MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 08-04-2014 13:46

ocramarco
@ Overal en nergens
Website

Password manager

Ik ben opzoek naar een goede overizchtelijke password manager, het opslaan is wat mij betreft al wel ok.

Onepassword is natuurlijk de bekendste maar vind hem vrij duur. Ik wil best betalen voor mijn sorftware, maar vind dit redelijk duur.

Zijn er goed werkende alternatieven of is het echt zo dat onepassword eenzaam aan de top staat en moet ik het gewoon kopen cool.

-- All the world's a stage; And all the men and women merely players -- Shakespeare

#2 08-04-2014 17:23

unSOUND
Ex-Crew
@ Sliedrecht
Website

Re: Password manager

Wat mis je qua functionaliteit aan bijvoorbeeld iCloud keychain ?

Waarom moeilijk doen als het lastig kan ?

#3 08-04-2014 17:37

ocramarco
@ Overal en nergens
Website

Ik heb er nog niet echt mee gewerkt, ik ga het met name gebruiken voor wachtwoorden voor mijn werk. Remote servers en wachtwoorden voor systemen waarvoor mij mac alleen als naslag dient (dus wachtwoord gebruik ik niet op mijn mac zelf). Is dat handig manual in te voeren in keychain?

-- All the world's a stage; And all the men and women merely players -- Shakespeare

#4 08-04-2014 19:15

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Nee, denk dat 1password de beste optie is, er zijn wel wat andere halfbakken appjes zoals wallet: http://www.acrylicapps.com/wallet/ maar voor het prijsverschil zou ik dan absoluut voor 1password gaan.

#5 11-04-2014 09:21

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

http://thenextweb.com/insider/2014/04/1 … w.to_i4qBH

« 50% korting op alle 1password apps :-)

#6 11-04-2014 14:41

Julian

Ik gebruik pwSafe, een vriendelijke implementatie voor Mac en iOS van het open source formaat PasswordSafe. Je kunt het voor een klein bedrag aanschaffen in beide app stores. Ik gebruik het zelf met Dropbox maar het kan ook met iCloud. Er was een tijdje geleden een vergelijking waaruit bleek dat Dropbox de privacy iets beter waarborgt dan Apple, maar of dat nog steeds zo is weet ik niet. Ik kan helaas ook even niet zo snel terugvinden waar ik die vergelijking zag.

#7 11-04-2014 17:25

Pieterr
@ Eindhoven

En Password Safe komt van iemand die wel een en ander weet van security (Bruce Schneier)... smile

#8 11-04-2014 18:26

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Cool, die kende ik nog niet.

Julian schreef:

Er was een tijdje geleden een vergelijking waaruit bleek dat Dropbox de privacy iets beter waarborgt dan Apple, maar of dat nog steeds zo is weet ik niet. Ik kan helaas ook even niet zo snel terugvinden waar ik die vergelijking zag.

Sinds Condaleezza Rice in de board zit bij Dropbox vertrouw ik ze al helemaal niet meer met mijn data. Ben sinds gisteren helemaal overgestapt op een bittorrent sync setup die het vanuit mijn mac naar 2 nassen en een server synced.

#9 11-04-2014 21:23

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

1password is wel heel erg functioneel.
Gebruik het al een kleine eeuwigheid en het is bijzonder handig. Ook ooit begonnen als een idee op een bierviltje en inmiddels fiks uitgegroeid.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB