MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 16-08-2013 21:37

ocramarco
@ Overal en nergens
Website

Sharing externe schijf macosx 10.8

OL heb hier een mac mini en wil graag mijn externe schijf delen op het netwerk net zoals normale user mappen. Maar ik krijg het niet voor elkaar in de share settings. Als ik de externe schijf toevoeg dan kan ik niets instellen.

Ik weet dat ik het in het verleden in share points deed maar dat bestaat blijkbaar niet meer.

Moet ik voor deze functie uitwijken naar de server app?

-- All the world's a stage; And all the men and women merely players -- Shakespeare

#2 17-08-2013 09:16

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Re: Sharing externe schijf macosx 10.8

Je kunt in 'users and groups' tegenwoordig een 'sharing' groep aanmaken. Je geeft er een mooie naam aan en geeft ze de bijbehorende rechten. En je voegt er de gewenste gebruikers aan toe, eventueel een speciale 'sharing user'.

Vervolgens ga je naar de 'sharing' module en voegt de schijf toe en de groep die er met zijn vingers aan mag zitten

http://f.cl.ly/items/3U0S2y2z2v2d0h0O2t0d/share.png

Dat zou moeten werken.

#3 17-08-2013 09:44

ocramarco
@ Overal en nergens
Website

Bij mij zijn de opties greyed out.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/469897/MM/sharing.jpg

Inmiddels gevonden waar het aan ligt. Ik was dingen aan het proberen met een USB stick en blijkbaar werken deze opties niet met een FAT geformatteerde externe bronnen. Opgelost dus cool

-- All the world's a stage; And all the men and women merely players -- Shakespeare

#4 17-08-2013 11:16

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Onder 'options' kun je nog SMB windowssharing aanzetten. Misschien dat dat helpt...

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB