MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 06-04-2012 13:58

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Sitecom Homeplug ergernissen

Een tijdje geleden kocht ik een Sitecom Homeplug om via het stopcontact bekabeld internet te krijgen op de zolder omdat de ontvangst van wifi daar vrij belabberd is.
Nu krijg ik die krengen maar niet werkend. Tot voorheen zagen ze elkaar niet maar door de apparaten een reset te geven is dit probleem opgelost. Ik krijg wel internet via de Homeplug als ik beide kastjes op eenzelfde stekkerdoos aansluit. De unit is dus niet defect en de kabels werken ook prima.
Maar zodra ik een unit naar de zolder verhuis gaat het mis. De apparaten zien elkaar wel en er is ethernetactiviteit op beide kastjes. In 'netwerk' op de Mac staat een groen bolletje voor de ethernetoptie en en wordt een IP-adres gegeven. Maar geen internet.
Wie weet hier raad mee?

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#2 06-04-2012 14:50

macpro
Pro
@ 3e byte rechts
Website

Re: Sitecom Homeplug ergernissen

Heb je soms een 169.254.x.x adres? Dan heeft de Mac zich zelf een adres toegewezen.

"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety

#3 06-04-2012 17:30

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Werkt het met beide apparaten op 2 verschillende stopcontacten in de woonkamer wel?

Sommige van die devices werken niet helemaal lekker met verschillende stroomgroepen, al is het wel raar dat ze elkaar wel zien.

#4 06-04-2012 18:08

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Op dit moment werkt het weer helemaal niet... oops

#5 07-04-2012 08:27

macpro
Pro
@ 3e byte rechts
Website

Wat ook kan meespelen is een 3 fase installatie. Sommige huizen hebben dat vanwege zware apparatuur in de keuken. En dan kan het signaal niet/moeilijk van de ene naar de andere fase.

"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety

#6 07-04-2012 09:38

Pieterr
@ Eindhoven

@macpro: Bij de hogere frequenties (Homeplug AV) is dat geen probleem meer (als ik het goed begrijp).

http://althos.com/tutorial/Home-network … ug-av.html

http://www.jdhunt.com/homeplug/aug07/PL … upling.pdf

@MacBeer: Heb jij een 85, 200 of 500 homeplug?

Laatst bewerkt door Pieterr (07-04-2012 09:41)

#7 07-04-2012 10:23

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Een 200.

#8 07-04-2012 10:39

3dGuy

Heb je al eens geprobeerd om apparaten die op zolder aan gesloten zijn uit te zetten en te kijken of het dan wel werkt? Misschien werkt een aangesloten apparaat als een stoorzender voor het signaal dat over de stroom meegestuurd wordt!

#9 07-04-2012 15:28

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

macpro schreef:

Heb je soms een 169.254.x.x adres? Dan heeft de Mac zich zelf een adres toegewezen.

Ik zie dat bij netwerk inderdaad een IP-adres in de bovenstaande range staat. Wat moet ik precies doen om dit goed te krijgen?

#10 07-04-2012 16:01

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Dat is een "intern adres" de homeplug geeft dan geen IP door,..

Als die het soms helemaal niet doet zou ik eens kijken of je ze terug kan brengen en kan ruilen voor een ander merk. :-)

#11 07-04-2012 17:10

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Ik heh ze al meer dan even half jaar hier liggen. Da's dus geen optie meer.

#12 11-04-2012 18:34

3dGuy

Heb je het inmiddels opgelost?

Heb je eigenlijk een idee waarom dat je geen goede Wifi ontvangst hebt op zolder?
Wellicht is het ook mogelijk om een simpel netwerkkabeltje door een gat in de vloer of langs de trap naar boven te leiden?

#13 11-04-2012 20:25

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Nee probleem is niet opgelost. Ik laat het ook even rusten. Liever trek ik ook een kabel rechtstreeks naar de zolder maar dat is nogal een gedoe. Uiteindelijk zou dat qua snelheid ook beter zijn. Ik kijk het nog even aan.

#14 11-04-2012 21:25

ocramarco
@ Overal en nergens
Website

Aparte apparaten zijn het. Aantal weken had ik mijn vader in lichte paniek aan de telefoon vanwege die pluggen (maar dan van KPN, voor de dig. tv.). Van de één op de andere dag was het er mee gekapt heel vaag. Dus uiteindelijk maar een kabel gelegd met veel moeite (ouders hebben vloerverwarming dus was lastig met boren).

Heb geprobeerd te analyseren wat er veranderd was in het huis maar ik kon niets vinden. Heel vaag allemaal. Dus heb het idee dat er ook een beetje geluk is en als je het al aan de praat hebt dan is dat geen zekerheid.

-- All the world's a stage; And all the men and women merely players -- Shakespeare

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB