MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 25-05-2012 00:02

EagerBob
Pro
@ 020
Website

Coda 2 uit

Net in de mailbox: de langverwachte Coda 2 is uit.

Met een mooie aanbieding voor de snelle beslissers: tot vrijdag 25 mei voor de helft van de prijs, ofwel $49,-.

#2 25-05-2012 09:16

xxx
@ rotterdam
Website

Re: Coda 2 uit

lijkt me een mooie upgrade, ik kan echter nergens op hun site vinden met welk MacOS het werkt?
mijn produktie mac draait namelijk nog steeds op 10.5
weet iemand dit ?

#3 25-05-2012 10:01

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Coda 2 staat in de App Store, mij lijkt dan dat OS 10.6.8 het minimum is.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#4 25-05-2012 10:28

hansfoto

.

Laatst bewerkt door hansfoto (25-05-2012 21:34)

#5 28-05-2012 23:09

EagerBob
Pro
@ 020
Website

Ben Coda 2 inmiddels aan het uitproberen.
Is nog even wennen en zoeken, nooit eerder met Coda gewerkt een een gebruiksaanwijzing zit er niet bij.
Wel een HELP file maar dat is een beetje een lachertje.

Ook al aardig wat "application errors" gehad, ofwel het programma crasht zonder duidelijke reden.
Hoop maar ze dat een beetje snel fixen.

En de eerste vragen dienen zich aan:

Hoe typ ik in Coda (2) een begin én een eindtag, met mijn cursor er tussenin?

#6 28-05-2012 23:26

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Ik heb me ook laten verleiden, vooral omdat ik bijna getrouwd ben met Tansmit-TextMate-CSSEdit leek een moderne combi me wel fijn. En omdat bijna alles dat Panic maakt me wel kan bekoren. Maar helemaal gelukkig ben ik nog niet.

Hij crasht bij mij overigens niet.

In Coda tik je geen begin/eindtag. Als je </ tikt herkent het automatisch de laatste open tag. Ik moet erg wennen aan dergelijke zelfdenkende systemen.

#7 29-05-2012 08:08

EagerBob
Pro
@ 020
Website

Voorbeeld van crashen: als ik in de sidebar een icoontje wil toevoegen aan de balk bovenin (waar er standaard vier staan) crasht Coda altijd.
(Snow Leopard)

Deskman schreef:

Als je </ tikt herkent het automatisch de laatste open tag.

Dat doet Dreamweaver ook, en ik ben daar dus ook aan gewend.
Maar het is nog handiger om gelijk de tag te sluiten en je cursor terug te zetten.
Ik heb dat mensen wel zien doen in één supersnelle actie.
Maar twijfel nu of dat Coda was, of misschien een shortcut.

[edit] als je, nadat je een tag getypt hebt, command-optie-punt typt dan voegt Coda de sluittag toe. Maar je cursor staat dan *na* de laatste tag, ipv na de eerste, waar je gelijk zou kunnen gaan typen.

denk dat dit het is: gevonden:

Save Time Coding With Clips

If you would like the cursor to go to a specific spot in code after it is inserted, click on the “Selection Placeholder” button in the spot you want.

To add a shortcut for a Clip, click in the area that says “click here to add a tab trigger”. Type in a letter then save your clip.

Now you just have to hold down KeyboardKey+Tab and your clip will magically appear.

http://dl.dropbox.com/u/604341/tabtrigger.png

Laatst bewerkt door EagerBob (29-05-2012 08:49)

#8 29-05-2012 09:25

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Daar gebruik ik de snippets van TextExpander voor... Ik geloof dat het in TextMate ook kan maar het duizelt me dan altijd een beetje met de verschillende shortcuts.

Wat ik wel nu al heel erg mis is de mogelijkheid om tekst buiten de doorlopende regels om te selecteren en te wijzigen...

#9 29-05-2012 17:53

EagerBob
Pro
@ 020
Website

Ik geloof dat het in TextMate ook kan maar het duizelt me dan altijd een beetje met de verschillende shortcuts.

In Coda hoef  je geen shortcuts te onthouden, lekker makkelijk je typt gewoon "div" en dan tab en je hebt je div tags. Maar verder valt het me wel tegen in hoeverre je terugkerende taken kan automatiseren

als je bijvoorbeeld een div tag plaatst moet je die een class (of id) naam geven, en vervolgens wil je dat je cursor tussen de tags springt. Met textmate kan dat, met tab.

Na de sluit tag van een div schrijf ik altijd gelijk de naam in een HTML comment, zodat je later weet wat wat is.

Met Coda moet dat, voor zover ik kan overzien, alleen met de hand.
Met textmate kan je je code "mirroren" op die plek zodat je classnaam automagisch in je comment verschijnt.
Zie 7.6 mirrors: http://manual.macromates.com/en/snippets

[edit[

zoiets dus:

Code:

<div class="mydiv">
text insertion point
</div> <!-- mydiv -->

Laatst bewerkt door EagerBob (29-05-2012 18:22)

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB