MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#51 24-12-2011 14:54

unSOUND
Ex-Crew
@ Sliedrecht
Website

Re: Adobe Wijzigt Upgrade Beleid?

3dGuy schreef:

Zeker maar dat wil niet zeggen dat dat gereedschap allemaal nieuw moet zijn
Goed gereedschap dat je goed onderhoud kan lang mee gaan!

Maar "lang mee gaan" is een hele andere definitie voor een computer dan voor een hamer...

Waarom moeilijk doen als het lastig kan ?

#52 24-12-2011 17:00

Justhan
@ Amsterdam

Inderdaad, een goed onderhouden zaag of hamer is een heel ander stuk gereedschap dan een goedlopende computer! smile

Life is to short, to eat crap
(Jamie Oliver)

#53 24-12-2011 22:59

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Alles is relatief.

De gemiddelde scholier denkt niet zonder een i7 te kunnen om te googelen, studio's die een beetje zuinig leven stellen de aankoop van hard- en software zo lang mogelijk uit en werken nog op versleten  G5 iMacjes met een vaal beeldscherm. Het kan allebei - zo blijkt.

Het aanmoedigen van nieuwe versies betekent ook dat (als het effect heeft) er minder support gegeven hoeft te worden voor software die inmiddels bejaard is - het betekent voor Adobe minder gezeur met compatibiliteitsproblemen, er is minder parate kennis van de beperkingen in oudere paketten nodig en er zijn vast nog wel meer vordelen te bedenken.

Het huurmodel ontslaat Adobe ook min of meer van de dure plicht om elke CS als complete revamp op de markt te zetten, iets dat steeds lastiger zal worden.

Of het alemaal op een manier gaat die de gebruikers gaan accepteren is de vraag.

#54 11-01-2012 17:50

MacMickey
Pro
@ Corusant
Website

*schop* Adobe haalt toch bakzeil? Upgrade mogelijkheid naar CS6 voor gebruikers van CS3 en CS4. Let wel op straks want zou mij niet verbazen als ze je gelijk een CreativeCloud abbo verkopen wink

#55 13-01-2012 09:45

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Als ik het zo lees hebben ze zich bij de marketingafdeling (of is Adobe alleen nog maar een marketingbedrijf?) flink in hun voet geschoten.

Nu mag je dus langer twijfelen en proberen maar wordt wel de hele boel aan de CreativeCloud opgehangen en daarmee hun onzalige huurmodel weer iets harder de markt op geschoven.

Boekhouders is inmiddels een passend scheldwoord.

#56 13-01-2012 11:10

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

En zo ook met Adobe Carousel Revel.

New Update: Adobe Carousel Now Named Adobe Revel!

Voor de echte liefhebbers: lees ook even door de comments heen... devil

#57 18-01-2012 00:01

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Ik meld het toch maar even, een eerlijk soort spijtbetuiging over het rommelige verhaal van John Nack, product manager bij Adobe:

http://blogs.adobe.com/jnack/2012/01/ne … omers.html

#58 18-01-2012 12:58

bartvdv
@ Aalst (België)
Website

Dat lijkt mij toch meer op 'damage control', dan op spijt betuigen.

En ik weet niet of ik écht sta te springen voor een maandelijkse abonnementsformule, enkel en alleen om sneller gebruik te kunnen maken van de extra snufjes. Als ik iets nodig heb of mis, dan koop ik het wel.

#59 27-01-2012 12:33

Sjaakman

Hmm, krijg zojuist een brief van Wifac dat de 20% korting actie tot en met 1 april loopt en dat er daarna niet meer vanaf oude versies (cs4 en lager) te upgraden valt. Weten jullie nog hoe het nu zit? :S

Er staat tevens in dat CS6 voor april dit jaar is aangekondigd, dat was nieuw voor mij.

#60 27-01-2012 14:04

MacMickey
Pro
@ Corusant
Website

Afgezien van het laatste CS6 in april, klopt het helemaal. Wat dat betreft is Adobe net Apple, lancering van nieuwe Suite is nog geheim. Dat die dit jaar komt staat wel als een paal boven water. Ik zelf gok rond 27 april maar dat is "redelijk" glazenbol kijken whistling

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB