MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 23-12-2013 23:20

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Hosting dienst

Ik begin langzaamaan wat wanhopig te worden wat betreft het vervullen van mijn hosting-wensen.

Ik moet een kleine 70 domeinen hosten. Merendeel niks bijzonders en een handvol wordpress sites.

Jarenlang hebben we daarvoor een dedicated server bij Digitalus gehad maar die zijn op een gegeven moment gestopt met updates installeren en me daar iets van te vertellen. Betrouwbaar ding maar inmiddels overjarig en te duur.

Losse hostingpakketten afnemen is echter ook een route die ik liever niet ga.

Toen begon het traject van testen en proberen:

Transip VPS
Leuk, maar je moet wel ineens ook systeembeheerder worden - en dat ben ik niet. De boel moet wel veilig zijn. Bovendien had ik al snel problemen met mail die geweigerd werd. Niet mijn vak dus...

Managed hosting
Prima oplossing maar de service is van het soort dat ik met de problemen die er zijn maar moet leren leven. Dat ik geen plugins kan uploaden via een eigen installatie is alleen maar op te lossen door de server de installatie te laten doen en dan kan ik weer geen bestanden van de server afhalen wegens onvoldoende rechten.

Mediatemple Grid
Op aanraden van. Prima hosting, leuk systeem, geknipt voor mijn wensen maar door de lange weg naar de servers in de USA behoorlijk traag.

Ik wil gewoon voor niet al te veel geld een goede managed dienst hebben van mensen die gewend zijn aan de eisen van Wordpress (en die zijn niet zo bijzonder)

Tips?

(En dan bedoel ik niet webreus of yourhosting)

#2 24-12-2013 08:41

Merkava
@ Vught

Re: Hosting dienst

Ik heb mijn domeinen en mijn hosting allemaal lopen via Netcompany.
Ik denk dat ik nu iets van 20 WP sites heb draaien naast ander spul.
Nog nooit problemen gehad met upload van plugins die niet willen.

Ze hebben een simpele maar zeer werkbare admin omgeving waar je alles wat je nodig hebt zoals e-mail, hosting, redirects, databases enz enz makkelijk zelf kunt regelen.

Als je bij Netcompany een VDS afneemt dan ben je er.
Hun servers staan in een nieuw datacenter in Delft dus prima snelheid.

Laatst bewerkt door Merkava (24-12-2013 08:42)

De waarheid verzin je niet.

#3 24-12-2013 23:30

ateliereb
@ Lochem
Website

Met 70 domeinen en je wensenlijst is een eigen VPS toch de beste optie lijkt me.
Ik heb nu al mijn (vps) servers lopen bij CloudVPS.nl meeste met cPanel. Ik zag in begin ook op tegen alle systeemonderhoud, maar het is goed zelf te doen. Je moet n paar dingen weten, maar dan kun je prima vooruit. En cPanel doet een hoop dingen zelf. Configuratie en updates van PHP kun je zelf via de cPanel interface doen. Maak je een goede setup, dan heb je van het rechten gedoe geen enkele last. Eventueel kun je via cpanel+installatron makkelijk updates en installatie doen van Wordpress.
Als je helemaal niets met onderhoud zelf wilt ... Je kunt het door hen laten doen met hun SLA 2. Kost wat meer, maar dan heb je geen omkijken.
Verder prima servers in een zeer goed [A'dam] verbonden netwerk.
Zij hebben ook resellers, die servers via hen aanbieden, waarschijnlijk met meer aanvullende diensten en maatwerk. Kun je naar informeren.

#4 24-12-2013 23:50

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Ik duik er nog eens in. Bedankt tot zover.

#5 01-09-2014 10:35

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Ik weet het,.. dit is een heeeeel oud topic,..

Maar in het kader van VPS-sen, bij transip kan je heel makkelijk een VPS draaien met een admin panel zodat het betrekkelijk weinig werk is.

Ik ben op 't moment mijn Transip VPS in stukjes aan het hakken en met goedkopere vpsjes aan het opbouwen bij digital ocean,.. ook erg fijn.

#6 01-09-2014 11:10

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Oh en mocht iemand geinteresseerd zijn in Digital ocean, ik heb een referrer code waardoor jij en ik tegoed kunnen krijgen wink

#7 01-09-2014 11:18

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Ik heb nu een managed VPS draaien bij Denit samen met een ander bedrijfje. Voordeel is dat als er iets is ik gewoon kan zeggen: 'de mail doet het niet'.

Verder draai ik met de nodige haken en ogen nog een 'gridserver' bij MediaTemple voor een tweetal internationale klanten (en op advies van iemand die er erg tevreden over was). VPS bij TransIP heb ik opgegeven, kostte me teveel tijd en gedoe.

Is er een goede reden om naar Digital Ocean over te stappen ((MT kan ik dan met veel plezier opheffen)?

#8 11-09-2014 20:31

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Deskman schreef:

Is er een goede reden om naar Digital Ocean over te stappen ((MT kan ik dan met veel plezier opheffen)?

Nou,.. DO is in de basis niet heel anders dan TransIP, dus als je dat gedoe vond zal dat bij DO nog steeds zo zijn. Je moet zelf je applicaties installeren enzo. Maar met ubuntu en hun knowledge base is dat prima te doen.

#9 12-09-2014 09:57

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Installeren vind ik niet het probleem. Wel dat ik dan ineens degene ben die bij problemen de hele bende op moet zien te lossen.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB