MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#126 20-09-2011 13:00

Buzz
@ Delft

Re: Fotoboeken met de Mac maken ipv inplakken

Ik heb zelf de fotoalbums van mijn bruiloft gemaakt met Blurb Booksmart. Het is voor het eerst dat ik Blurb gebruik. Ik heb een groot exemplaar met "ProLine Pearl Photo Paper" besteld, en kleinere exemplaren voor de ouders met "Premium Paper, lustre finish". Als het goed is krijg ik ze uiterlijk vrijdag bezorgd. Dan kan ik wel laten weten wat ik er van vind.

#127 22-09-2011 11:35

Buzz
@ Delft

was frans schreef:

iemand al eens de duurdere papier opties van Blurb geprobeerd? Ben erg benieuwd naar de kwaliteit. De nieuwe omslagen zien er ook erg mooi uit.

Ik heb zojuist de albums ontvangen. De beide papiersoorten van Blurb die ik heb besteld zijn steviger dan de iPhoto/Aperture boeken die ik hiervoor wel eens heb besteld. Het ProLine Pearl Photo Paper is echt mooi zwaar, ideaal voor het grote boek. Voor het kleine boek was dat overkill geweest, denk ik. Ik heb dus zeker geen spijt van deze keuzes.

Ook de ImageWrap cover van Blurb vind ik een hele verbetering t.o.v. de Apple boeken.

Ik zie niet veel verschil in printkwaliteit, maar dat vind ik ook moeilijk te beoordelen met de verschillende formaten, en verschillende kwaliteit van foto's (de Apple boeken zijn met mijn eigen foto's gevuld, en de Blurb boeken met die van de professionele fotograaf).

Het grote Blurb boek ziet er natuurlijk sowieso veel indrukwekkender uit. Apple en Blurb vind ik dus, voor zover ik dat kan beoordelen, wat de printkwaliteit betreft vergelijkbaar.

Blurb moet het dus vooral hebben van betere opties voor papier, kaft, etc. En de lagere prijs, zeker als je gebruik maakt van een van de vele discount codes die je per mail toegestuurd krijgt als je je voor hun email reclame aanmeldt. Ik heb zelfs gebruik kunnen maken van 20% korting, maar ik kreeg ook al codes voor $10 of gratis verzending.

Het enige dat ik de volgende keer anders zou doen dat zijn de endsheets. Ik ben voor de standaard grijze variant gegaan, maar er zit een roze/paarse gloed overheen, die vloekt bij de zwart/wit kaft van het boek. Een volgende keer zal ik ook voor een van de ProLine endsheets kiezen, zeker voor een trouw fotoalbum.

#128 22-09-2011 21:15

Ralph
Website

Dank voor je review Buzz!
Klinkt erg) goed

See the silence

#129 30-09-2011 17:16

luclodder
Pro
@ Heerlen
Website

Heb je ook voorbeelden? Foto's van de boeken!? Willen we graag zien.whistling

[ o ] luclodder fotografie
www.luclodder.com |
flickr | twitter/luclodder | weblog

#130 21-10-2011 09:16

forum romanum
Pro
@ home/work

Nu ook de NL blurb in de lucht.

Om de komst van Blurb in Nederland te vieren, verlengen we onze aanbieding van 20% korting op je volgende bestelling, mits je die voor 14 november gedaan hebt. Dus als je slim bent, begin je meteen! Je kunt deze aanbieding ook met je vrienden delen - die jouw Blurb-boeken altijd bewonderd hebben, maar zelf nog niet begonnen zijnn omdat er nog geen Nederlandstalige site was. Het enige wat je hoeft te doen om 20% korting te ontvangen is de actiecode NLFOTO20 in te voeren bij de checkout.*

Dus, als je liever in het Nederlands werkt, kies dan de optie 'Dutch' als je op Blurb inlogt. Je vindt deze optie aan de rechterbovenkant van onze site. Je kunt ervoor kiezen om Nederlands als je voorkeurstaal te houden of om steeds te switchen. De keuze is aan jou. En als je problemen ondervindt of vragen hebt, dan kan onze Nederlandstalige klantenservice je helpen.

#131 21-10-2011 09:31

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Misschien dan toch maar mijn 'trouwreportage' als blurb-boekwerk aanbieden en niet als prints.

#132 21-10-2011 10:17

snowjunk
@ Gork, ZH
Website

Even inhaken..
Om me zelf makkelijk van de vakantiefoto's af te maken, heb ik een fotoboek aangemaakt in iPhoto.

Zit nu alleen te dubben of ik deze via iPhoto af wil laten drukken. Het boek zou (incl BTW en verzendkosten) namelijk op zo'n € 75 uitkomen.

En dat vind ik veel geld voor een fotoalbum.

Nu kan ik het iPhoto boek exporteren naar PDF en daar verder mee aan de slag, maar iemand een idee of deze PDF export goed genoeg is (kleur en resolutie)?

#133 21-10-2011 13:59

forum romanum
Pro
@ home/work

Kijk eerst maar eens wat hij met blurb kost dan...

#134 21-10-2011 14:09

snowjunk
@ Gork, ZH
Website

Blurb nog gekker?

Zat bij Albelli te kijken eerlijk gezegd. Ook omdat die een optie hebben tot platliggend...
Albelli zou platliggend op een €20 goedkoper uitkomen!

#135 10-07-2013 15:43

forum romanum
Pro
@ home/work

Weer een nieuw adres gevonden. Net een multomap met losse bladen laten maken.
Heel erg tevreden. Goede afdrukken, supersnel, persoonlijk contact en niet duur.
Met uploadmogelijkheid voor pdf en indesign templates en exportinstellingen.

http://www.fotofabriek.nl/uploadproduct/
grin

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB