MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

• Forum
  •  » Video
  •  » Live broadcast software en camera's

#1 01-10-2012 11:18

digilux
Pro
@ Amsterdam
Website

Live broadcast software en camera's

Beste Macminders,

ik wil op GOOGLE+ in hangouts korte seminaars gaan geven, welke ook opgenomen worden en later op you-tube geplaatst gaan worden. Ik zoek een stukje software en interface waar ik drie camera's op kan aansluiten, dit kan streamen naar GOOGLE+ en de uitvoer ook nog kan wegschrijven naar een bestand om later naar you-tube te plaatsen. Nu hoeft het allemaal geen broadcast kwaliteit te zijn dus ik dacht misschien kan je iets met USB camera's zoal sen flip camera? Anders zal ik iets moeten doen met goede fotostellen zoals een GH-2 en een 5Dmark 3 welke via HDMI worden aangesloten. Ik heb drie camera's nodig. Iemand ideeën hoe ik dit kan gaan doen voor een redelijk budget? Redelijk noem ik € 500 tot max € 2000,- . GH2 en 5dmark 3 zijn buiten dit budget omdat die er reeds zijn.
Geluid moet ik ook iets verzinnen, ik heb speldmicrofoons en hengel microfoons dus dat zal op een mixertje moeten en dan dus van analoog xlr die computer in moeten. Ik wil alles op een macbookpro doen.

Dank voor alle tips,
Grtz,
Ronald

#2 01-10-2012 11:27

digilux
Pro
@ Amsterdam
Website

Re: Live broadcast software en camera's

Ik zie zelf net dit: http://www.boinx.com/boinxtv/overview/
En na even snel lezen zie ik dat qua interface het misschien lastig wordt om het te doen via de macbookpro. Als het niet anders kan dan breng ik mijn macro, dan kan 1 camera via SDI en twee via HDMI ik moet dan nog wel daar een interface voor kopen. Voordeel is als ik het zo doe dat via de SDI bron het audio al kan lopen.

Als iemand meer praktische oplossingen heeft dan hoor ik het graag.

Dank,
Ronald

#3 04-10-2012 09:13

3dGuy

Heb je al eens naar www.ustream.tv gekeken?

#4 05-10-2012 21:57

digilux
Pro
@ Amsterdam
Website

Goed idee 3dguy, al wil ik mijn eerste pogingen op google+ gaan inrichten. Maar ik heb nog even om het op te zetten, ik denk dat we pas medio volgend jaar onze eerste broadcasts zullen hebben. Genoeg tijd om alles nog even in de gaten te houden. Maar de techniek veranderd natuurlijk weinig, die camera's moeten toch de computer in en geschakeld gaan worden.

Thnx,
Ronald

#5 05-10-2012 22:15

3dGuy

Ronald,
Volgens mij kun je met de software van ustream ook uitzendingen maken voor op google+

Ik kwam bv dit tegen;
http://tins.rklau.com/2012/05/livestrea … gouts.html

Ik gebruik het zelf niet maar ken Ustraem wel van de live uitzendingen van CreativeLive

#6 06-10-2012 12:02

digilux
Pro
@ Amsterdam
Website

Ah dank voor de link. Het gaat dan om deze software: http://www.ustream.tv/producer
Ik ga dit eens even rustig doornemen, dank je!
Groetjes,
Ronald

#7 07-10-2012 23:39

digilux
Pro
@ Amsterdam
Website

Ik ben er nog 1 tegen gekomen: http://www.telestream.net/wirecast/overview.htm
Telestream vetrouw ik het meeste, maar Boinx ziet mij het er het meest gebruiksvriendelijk uit. Beide hebben een trail dus zodra de set-up een beetje rond is kan ik gaan testen.

#8 08-10-2012 09:43

Merkava
@ Vught

In het recente verleden gebruikte Ustream de software van Telestream. Geen idee wat de actuele stand van zaken.

Ik heb Ustream al eens gebruikt om een webcast mee 'uit te zenden'. Geen problemen mee gehad. Evenmin als kijker van een via Ustream gerealiseerde webcast

De waarheid verzin je niet.

#9 08-10-2012 19:29

digilux
Pro
@ Amsterdam
Website

Mijn eerste broadcast die gaat denk ik niet door, ik zit namelijk met muziek rechten. Er draait een DJ en het event duurt zo'n 5 uur. Tjsa, was even vergeten dat als we dat gaan broadcasten we natuurlijk serieus in de problemen komen met muziek rechten. Het is zo fijn dat je tegenwoordig op you-tube meer mag, maar zij hebben weer geen streaming. Is er een streaming server die afspraken heeft met muziekproducenten waar je vrij mag streamen? Ik denk het niet maar wie weet.
Neemt niet weg dat we wel voor andere concepten live gaan stemmen, maar dan zullen we alleen rechtenvrije muziek gebruiken.

#10 14-10-2012 13:43

3dGuy

Heb je al eens naar www.songfreedom.com gekeken?
Zij hebben populaire muziek die mensen kennen.
Wellicht kan je DJ met hun muziek wat leuks maken?

#11 15-10-2012 16:35

digilux
Pro
@ Amsterdam
Website

ik zie dat dit ook geld kost, een hele avond hierop draaien gaat niet werken. Het is niet zo spannend, dit event  ga ik gewoon niet live streaken. De even't in de toekomst wel maar dan heb ik geen dj erbij, dan zijn het haar en make-up tutorials en daar kan ik inderdaad gewoon wat muziek voor aankopen.

Dank voor je hulp,

Groetjes,
Ronald

• Forum
  •  » Video
  •  » Live broadcast software en camera's

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB