MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#51 04-01-2012 17:31

unSOUND
Ex-Crew
@ Sliedrecht
Website

Re: AppleCare

@merkava: wat MyCom betreft moet je wel uitkijken, ze bieden weliswaar 3 jaar garantie aan, maar hanteren vervolgens wel een vreemde methode als het gaat om de uitvoer ervan...

http://www.macfreak.nl/forums/topic/1/5 … -dagwaarde

http://shoppingervaring.nl/mycom-reviews/

Wat dat betreft het nut van AppleCare ( en ik heb dat al vaker gezegd ) zie ik AppeCare niet als extra lange garantie, maar als 3 jaar rechtsbijstand. Ik hoef met AppleCare immers niets te bewijzen over de oorzaak, en hoe lang het defect al aanwezig is.

Waarom moeilijk doen als het lastig kan ?

#52 04-01-2012 18:42

Merkava
@ Vught

@unSOUND

Je hebt gelijk wat betreft MyCom.
Volgens mij stonden er een jaar geleden,toen ik mijn voorgaande reactie plaatste, andere voorwaarden.

De waarheid verzin je niet.

#53 04-01-2012 19:16

unSOUND
Ex-Crew
@ Sliedrecht
Website

Het topic waar ik naar linkte was van een paar dagen na die post, begin 2011. Dus het is al langer gaande...

Waarom moeilijk doen als het lastig kan ?

#54 04-01-2012 20:44

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

yellow schreef:

Wie weet hoe het zit als je Applecare een aantal dagen NA je garantie koopt?

Mijn IMAC heeft als aankoopdatum 31.12.2010... wettelijk zou ik het dus op 31.12.2011 aangeschaft moeten hebben. Echter is het door verzending, pas 04.01.2012 in handen. Heeft het dan nog zin om te registreren? (faktuur staat op 02.01.2012).

Ben het letterlijk vergeten door de drukte eerder aan te schaffen.

Ik ben toevallig vandaag met een vergelijkbaar iets bezig geweest.
In jouw geval is het niet meer mogelijk. Apple heeft namelijk in hun systeem een datum staan waarvan zijn met enige zekerheid kunnen zeggen waarop de machine verkocht is geweest. Jij zult middels een factuur een 'proof of purchase' moeten overleggen om te kunnen bewijzen dat een machine later is gekocht. Zelfde geldt in gevallen waarbij een machine later is geleverd. Apple is hier onverbiddelijk in. Te laat is geen AppleCare.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#55 04-01-2012 20:45

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

MyCom geeft je drie jaar garantie hoor, maar dan mag er geen stof in de machine zitten... cool

#56 05-01-2012 10:38

snowjunk
@ Gork, ZH
Website

MacBeer schreef:

MyCom geeft je drie jaar garantie hoor, maar dan mag er geen stof in de machine zitten... cool

De vraag ook al aan MyCom getwitterd maar zou deze garantie ook van toepassing zijn voor de iPad??

#57 05-01-2012 12:19

macpro
Pro
@ 3e byte rechts
Website

MacBeer schreef:

Te laat is geen AppleCare.

Hoeft niet persé zo te zijn. Een collega van mij had AppleCare bij z'n Mac gekocht, maar nooit geactiveerd. Wilde er toen een keer gebruik van maken en daar heeft Apple toen niet moeilijk over gedaan.
Dus... gewoon bellen met Apple en het probleem uitleggen.

"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety

#58 05-01-2012 14:23

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Maar toen was APP al gekocht. Als je dit niet al gekocht hebt binnen de standaard garantieperiode  dan heb je echt pech.

#59 06-01-2012 00:46

trabant
@ Luilekkerland

MacBeer schreef:

Apple heeft namelijk in hun systeem een datum staan waarvan zijn met enige zekerheid kunnen zeggen waarop de machine verkocht is geweest. Jij zult middels een factuur een 'proof of purchase' moeten overleggen om te kunnen bewijzen dat een machine later is gekocht. Zelfde geldt in gevallen waarbij een machine later is geleverd. Apple is hier onverbiddelijk in. Te laat is geen AppleCare.

Daarbij moet je dus niet de fout maken om een machine later dan 90 dagen na productie te kopen. Daar kunnen de bedrijfsprotocollen niet tegen, en je kunt een faxmachine opscharrelen om je aankoopbewijs naar Ierland te faxen. Faxen anno 2005. Zelden zoiets achterhaalds bij een hightechtoko meegemaakt.

Wanneer ik voor het niet misselijke bedrag van €239,- een extra service koop, verwacht ik niet door ondoorgrondelijke interne protocollen heen en weer gechicaneerd te worden. Dat de machine niet binnen 90 dagen na productie is verkocht is jullie probleem, niet het mijne. Ik heb een dure extra service gekocht om van een hoop gezeur af te zijn, niet om het te krijgen.
Waarom moet ik hannesen met 0900-nummers en faxen, terwijl jullie me wel gewoon mogen mailen?

Zeven weken nadat ik o.a. bovenstaande verzonden heb, was het dan eindelijk geregeld. De vraag waar ik mijn uren kon declareren heeft men nooit kunnen beantwoorden. Ik hoop dat er op dit punt intussen flink wat verbeterd is.
Als ik ooit nog eens ACPP koop, dan mag de verkopende partij het ook voor me registreren en er dient borrel in de doos te zitten om na afloop het voltooien van de registratie te kunnen vieren, want daar ben je dan wel aan toe.oops

Positief bezien zijn selfiesticks ook goede bliksemafleiders… 

#60 06-01-2012 11:34

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Een borrel heb ik niet, maar wel koffie die ik je kan aanbieden wanneer ik de APP voor je registreer wink

Nee inmiddels is dit veranderd. In die gevallen dat een machine langer in het magazijn heeft gelegen vraagt Apple je tijdens het registratieproces om een bon te uploaden. Je kan gewoon met je iPhone een foto van de factuur maken.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB