MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 02-04-2012 08:49

Albertus
@ Dokkum

Tekst kopiëren naar Word

Beste mensen,

Als ik een stukje tekst van een website in Safari in een (Nederlandstalig) Word-document plak wordt dit aangemerkt als Engelstalig. Het gevolg is dat het één groot festijn van rode kronkellijntjes wordt. Hetzelfde doet zich voor als ik een stuk tekst uit een pdf-bestand geopend in Voorvertoning naar een Word-document kopieer. Evenzovele keren moet ik naar het menu Extra, Taal om alles weer aan te merken als Nederlands. Irritant.

Weet iemand of er een manier is dit te voorkomen?

Mijn dank.

#2 02-04-2012 14:15

Justhan
@ Amsterdam

Re: Tekst kopiëren naar Word

Ik weet precies wat je bedoelt. Albertus. Maar ondanks vele jaren werken met Word, heb ik daar nog nimmer een goede afdoende oplossing voor mogen vinden. Mijn remedie is dan ook om standaard na het inplakken van een stuk tekst deze te selecteren en via tools, language (heb een Engelstalige versie van Office) direct weer voor de Nederlandse taal te kiezen. Weet ik van tevoren dat ik veel stukken tekst moet inplakken, dan doe ik dat pas aan het eind van het document.

Life is to short, to eat crap
(Jamie Oliver)

#3 02-04-2012 23:05

mekkie
Pro
@ amsterdam
Website

'tune'    Word, het meest veelzijdige stukje ergernis...Word!    'tune'

#4 03-04-2012 17:22

Martiniman
@ Tikibad

Doet ie het ook als je eerst naar kladblok plain-tekst kopieert, en dan naar Word? Word herkent namelijk HTML, en wellicht kijkt ie in de header welke taal daar staat?

Laatst bewerkt door Martiniman (03-04-2012 17:23)

#5 04-04-2012 14:18

Albertus
@ Dokkum

Doet ie het ook als je eerst naar kladblok plain-tekst kopieert, en dan naar Word? Word herkent namelijk HTML, en wellicht kijkt ie in de header welke taal daar staat?

Ik heb het volgende geprobeerd:

1. Tekst gekopieerd uit Safari - geplakt in Teksteditor (geen 'taalprobleem' zichtbaar) - tekst uit Teksteditor gekopieerd - geplakt in Word: taalprobleem 'meegenomen'.
2. Tekst gekopieerd uit Safari - geplakt in Plaknotities (geen 'taalprobleem' zichtbaar) - tekst uit Plaknotities gekopieerd - geplakt in Word: taalprobleem 'meegenomen'.
3. Tekst gekopieerd uit Safari - geplakt in Kladblok van Windows 7 in Parallels (geen 'taalprobleem' zichtbaar) - tekst uit Kladblok gekopieerd - geplakt in Word: taalprobleem niet 'meegenomen'.

De veronderstelling van Martiniman lijkt dus te kloppen...

#6 04-04-2012 18:03

Justhan
@ Amsterdam

Da's inderdaad wat mij ook eerder is opgevallen; het probleem doet zich niet voor in Windows. Maar ja, daar hebben we (of in ieder geval ik) niets aan, want bijna alles doe ik op mijn Mac in OSX. En uitwijken naar een andersoortige tekstverwerker is het ook niet, want dat neemt weer een heleboel andere problemen met zich.

Life is to short, to eat crap
(Jamie Oliver)

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB