MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 21-02-2012 13:52

sturb
@ Roermond
Website

Netwerk toegang op mac osx server vanuit windows 7

Ok. Ik loop tegen een muur op als ik vanuit een windows 7 station contact probeer te maken met een mac osx 10.7 server.

Dit is de setup:
een gedeelde map gemaakt; daar een groep "Management" lezen en schrijf rechten op gegeven.
In die 'management' groep zitten 3 leden.

Als ik de gedeelde map benader vanaf mijn laptop (mac) dan is alles in orde, nadat ik uiteraard ingelogd heb. Ik kan bestanden aanmaken die dan natuurlijk op de andere mac, die ik ingesteld heb voor netwerkaccounts, ook toegankelijk zijn en bewerkbaar.

Als ik nu echter een netwerk drive 'map' vanaf een windows 7 computer, en er een Y-Schijf van maak dan zie ik de bestanden maar kan ik ze niet openen.
Hij zegt dat:

"De documentnaam, of het document pad is niet geldig. Probeer de volgende suggesties uit te voeren:
* controller de bestandsmachtigingen voor het document of het station
* Zoek het document op met behulp van het dialoogvenster "Bestand openen"

Nu is die tweede optie gedaan en werkt ook niet.
De machtigingen van het bestand zelf staan op: (onbekend) lezen en schrijven.
Ik ga ervan uit dat (onbekend) de groep management is, aangezien mijn laptop niet in het domein hangt.

Het lijkt er dus op, dat de laptop niet 'weet' dat diegene die de netwerk share 'mapt', en ook inlogt met een juiste gebruikersnaam en wachtwoord, niet in de groep management zit.

Hoe kan ik dit wijzigen?
Het is de laatste windows computer in het netwerk, maar moet wel toegang hebben tot de netwerk share smile

Laatst bewerkt door sturb (21-02-2012 14:03)

#2 21-02-2012 18:41

Pieterr
@ Eindhoven

Re: Netwerk toegang op mac osx server vanuit windows 7

Waarschijnlijk wel, maar ik vraag het voor de zekerheid:
Je gebruikt SMB en hebt de bijbehorende vinkjes aanstaan?

#3 22-02-2012 10:27

sturb
@ Roermond
Website

Uiteraard staat die aan bij de mappen die gedeeld zijn.

Zat een beetje te googlen en kwam dit tegen. pGina een open source windows authenticatie die mensen kan autoriseren via een ldap.

Zou dat een oplossing zijn? Of zoek ik veels te moeilijk en is het gewoon een setting van windows 7 die ik ergens mis.....

#4 22-02-2012 13:35

Sjaakman

Ik weet niet of het ook zo is met OS X 10.7, maar ik kreeg voorheen nooit contact met onze oude mac-server na het installeren van Windows 7 SP1 update KB2536276. Je zou eens kunnen proberen die op te sporen en te verwijderen.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB