MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#26 14-06-2011 16:21

ocramarco
@ Overal en nergens
Website

Re: Kogel is door de kerk: iCloud

Deskman schreef:

Op de conferentie is gesproken over de mogelijkheden van de iCloud en niet met zoveel woorden over de toekomst van de andere diensten.

En dat vind ik het dieptrieste van de zaak. Het is allemaal leuk en aardig maar tot nu alleen interessant voor nieuwe gebruikers. Voor bestaande gebruikers zijn er een hoop vraagtekens en dat is natuurlijk wel spijtig.

-- All the world's a stage; And all the men and women merely players -- Shakespeare

#27 14-06-2011 17:02

3dGuy

Nou er is toen wel gezegd dat Mobile me zou verdwijnen!
En Jobs heeft een opsomming gegeven van wat er allemaal in iCloud zou zitten en het verschil (wat niet genoemd werd) gaat dus weg!

Bovendien lijkt het er op dat iWeb straks niet meer verder ontwikkeld word!
Dus dan zal er ook een punt komen dat er dingen niet meer werken!

#28 15-06-2011 04:13

Drieluikje
@ Brabant

Apple krijgt teveel spatjes! wink

Wacht maar tot het ezeltje zich strekt!
Gr. Turb.

#29 15-06-2011 08:21

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Nee, het zou inderdaad beter zijn als ze na AppleWorks en iTools gewoon waren opgehouden met verder ontwikkelen.
sad

#30 16-06-2011 15:23

Drieluikje
@ Brabant

In de VS zijn ook nog een aantal mastodonten, (zoals ik) die gewoon doorgaan met AW.

Gr. Turb.

#31 16-06-2011 17:41

Chuck
Ex-Crew

Je bent geen Mastodont,.. je bent eerder stronteigenwijs en je vindt het leuk je kont tegen de krib te gooien.

#32 16-06-2011 17:49

Drieluikje
@ Brabant

Je had me geen beter compliment kunnen geven. Maar in mijn toepassingsgebied heb ik nog niks beters gevonden dan AW.

Gr. Turb.

#33 16-06-2011 19:47

Chuck
Ex-Crew

Voor sommige dingen moet je gewoon even wat meer moeite doen,.. of het overlaten aan mensen die er wel tijd in hebben gestoken.

#34 16-06-2011 20:32

Drieluikje
@ Brabant

Leg eens uit?

Numbers?
Pages?
Filemaker?

Ik werk met alledrie. Filemaker komt er nog het dichtst bij met de shortcuts, maar de inhoud van de databases komt optisch overeen met die van AW, dus switch ik tussen die twee. Het gemakkelijk samenvoegen van tekenen, teksten en rekenen in één file, dat ben ik nog in geen ander programma tegengekomen. Excel heb ik ook eens geprobeerd en daar kunnen best meer functies in zitten, (die ik niet gebruik) maar daar mis ik ook de shortcuts.
Ik gebruik ook Numbers, maar ik kan niet erg goed wennen aan die inspector. Maar dat is ook doordat ik het meer zou moeten gebruiken. Maar wel een mooie layout om te gebruiken als factuur.

Laatst bewerkt door Drieluikje (16-06-2011 20:41)

Gr. Turb.

#35 17-06-2011 00:05

MacMickey
Pro
@ Corusant
Website

Volgens mij zijn Numbers en Pages geen opnderdeel van AW toch? Afgezien daarvan, het is verouderd en op het moment dat je straks een keer je Mac gaat upgraden naar een nieuwer (lees intel) systeem kan je vaarwel zeggen zeggen je AW. Ligt helemaal aan wat je wil doen met desbetreffende programma's. Vood db kan je volledig klaar zijn met alleen FMP. Maar volgens mij gaan we nu best off topic.. whistling

Laatst bewerkt door MacMickey (17-06-2011 00:06)

#36 17-06-2011 20:07

Drieluikje
@ Brabant

Zo meteen onder Lion is het idd afgelopen. wink

Gr. Turb.

#37 18-06-2011 14:32

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Ik ken een orthopedagoog die zweert bij Word 5 en de mail/merge toepassing die er in latere versies uit is gesloopt. Hij heeft nog een oude PowerBook om dat op te draaien onder 'classic'.

Er zijn een flink aantal betere en makkelijker oplossingen voor zijn probleem. Maar dat vergt wat zoekwerk. Als zijn PowerBook er mee ophoudt dan heeft hij toch echt een probleem want dan is er ineens geen tijd voor zoeken, proberen en wennen aan een andere oplossing.

#38 18-06-2011 17:44

Drieluikje
@ Brabant

Ik kan mijn administratie vrijwel probleemloos overzetten in "Numbers". Dat zou dan per 1 jan. 2012 kunnen draaien.
Ik kan nu in het archief alle files vanaf 1 jan. 2000 openen. Daarin zitten ook technische tekeningen voor de bouw van mijn machines, die absoluut onmisbaar zijn. Natuurlijk kan ik ze ook in PDF bewaren, maar door voortschrijdende technieken en wijzigende mogelijkheden, is het vaak gemakkelijker om een oude file als basis van een nieuwe te nemen. Voor dat tekenwerk heb ik geen alternatief en ja, ik zal dus altijd iets met maximaal 10.6 (met  of zonder rosetta) moeten draaien om dat bruikbaar te houden. Omzetten van die tekeningen naar een nieuwer programma zou maanden werk betekenen.

De snelheid van AW speelt ook geen rol, want het is bliksemsnel op de Cube G4 1.25 GHz. En anders ook op de G5 iMac. Als ik niet met dat tekenwerk en de historie had gezeten, was ik al lang overgestapt naar "Numbers" en "Pages".

Overigens zit die "mail merge" functie nog gewoon in AW. Aangeduide velden uit een database automatisch voor brieven e.d. gebruiken.  Ik denk dat dat ook wel met Filemaker kan, maar ik ben niet zeker. Ik heb het in 25 jaar, 2x gebruikt voor mailings met verzending van monsters. Toch wel handig als je voor een volgende mailing staat.....

Laatst bewerkt door Drieluikje (18-06-2011 17:50)

Gr. Turb.

#39 01-12-2011 12:22

ocramarco
@ Overal en nergens
Website

Lekker vroeg weer krijg vandaag een mail van Apple:

Dear MobileMe member,

iCloud is here and you can now make the transition from MobileMe. You can move your
MobileMe mail, contacts, calendars, and bookmarks to iCloud, and keep your me.com and
mac.com email addresses.

iCloud is a breakthrough set of free cloud services, including iTunes in the Cloud, Photo Stream
and Documents in the Cloud, that works seamlessly with your iPhone, iPad, iPod touch, Mac or
PC to store your content in iCloud and push it to all your devices. When content changes on one
device, all your other devices are updated automatically and wirelessly.

etc..

Maar tot nu toe nog steeds onbekend of SL ondersteund zal worden voor mail/ical en adresboek.

-- All the world's a stage; And all the men and women merely players -- Shakespeare

#40 01-12-2011 17:38

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Voor iCloud is 10.7 vereist.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#41 01-12-2011 17:39

Pieterr
@ Eindhoven

ocramarco schreef:

Maar tot nu toe nog steeds onbekend of SL ondersteund zal worden voor mail/ical en adresboek.

Dat kun je toch wel raden?
SL is passé, Lion is here to stay!
En over een jaar of wat loop je dan weer hopeloos achter als je nog steeds Lion gebruikt. wink

#42 23-10-2012 23:25

trabant
@ Luilekkerland

Sinds Mountain Lion slaat iWork de documenten niet meer standaard op de eigen harddisk op, maar  in de iCloud.
Wie dat niet wil, moet in de Terminal aan de slag.

Code:

defaults write NSGlobalDomain 
NSDocumentSaveNewDocumentsToCloud -bool false

en wie toch liever heeft dat veiligheidsdiensten ook even meekijken, kan terug met:

Code:

defaults write NSGlobalDomain 
NSDocumentSaveNewDocumentsToCloud -bool true

Houd er rekening mee dat Apple ongevraagd bij elke update dat true-commando weer even uitvoert.

Hoeveel Mountain Lion-gebruikers zouden dat weten en -mochten ze zelf kiezen- hoeveel zouden er voor die iCloud kiezen in plaats van de eigen harde schijf? En hoeveel zijn er vertrouwd met die terminal?

Ik ben dol op poezen, maar die leeuwen schiet ik liever af.

Positief bezien zijn selfiesticks ook goede bliksemafleiders… 

#43 25-10-2012 22:55

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Hier gaat alles nu standaard in de Cloud. Heerlijk!

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#44 25-10-2012 23:41

Merkava
@ Vught

Bedankt voor de tip Trab!

Vind eigenlijk dat Apple zoiets hoort te communiceren maar goed, in Amerika waar vrijwel iedereen gehersenspoeld is en collectieve paranoia de boventoon voert kun je dat natuurlijk niet anders verwachten.

Ik hou het wel op de thuiscloud.

Al ziet het er naar uit dat je ook voor je thuiscloud zo onderhand maatregelen moet gaan nemen om de eigen roverheid buiten de deur te houden.

De waarheid verzin je niet.

#45 26-10-2012 14:42

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Je documenten worden op de iCloud als reservekopie opgeslagen. In feite zit alles in ~/library/Mobile Documents

Als je geen gebruik wil maken van de opties die de iCloud je biedt (versioning) dan kun je ook gewoon het bewaren van 'documents en data' in je iCloud voorkeuren uitschakelen.

http://f.cl.ly/items/1a1L0M112p2c2p2k2K2f/Screen%20Shot%202012-10-26%20at%2014.27.59.png

En wie het voor een enkel document niet wil kan ook gewoon bij het bewaren voor een andere locatie kiezen.

http://f.cl.ly/items/3J2N0P0g3a2O1f1t1040/cloud-save.png

Genoeg opties dus, vóórdat je de denkt de terminal in te moeten duiken

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB