MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 25-10-2012 22:19

tsjerk@home.nl
@ sneek
Website

vreemde streepjes...

Ik kom tot mijn grote verbazing nu ineens deze vreemde blauw/rode streepjes tegen. (zie op de gele buizen)
Wat ik ook doe, ik kom er niet vanaf. Denk je de oplossing te hebben gevonden dan verschijnt het in de export ineens weer terug!. Wie weet een oplossing of kent in iedergeval het probleem.

groet Tsjerk

http://www.jelgerhuis.nl/wp-content/uploads/2012/10/artefacts.png

100% satisfaction guaranteed

#2 26-10-2012 14:44

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Re: vreemde streepjes...

Waarin, waarmee en wanneer zie je dit dan verschijnen?

Dit is wel erg veel giswerk voor ons - simpele zielen.

#3 26-10-2012 19:43

tsjerk@home.nl
@ sneek
Website

In final cut pro, tijdens montage van HD 720p materiaal.. Over de video ligt een color correction filter met een beetje meer black en klein beetje extra saturatie. Op moment van het verwijderen van het filter is het weg... Zet je het aan dan
Kun je het voor het oog weg krijgen door op de composite mode op "normal" te klikken. Echter in de export vind je het ineens weer terug.

In dit project zit meer materiaal wat eerder geschoten is wat ook een color correction filter heeft en waar het niet is te zien.

#4 26-10-2012 20:16

unSOUND
Ex-Crew
@ Sliedrecht
Website

Volgens mij is het een bug in de H.264 codec. Heb je het ook bij andere formaten ?

Waarom moeilijk doen als het lastig kan ?

#5 26-10-2012 20:18

tsjerk@home.nl
@ sneek
Website

Het euvel is getackeld! het heeft te maken met het gebruik van het color correction filter.
In FCP heb je zoals bekend 2 color correction filters, de normale en de 3 weg correctie.

Bij het gebruik van het gewone filter krijg ik te maken met de gekleurde griebels (beetje zebra effect alleen dan in kleur) en met het gebruik van het 3 weg filter is dit over.

Hoe het kan... is mij een raadsel, het is alleen bij deze wel opgelost.

ps: hoe omschrijf je zoiets?

#6 26-10-2012 20:21

tsjerk@home.nl
@ sneek
Website

@Unsound, het zou heel goed kunnen dat dat een H264 bug is, maar het word allemaal ingeladen als Proress 422 en het zit dus in de montage en niet in het wegschrijven alleen.

Maar goed zoals gezegd, wisseling van de color correction filters was de oplossing

#7 28-10-2012 16:10

digilux
Pro
@ Amsterdam
Website

Waar het mij op lijkt is buiten bereik. Het probleem ontstaat precies op de rondingen, daar heb je het hoogste licht. Binnen fop kan je werken met super wit, maar dat is niet broadcast safe. Wat apart is dat je direct in de export het al terug ziet maar wat nu het verschil is tussen de 2weg en de 3 weg filter, ik durf te wedden dat je dit in de scope kan zien. Waar schijnlijk zal die in de 3weg wat meer naar beneden worden gehouden, Zonder broadcast safe filter zal dit misschien wel op 110 of 115% liggen.

Waar het dus op lijkt is dat het 2weg filter niet boven 100% kan renderen.

Fijn dat het is opgelost,

Groetjes

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB