MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 13-02-2014 08:29

3dGuy

Schilderij op canvas printen.

Heeft er iemand ervaring met het op een Canvas -laten- printen van foto van een schilderij?

De foto (meerdere foto's gestiched in PS) heb ik inmiddels al gemaakt en die is best goed geworden. Punt is dat het nogal groot geprint moet worden omdat het min of meer net zo groot als het originele schilderij moet worden en dat is 83x109cm. Waarschijnlijk kom ik straks uit op een standaard maat van 75x100cm en dan heb ik een resolutie van ±150 pixels/points per inch. En dat lijkt me voldoende als je het van een beetje meer afstand bekijkt. Van dichtbij zie je het natuurlijk altijd…

Ik twijfel ook nog aan de structuur van het doek. Vooral omdat het origineel wat dikker geschilderd is en ik daar liever geen linnen/canvas structuur door heen zie.

Ervaringen met een print service ben ik ook benieuwd naar.

#2 13-02-2014 23:36

unSOUND
Ex-Crew
@ Sliedrecht
Website

Re: Schilderij op canvas printen.

Ikzelf heb ervaring met CanvasCompany en Herrineringenoplinnen. Die van CanvasCompany is strakker en scherper, die van Herrineringenoplinnen was een stuk grover van structuur. Wat ikzelf wel gedaan heb, was de foto iets overdreven scherpe randen geven, want canvas heeft de neiging je foto iets wolliger te laten lijken, dat minimaliseer je op die manier... Maar dat was bij een foto, bij een schilderij is het wellicht niet nodig.

Waarom moeilijk doen als het lastig kan ?

#3 18-02-2014 15:10

EagerBob
Pro
@ 020
Website

Re: Schilderij op canvas printen.

ik heb laatst een foto laten afdrukken bij herinneringoplinnen
Daarvoor gekozen omdat zij de enige waren die het juiste formaat/afmetingen konden leveren, voor een bescheiden prijs.
Structuur is wat grof idd. Verder vond ik het doek erg wit, veel witter dan bijv. papier voor drukwerk.Voor kleurenwerk is dat denk ik wel mooi, worden de kleuren mooier (verzadigder). Voor mij (reproductie van oude zwart-wit foto) was het wit veel te wit. Dat heb ik zelf wat geler/grijzer gemaakt, en ze hebben het gratis opnieuw geprint. De service is dus prima.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB