MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 24-06-2013 14:20

Astrid van der Velde
@ Den Haag
Website

filmen met DSLR Sony Alpha α58 of Canon 700D

Onlangs is helaas mijn camera (Canon 550D) gestolen, maar yes! Mijn mobiele apparatuur verzekering dekte de boel & nu sta ik voor de keuze welke vervanging te kiezen.

Ik twijfel tussen een Canon 650D (700D) en een Sony Alpha α58

Ik heb enkele accessoires en lenzen vor mn Canon nog, was blij met die 550D.
Maar nu krijg ik in de winkel de tip om voor een Sony te gaan vanwege de autofocus techniek. Toch handig tijdens filmen. Want bij mijn oude Canon was autofocus gewoon geen optie.

Specs via DP review heb ik al bekeken...
Iemand gebruikers ervaring?
Waar zou jij nog op letten?

thnx!

Laatst bewerkt door Astrid van der Velde (24-06-2013 14:26)

Ik ben Videografe met een focus op educatieve projecten & theater gerelateerd video projecten (promo voor voorstellingen of als bewegend beeld in voorstellingen/VJ)
Tevens werk ik als werkplaatsbeheerder digitale media @ HKU
favorite software: Premiere, After Effects & Resolume (+ oude FCPstudio)

#2 24-06-2013 15:40

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Re: filmen met DSLR Sony Alpha α58 of Canon 700D

Hoi Astrid,

Allereerst welkom op MacMinds! smile

De meeste video en foto mensen hier die een DSLR gebruiken zullen denk ik niet zo snel een Sony adviseren.
Het advies van winkels zou ik niet al te veel naar luisteren, fotozaken krijgen een veel grotere marge op Sony apparatuur dan op Canon en Nikon apparatuur. Bij de meeste fotozaken zal dit de doorslaggevende factor zijn in het advies.

Het lijkt me sterk dat Canon niet een model heeft wat dezelfde specs heeft als de Sony. Hoe zit het met de 60D? Als je blij was met de Canon lijkt me de keuze dan makkelijk, zeker omdat je daar ook al lenzen voor hebt.

Groetjes,

Harold

#3 24-06-2013 16:24

Astrid van der Velde
@ Den Haag
Website

Hai Harold,

Bedankt voor de welkom & je snelle antwoord.

De lenzen die ik voor mn Canon heb zijn niet doorslaggevend goed.
ik heb al 1x met de Sony gewerkt & die autofocus is wel echt top hoor! Het gaat mij meer om een vergelijk van andere specs in de gebruikers ervaring. En sony is in video camera's wel goed! Ik kies voor DSLR om t niet in een te dure prijsklasse wel met diverse lenzen te kunnen werken...
Eigenlijk realiseer ik me dat ik wellicht ook beter op een foto/video apperatuur blog mn vraag kan stellen, nu ik dit type. Of niet? ben hier immers nieuw wink
Dat gaat me echt niet weerhouden van hier nog eens terug komen smile

grtz Astrid

Laatst bewerkt door Astrid van der Velde (24-06-2013 16:26)

Ik ben Videografe met een focus op educatieve projecten & theater gerelateerd video projecten (promo voor voorstellingen of als bewegend beeld in voorstellingen/VJ)

#4 24-06-2013 16:28

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Hoi Astrid,

We hebben hier ook een topic over foto apparatuur advies, er zitten hier best wat hele goede fotografen.
http://www.macminds.net/viewtopic.php?id=2576&p=50

smile

#5 24-06-2013 16:37

Astrid van der Velde
@ Den Haag
Website

Goeie tip!
Kun jij mijn bericht als beheerder daarheen verplaatsen of kopieren?
Ik neem aan dat je niet alles overal dubbel wil hebben staan...

#6 24-06-2013 17:26

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Ik kan niet je reactie in dat topic zetten, maar ik zal het topic even verplaatsen smile

#7 24-06-2013 20:25

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Ik heb geen ervaring met DSLR-film afgezien van wat experimenteren. Mijn idee is dat het in de meeste gevallen amper een echt fijn alternatief is en meer een hype die nog allerminst uitontwikkeld is.

Voro een beetje leuk filmen heb je een focushulp, een rig, een blackbox, een externe monitor en een vaste hand nodig. De camera is dan al snel het goedkoopste onderdeel...

Autofocus is een probleem dat langzaamaan opgelost wordt met stillere autofocus die minder aan het forus-hunten is en alternatieve software voor je camera. Maar daarmee heb je nog geen enkele winst geboekt want de objectieven die daar nu voor beschikbaar komen bij Canon zijn niet uit de L-klasse en verder eigenlijk niet zo heel interessant.

Voor vrijwel alles dat aan informatie op dit gebied te vinden is kan ik je http://nofilmschool.com/ aanraden.

#8 24-06-2013 21:23

Pieterr
@ Eindhoven

Astrid van der Velde schreef:

Ik twijfel tussen een Canon 650D (700D) en een Sony Alpha α58.

Iets om mee te nemen in je overweging: ook wat filmen betreft is de voorloper van de a58, de a57, nog een stuk beter: http://www.imaging-resource.com/PRODS/s … y-a58A.HTM

De sensoren die Sony maakt zijn erg goed. Nikon gebruikt ze ook in een aantal van hun camera's o.a. de D7000.

Voor een bondig overzicht van de verschillen tussen de Canon 700D en de Sony a57 zie:  http://snapsort.com/compare/Canon-EOS-7 … ny-SLT-A57

Voor Canon (en Nikon) camera's zijn meer objectieven te krijgen dan voor Sony. Iets wat mede je keuze kan bepalen voor de langere termijn.

Laatst bewerkt door Pieterr (24-06-2013 22:00)

#9 02-07-2013 10:55

Pieterr
@ Eindhoven

Wat dat filmen met een DSLR betreft. Vandaag heeft Canon de 70D gepresenteerd. Deze camera beschikt over een nieuw ontwikkelde 20.2 MP sensor waarbij iedere pixel bestaat uit 2 fotodiodes. Hiermee kan snel scherpgesteld worden op bewegende objecten in Live View mode.

Meer info:
http://www.usa.canon.com/cusa/consumer/ … splay/daf/
http://cpn.canon-europe.com/content/edu … hnology.do

#10 13-07-2013 17:06

digilux
Pro
@ Amsterdam
Website

Ik ken deze sony niet exact, maar ik hoor de laatste tijd waanzinnig goede verhalen over de sony DSLR reeks. Verder is het zo dat als je alleen video wilt doen dit een veel betere optie is.

Een andere optie om te overwegen in een gehackte GH-2 of GH-3 Bijzonder goed voor weinig geld. Ze zijn op e-bay gehackt te koop. Het woord gehackt klinkt gek, maar er is niets illegaals aan en met de software update is de GH-2 beter dan de meeste andere DSLR

Succes,

Groetjes,

#11 08-08-2013 20:25

Pieterr
@ Eindhoven

Benieuwd wat Astrid uiteindelijk gekocht heeft. Indien nog niets:

http://www.imaging-resource.com/news/20 … me-changer

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB