MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 03-08-2012 16:49

bergkamp

Externe HD blijft "ontkoppelen"

Hallo,

sinds de upgrade naar Mountain Lion gaat een externe NTFS disc aangesloten op mijn iMac van tijd tot automatisch "ontkoppelen". Ik gebruik Paragon NTFS voor Mac OS X.

Na verloop van tijd verbindt de schijf zich weer met de iMac maar je zult begrijpen dat dit op den duur nogal irriterend werkt.

Ik heb inmiddels in systeem voorkeuren voor de zekerheid de optie uitgezet om HD in de zg slaapstand te zetten.

Dit is de melding die ik steeds krijg :

http://www.onemorething.nl/uploads/community/017432bb9f9b7c173275be421c4cf664ef62886a_0.png

Iemand een idee ?

Bij voorbaat dank,
Pim

PS : De schijf is een Western Digital van 2 TB

Laatst bewerkt door bergkamp (03-08-2012 16:56)

#2 03-08-2012 18:53

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Re: Externe HD blijft "ontkoppelen"

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar ik heb gisteren een paar uur zitten rommelen met de Mac van een klant waarbij Time Machine niet meer wilde starten. De backup op zijn Time Capsule werd simpelweg niet herkend. Er zijn velen die sinds de upgrade naar ML last hebben van problemen die te maken hebben met het lezen/schrijven naar externe volumes. Dat Apple maar snel met een .1 update komt.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#3 03-08-2012 21:35

Merkava
@ Vught

Re: Externe HD blijft "ontkoppelen"

Zelfde probleem hier met externe schijven maar ook rare problemen doordat mappen bij aanklikken leeg lijken en een strandbal die regelmatig het systeem ernstig vertraagd. Ook de netwerk verbinding lijkt af en toe simpelweg dienst te weigeren, mogelijk dat dit een relatie heeft met de wifi problemen die veel gebruikers melden.

Voor wie twijfelt, niet oversteken.
Als het kan wachten tot 10.8.1 of .2

Ik heb igg zwaar spijt doordat ik anderhalve dag heb lopen klooien om mijn MBP weer werkend te krijgen.

Note, eenmaal gestart met updaten kun je niet meer terug naar lagere OS'en.
Ik dacht nog even terug te kunnen naar SL maar helaas werd die optie door de MBP geweigerd.

De waarheid verzin je niet.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB