MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 19-06-2012 14:05

3dGuy

Webhosting

Met het weg vallen van de website mogelijkheid van Apple zal ik die ergens anders onder moeten brengen.

Hebben jullie tips voor een goede webhoster die ook een domein naam kan verzorgen?
Of kun je dat beter niet bij het zelfde bedrijf doen?

#2 19-06-2012 15:15

Merkava
@ Vught

Re: Webhosting

Het idee achter het scheiden van domeinregsitratie en website is dat in het geval van een faillissement en het domein en de site bij 1 partij hebt je eigenlijk gewoon de sjaak bent. Tenminste, als het behoorlijk tegenzit.
Heb je die 2 gescheiden dan kun je de schade beperken.
Gaat de domeinenboer failliet dan vraag je gewoon een verhuiscode aan, die zijn ze verplicht te verstrekken.
Gaat de hostingboer failliet dan zoek je een nieuwe hoster op en installeer je daar de back up van je website.

Nadeel van die dingen onder 2 daken, mensen hebben soms speciale wensen zoals een subdomein bijvoorbeeld voor een blog. Of elders wordt een nieuwe site gebouwd en dan kun je als bouwer ook niet bij de DNS instellingen van de site om bijvoorbeeld iets achter een tijdelijke link te zetten.

Vooral onderin de markt is het een komen en gaan van webhosters.
Aan de andere kant van de markt, bijvoorbeeld bij KPN en andere dure providers vraag ik me wel eens af of ze misschien 22 karaats servers hebben.

Ergens tussen de 75 en 125 euro vindt ik een normale prijs voor sitehosting inclusief een domein en een paar mailadressen.

De waarheid verzin je niet.

#3 19-06-2012 15:30

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Merkava schreef:

Ergens tussen de 75 en 125 euro vindt ik een normale prijs voor sitehosting inclusief een domein en een paar mailadressen.

Dat kan vaak nog veel goedkoper ook, ik zou het allemaal onder één dak doen, dan ben je vaak wat flexibeler. Ik heb geen aandelen, maar transip heeft hele stabiele hosting, snelle verbindingen en voor kleine pakketjes ook een stuk goedkoper.

#4 20-06-2012 16:50

RedLocktree

Ik zelf zit bij one.com daar ben ik terecht gekomen via dit forum bevalt mij goed. Imap en een cloud achtige dienst waarmee je bestanden kunt delen mocht dat nodig zijn.

There's danger in frustration

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB