MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 28-02-2013 18:19

Albertus
@ Dokkum

Mail ontzettend traag

Beste MacMinders,

Na mijn overstap naar Mountain Lion is Mail onwerkbaar geworden. Het openen van een inkomende mail duurt abnormaal lang en tijdens het typen van een nieuw bericht blijft de invoegpositie hangen om na enige momenten ineens het getypte in zijn geheel te tonen.
Via Google zie ik dat het probleem bekend is. Ik heb van diverse fora suggesties gevolgd (o.a. het herstellen van schijfbevoegdheden, weggooien van bepaalde bij Mail behorende bestanden), maar niets helpt. Heb zelfs al gekeken naar een alternatief voor Mail, maar die kant wil ik liever (nog) niet op, omdat Mail tot nu toe altijd prima voldeed.

Kan iemand me de oplossing aan de hand doen?

Bedankt.

#2 01-03-2013 10:52

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Re: Mail ontzettend traag

Speedmail al geprobeerd? Die haalt de loze ruimte uit je database en optimaliseert de boel. Dat kan een aardige snelheidswinst opleveren, vooral als je al lang met Mail werkt.

#3 01-03-2013 11:14

Albertus
@ Dokkum

Dank je.

Speedmail gedownload, dmg gemount, zie heel even een voortgangsindicator die laat zien hoe ver 'het proces' (?) is, en daarna niets. Ik zie nergens nieuwe software... (Twee keer geprobeerd). Of gaat dat optimaliseren zo snel? Op de site heeft men het trouwens over een vervelend scherm... Dat zie ik ook niet verschijnen. Of ik doe iets niet goed, of er gaat iets niet goed...

#4 01-03-2013 11:36

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

App in je map applicaties zetten. Afhankelijk van je veiligheidsinstellingen wil de app niet openen bij dubbelklik (eerste keer) omdat hij niet door een door Apple geverifieerde softwaremaker is gemaakt. Dat geldt voor veel oudere software. Rechtsklik>open en dan open klikken doet wonderen.

http://f.cl.ly/items/3L3y342r3n0x0X1V2q15/Screen%20Shot%202013-03-01%20at%2011.35.20.png

http://f.cl.ly/items/1u070Z2n0j0109080R0u/Screen%20Shot%202013-03-01%20at%2011.35.30.png

#5 01-03-2013 17:38

Albertus
@ Dokkum

Ik heb het programma nu maar met mijn Macbook binnengehaald. Op de Mac Mini lukte het niet de dmg te openen. Hoe dan ook, het programmaatje heeft zijn werk gedaan, en mijn eerste indruk is dat het inderdaad heeft geholpen. Mijn dank!

#6 28-03-2013 08:49

Albertus
@ Dokkum

Enkele weken verder kan ik inderdaad concluderen dat Mail weer normaal functioneert.
Ik heb echter iets vreemd geconstateerd.

Als ik Mail-voorkeuren open zie ik onder Algemeen naast Standaard-e-mailprogramma staan: Microsoft Sync Center (Windows 7). Het icoontje laat de twee verticale Parallelsstrepen zien. Als ik probeer hiervoor in de plaats Mail te selecteren, lukt dat niet. Microsoft Sync Center (Windows 7) blijft staan. Omdat ik me bedacht dat het misschien iets met Parallels te maken heeft, heb ik alle VM's gestopt en Parallels zelf afgesloten. De melding blijft gewoon staan. Wat is hier aan de hand? Een staatsgreep van Microsoft? Ik merk verder geen rare dingen, alles werkt gewoon, maar toch...

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB