MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 29-12-2009 09:45

Pietervanest

Hoe dit effect te bereiken?

Hoi,

Ik ben een 'noob' op het gebied van 3D, maar wil het wel graag gaan leren. Ik heb altijd bewondering voor de dingen die gemaakt worden met behulp van 3D.

Vooral het effect op deze website vind ik geweldig. Het gaat om het 3e plaatje met de witte visuals. Graag zou ik willen weten hoe je dit effect in z'n werk gaat en welk programma ik het beste kan gebruiken op de Mac.
http://www.behance.net/Gallery/Lief-Fes … 009/339689

Ik begrijp dat het lastig is om uit te leggen (neem ik aan), maar als iemand goede tutorials weet hierover dan zou ik dat graag horen.

Gr,
Pieter

Laatst bewerkt door Pietervanest (29-12-2009 09:46)

#2 29-12-2009 10:27

Pieterr
@ Eindhoven

Re: Hoe dit effect te bereiken?

Tip: vraag het de maker zelf. smile

#3 29-12-2009 11:25

Pietervanest

Haha hele goede:) waarom heb ik daar zelf niet aan gedacht....neutral bedankt in ieder geval!

#4 29-12-2009 12:39

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Wel héél gaaf werk zeg!

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#5 29-12-2009 13:23

helix
Pro
@ Merelbeke, België
Website

Echt heel mooi werk, als je meer weet hoe dit allemaal in elkaar is gezet, zou het leuk zijn dit hier verder te kunnen lezen smile @ Pietervanest: hou je ons op de hoogte cool

#6 29-12-2009 13:56

Pietervanest

Jep ik hou jullie op de hoogte... Ik zal de maker gaan mailen en hopen op een reactie van dit prachtige werk!smile Jullie horen er nog van zodra ik iets weet!

Hoi

#7 29-12-2009 16:00

3dGuy

@Pieter,
Van welke onderdelen die je in die afbeelding ziet snap je niet hoe die gemaakt worden?

Even voor de duidelijkheid het gaat toch om de onderstaande afbeelding?

http://behance.vo.llnwd.net/profiles5/102584/projects/339689/1025841257248023.jpg

Feitelijk zitten er namelijk geen heel ingewikkelde dingen in. Het is meer dat de er zo veel dingen in zitten die als een kluwen spaghetti door elkaar zitten dat het zo overweldigend uitziet.

Wat zit er in; bollen(heel simpel!) wat gebogen cylinder/worm vormen(misschien geéxtrudeerd langs een pad) en wat geëxtrudeerde tekst. De meeste 3D vormen zijn te herleiden tot simpele geometrische vormen.

En natuurlijk komt daarna het uitlichten en het renderen.

Met welk 3D programma wil je eigenlijk aan de gang?

#8 29-12-2009 16:03

Pietervanest

Ja het leek mij ook niet echt ingewikkeld, alleen ik vind dat witte 'uncut' effect gewoon erg tof:) ik dacht dat het misschien een speciaal effect was of heeft dat puur met de belichting te maken?

Ik gebruik een Mac, dus 3ds Max valt eigenlijk al af of ik moet met Bootcamp e.d. gaan werken. Heb jij misschien een goed alternatief hiervoor?

Gr,
Pieter

#9 29-12-2009 16:31

3dGuy

Ik denk dat Cinema 4D (van Maxon) het meest gebruikt word op de mac! En alles wat je in de genoemde afbeelding ziet zou je daar mee -volgens mij- moeten kunnen maken. Bovendien sluit het -volgens mij- het beste aan bij gebruik door mensen met een meer grafische achtergrond.

Voor andere/alternatieve programma's verwijs ik je naar; http://www.macminds.net/viewtopic.php?id=540

ps; ik denk dat het witte de originele witte textuur kleur is. Zal wel iets als plastic of gewoon mat zijn. Daar staat dan een wit (spot)licht op. En de rest kleurt (onder)rood of (boven)groen door andere lampen die rood en groene licht geven.

Laatst bewerkt door 3dGuy (29-12-2009 16:41)

#10 29-12-2009 17:01

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Of Blender misschien? Gratis! Heb hier al veel positieve geluiden over gehoord.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#11 29-12-2009 17:03

Pietervanest

Ok tof! bedankt voor de input man:) denk dat ik maar eens even met C4D aan de slag ga dan... Ik zat daar zelf ook wel aan te denken, of aan Blender want dat schijnt ook voor grafisch en illustratief werk goed te zijn.

Dat is denk ik toch het meest waar ik het voor wil gaan gebruiken.

Gr,
Pieter

#12 29-12-2009 17:23

sexybiggetje
Beheerder
@ Drachten
Website

Blender is een geweldig programma, maar je mag eerst flink in de boeken en online tutorials duiken vanwege de gigantische leercurve die er achter zit.

Als je met blender aan de gang wil kan ik je naast de vele online bronnen de volgende boeken aanraden:

The Essential Blender
Foundation Blender Compositing
Blender Architecture, Buildings and Scenery

De volgende heb ik zelf niet in de kast staan, maar zal van hetzelfde kaliber zijn als het 3e linkje uit bovenstaand:
Blender Incredible Machines

Blender is ook nog eens software van Nederlandse bodem, dus doe je vaderland eer aan zou ik zeggen smile. Blender is onder andere gebruikt voor Spider-man 2 en Shrek, oh en uiteraard de projecten Big Buck Bunny, Elephants Dream en Yo Frankie! van de Blender foundation smile.

Sexybiggetje.nl :: cc-licensed by sexybiggetje.nl

Spreekt alleen wanneer ge iets te melden heeft.

#13 29-12-2009 18:15

3dGuy

Blender ziet er interessant uit smile
Kende het nog niet!

Ik zag na wat zoeken dat er ook eenblendercourse website is!

Natuurlijk kost het tijd om een 3d Programma te leren. En dat is ook vaak het nadeel van goedkope of gratis programma's. Voor je weet wat je er mee kan of juist niet kan doen zul je er veel tijd in moeten stoppen. Nadeel van Opensourcesoftware -wat Blender is- kan ook zijn dat het lang duurt voor een bug verholpen word. En als je het programma commercieel gebruikt kan dat lastig zijn.

Daarnaast kan het als je verder wil in 3D verstandig zijn een programma te leren dat veel gebruikt word.

Maar laat je dat er niet van af houden om lekker met Blender aan de gang te gaan. Je steekt er altijd wat van op dat je in een ander programma kunt gebruiken.

#14 30-12-2009 08:45

Pietervanest

Thanks voor alle reacties jongens:) ik denk dat ik gewoon mezelf even ga verdiepen in de stof en dan oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Daar draait het vooral om denk ik, zoals bij eigenlijk alles wat je doet:)

Ik had trouwens een response gehad van de maker van 'Lief Festival' poster e.d.
Hij vertelde mij dat hij het had gemaakt in Cinema 4D en dat het eigenlijk vrij basis stof was. Het grootste gedeelte had hij bewerkt in Photoshop om het effect te bereiken.

Ik had hem ook gevraagd of hij nog handige tips of tutorials wist, maar hij kon niet echt wat bedenken. Jammer, maar hij gaf mij deze site http://www.lynda.com/ al weet ik niet wat dit precies hoe deze site werkt:)

Gr,
Pieter

#15 31-12-2009 10:37

digilux
Pro
@ Amsterdam
Website

Pietervanest schreef:

Ik had hem ook gevraagd of hij nog handige tips of tutorials wist, maar hij kon niet echt wat bedenken. Jammer, maar hij gaf mij deze site http://www.lynda.com/ al weet ik niet wat dit precies hoe deze site werkt:)

Gr,
Pieter

Toevallig heb ik een jaar Lynda account en heb even voor je gekeken. Voor Blender is er een on-line video cursus van 10 uur op de site. Verder heeft Lynda voor bijna alle programma's cursussen op de site staan en ik vind ze erg prettig en zeer goed, soms wel een beetje traag. 25 dollar per maand en je hebt alles tot je beschikking. Ik zou zeggen probeer het eens, want wat is nou 25 dollar?

Grtz,

Ronald

#16 25-01-2011 13:07

dirkjan

Cinema 4d for sure smile

Dat beeld van Lief is mooi gemaakt. Al is de techniek voor het maken van het beeld niet heel moeilijk, wel tijdrovend.

Er worden vooral "Sweep NURBS" gebruikt. Ook is goed te zien dat er veel nabewerking is gedaan in Photoshop.

3D design is vooral erg tijdsintensief!

#17 18-02-2013 13:13

Jesper
@ Amersfoort
Website

De belichting is waarschijnlijk een combinatie van Global Illumination + Ambient Occlussion. Dit soort effecten kunnen wel veel tijd vreten in het render proces, maar zijn erg eenvoudig in het gebruik.

Laatst bewerkt door Jesper (19-02-2013 12:52)

Intensive Design - 2D/3D Animatie

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB