MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

• Forum
  •  » Web
  •  » Content plaatsen op een website

#1 18-07-2012 10:40

solidpeter

Content plaatsen op een website

Hallo Allemaal,

Bij het bedrijf waar ik werk maak ik vakbladen die gedrukt worden, maar deze teksten en afbeeldingen worden ook op een website geplaatst.

Wat is nou de makkelijkste manier om dit te doen, of blijft het dan echt bij Copy, Paste en aanpassen in html, css etc.

Of is er een manier om bijv, een export te doen via Indesign? dit heb ik overigens wel geprobeerd naar XML alleen dan krijg ik een bestand van 4kb, zonder informatie.

Gr,

#2 18-07-2012 14:03

MacMickey
Pro
@ Corusant
Website

Re: Content plaatsen op een website

Ligt er helemaal aan hoe je de informatie wil laten zien. Meest simpele stap is je InDesign document exporteren naar PDF en die op je site plaatsen.

Edit: Met welke versie van InDesign werk je? Je zou ook een export naar Dreamweaver kunnen overwegen maar het blijft een (rare) vertaalslag.

Laatst bewerkt door MacMickey (18-07-2012 14:04)

#3 18-07-2012 16:12

solidpeter

Als ik het PDF document plaats dan krijg je een link naar de PDF, toch?

Ik wil op de site kunnen klikken op bijv: vakblad nr 1 en dan zou op basis van het blad de indeling moeten zien.

een artikel onder het kopje Actueel, of special.

Op dit moment word het gehele blad als platte tekst onder elkaar op de site geplaatst.

Wij werken met CS5

#4 18-07-2012 16:32

Merkava
@ Vught

Misschien niet helemaal wat je bedoelt maar ik werk voor klanten regelmatig met ISSUU.com.
Je kunt dan pdf's die als boek/magazine etc zijn opgemaakt uploaden en op de site weergeven als blad.

De waarheid verzin je niet.

#5 18-07-2012 20:43

sexybiggetje
Beheerder
@ Drachten
Website

Oef ISSUU ook eens gebruikt, dat is traag en buggy zeg (oh en flash). Misschien rare vraag, maar is linken naar een PDF zo gek? Immers de meeste browsers laten tegenwoordig een PDF zien binnen de browser, Safari gebruikt hiervoor de PDF technologie in OS X en Firefox en Chrome hebben al een paar versies eigen renderers aan boord. Voor de overige browsers mag je prima verwachten dat een externe PDF reader opstart toch?

Buiten een dienst als ISSUU is het niet heel gemakkelijk om dezelfde content in dezelfde layout te presenteren op het web. Er zijn daarnaast prima javascript/canvas renderers voor PDF, maar die zijn nog niet allemaal even volwassen en vertrouwen op hele moderne browsers.

Sexybiggetje.nl :: cc-licensed by sexybiggetje.nl

Spreekt alleen wanneer ge iets te melden heeft.

#6 19-07-2012 15:59

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Issuu is niet traag meer en ik zet er regelmatig van alles op. Inmiddels ook een niet-flash speler.

• Forum
  •  » Web
  •  » Content plaatsen op een website

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB