MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 03-04-2014 14:09

snowjunk
@ Gork, ZH
Website

iPhone koppelen aan nieuwe computer zonder data verlies

Vorig jaar oktober is mijn macbook gestolen die als moederbron diende voor mijn iphone. Ondertussen heb ik nog steeds geen nieuwe mac(book), maar wel een Asus laptop. Los van dat dat een onmogelijk apparaat is, gaat de muziek zo langzamerhand vervelen die op de iPhone staat.

De telefoon hangt regelmatig aan de computer om te laden, maar als ik in iTunes er muziek naar toe wil slepen, dan krijg ik alleen de optie "weet u echt heel zeker dat u deze telefoon met deze iTunes wilt synchroniseren? U verliest dan alles wat er op staat."*

Vraag is even: gebeurt dit echt zo rigoureus? ik wil mijn muziek wel updaten, maar niet alles kwijtraken (apps / appdata / contacten etc)

*) de melding kan iets anders geformuleerd zijn...

#2 03-04-2014 14:19

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Re: iPhone koppelen aan nieuwe computer zonder data verlies

ja, dit gaat echt zo richoureus,.. je zal je muziek voor zover je die wil bewaren met een windows programma van je iPhone kunnen peuteren. Ik weet niet of dit nog bestaat, maar vroeger kon dit iig met bijvoorbeeld senuti op de mac.

Je apps kan je gewoon opnieuw downloaden, is niet zo heel spannend, de data kan je vaak ook wel syncen. En je contacten staat toch gewoon in iCloud?

#3 03-04-2014 15:46

snowjunk
@ Gork, ZH
Website

Re: iPhone koppelen aan nieuwe computer zonder data verlies

Alle data staat wel op iCloud... Maar meer de angst dat ik zometeen alles opnieuw mag gaan instellen qua diverse accounts. Zeker omdat ik hoop dat die asus maar een tijdelijke computer is.

Vroeger ooit nog wel eens op mijn iPod mini gebruikt om te syncen op het werk, maar die kreeg ik niet lekker (werkend) teruggevonden.

Als ik dit zo lees, dan ga ik toch maar op het grijze pad verder en doe De Grote Stap wel als ik weer een echte computer heb.

thanks.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB