was het eerder nog niet besproken, maar voor de bruiloft gaven ze aan dat ze ook een fotoalbum wilden. Dus nu moet ik op zoek naar een goede plek om dat te doen.

Er was op de bruiloft een videograaf die ook vaker fotografeert. Zij vertelde mij dat ze iemand kent die dat altijd voor haar doet. Een grafisch ontwerper. Uiteraard is dat een optie, maar gezien ik zelf ook veel grafisch ontwerp doe, moet ik er zelf ook een eind mee komen.

Nu dacht ik aan Albelli of zoiets dergelijks, maar de videograaf op de bruiloft vertelde mij dat zij geen goede druk gebruiken, waardoor de foto's er minder mooi uitkomen. Klopt dit, of valt dat reuze mee?

Ik heb zelf weleens een review gezien van AdoramaPix en dat vond ik er erg goed uitzien. Maar is Amerikaans, dus geen idee hoe lang dat duurt en stel dat het toch niet goed is.

Daarom vraag ik hier om de meningen van jullie. Hebben jullie ervaring met Albelli? Zo ja. Is het goed genoeg? AdoramaPix? Is er zoiets dergelijks ook dichter in de buurt?

Kortom. Wat zijn goede opties?

Alvast bedankt!

www.paaj.nl | Clients from hell

"The death of a designer's career starts when he thinks work from three months ago looks good." - Dustin Curtis

#2 18-07-2015 12:28

unSOUND
Ex-Crew
@ Sliedrecht
Website

Re: Een goed trouwalbum?

Qua printkwaliteit vond ik hun boekjes prima, maar van de 3 die ik heb besteld waren er 2 niet netjes ingebonden... Sommige pagina's verder aan elkaar gelijmd bijvoorbeeld.

Heb er één keer een canvas laten drukken ( op verzoek van iemand, ikzelf doe het altijd bij canvascompany ), en daar hadden ze moeite met diep zwart, want dat liet gewoon in brokjes los en die brokjes hadden weer stippen gemaakt op de lichte delen...

Waarom moeilijk doen als het lastig kan ?

#3 18-07-2015 13:06

Mac Daddy
@ Mokum
Website

Over welk bedrijf heb je het nu? wink
Albelli of AdoramaPix?

"The death of a designer's career starts when he thinks work from three months ago looks good." - Dustin Curtis

#4 18-07-2015 17:28

unSOUND
Ex-Crew
@ Sliedrecht
Website

Albelli.. Sorry he ?! grin

Waarom moeilijk doen als het lastig kan ?

#5 30-07-2015 13:22

HGT
Pro
@ Nederland - Hoofddorp
Website

Een tijd geleden heb ik een Albelli album mogen testen: http://www.hoogantan.nl/log/?p=2155
Ik ben niet echt onder de indruk van de (print)kwaliteit van Albelli voor professioneel gebruik. Maar natuurlijk is er veel afhankelijk van het beschikbare budget.

Enjoy Life, Enjoy Photography

#6 02-08-2015 17:22

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Albelli is echt verschrikkelijk, lelijk ingebonden, lelijk geprint. Zelfs voor vakantie kiekjes zou ik het niet aanraden.

Ik ga binnenkort een nieuwe poging doen met blurb, jaren geleden eens wat laten doen en toen was het prima. Ze gebruiken nu ook drukkers in Europa, ben benieuwd of die dezelfde kwaliteit leveren.

#7 04-08-2015 13:04

Mac Daddy
@ Mokum
Website

Ook hier zijn de meest Albelli meningen niet positief. Die valt dus af.

Ik zal ook eens kijken naar Blurb. Inmiddels ook wel wat dingen lokaal in Amsterdam gevonden. Misschien is dat een betere optie, want kan je persoonlijk overleggen.

Maar dat zou kunnen betekenen dat ik mij moet gaan verdiepen in een fotoboek opmaken in InDesign.
Ideaal zou zijn dat het een bedrijf is die opmaak software aanbieden die redelijk vrij is en ook nog in de buurt zit.

Ik ga even een reeks bedrijven op een rij zetten en wat prijzen opvragen.

#8 04-08-2015 16:27

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Mijn volgende boek ga ik niet meer met indesign maken, maar ik ga 't vanuit Lightroom proberen, daar is ook een blurb.com plugin voor. Ik denk dat dat het makkelijkst is.

Volgens mij kan je vanuit Lightroom ook naar PDF exporteren.

#9 04-08-2015 17:02

Mac Daddy
@ Mokum
Website

Dat is ook een goeie.

Heb nu een aantal bedrijven te horen gekregen.

- Profotonet
- Blurb
- Fotofabriek
- Fotolab Kiekie

Voordeel van de laatste is dat ze in Amsterdam zitten, dus persoonlijk overleg is sneller te doen. Ze adverteren op de site echter niet met fotoalbums, dus heb ze gemaild met die vraag.
Voor afdrukken lijkt mij dat wel een goede partij.

#10 05-08-2015 10:17

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Ik heb een keer een trouwalbum gemaakt (ook geen doorgewinterde fotograaf op dit vlak) en dat met een eigen lay-out bij Blurb laten drukken. Wel een van de duurdere opties gekozen (toen iets van 80 euro voor één boek) maar het zag er prachtig uit. Met een losse papieromslag, stofomslag en mooi printwerk.

Ik zou in ieder geval op een album niet snel beknibbelen. Niets zo treurig als fletse foto's met een kleurzweem.

http://nl.blurb.com/books/3383107-willemijn-en-jaap

#11 05-08-2015 16:03

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Ik heb geen ervaring met de boeken van Fotolab Kiekie, maar heb daar een aantal keer foto's laten afdrukken en dat kunnen ze wel erg goed.

#12 13-08-2015 08:30

3dGuy

Hebben jullie al eens naar www.vakcolor.nl gekeken?

Zij werken voor de professionele markt en het bedrijf is van oorsprong een vak lab.

Ik heb zelf goede ervaringen met Webprint.
Zowel met een album, Kleine foto boekjes(machine) als ook met een groot canvas en visite kaartjes(met foto).

Kleine fotoboekjes voor de ouders kan ook een leuk extra zijn dat je niet echt tijd hoeft te kosten...

Laatst bewerkt door 3dGuy (13-08-2015 08:33)

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB