MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 01-10-2006 14:47

arathorn

[multiOS] ervaring Parallels Desktop iemand?

Heeft iemand ervaring met Parallels Desktop? Het lijkt me een stuk chiller werken dan Bootcamp, omdat je gewoon vanuit Mac OS X werkt en makkelijk tussen Linux (dev'ven) en Windows (leechen) kan wisselen. Nu heb ik wel Virtual PC geinstalleerd staan, maar runt Windows traag en Linux amper! Daarom maar PowerPC Ubuntu dual boot gefixt.

Ik heb dus helaas geen Intel Mac, maar een laatste generatie powerbook. Die werkt helemaal geweldig, maar 't zou toch handig zijn om de i386 compatibility te hebben om bv ATi drivers in Ubuntu te kunnen draaien. Daarom zit ik te dubben over mijn geliefde powerbook verkopen en er een Mac Mini voor in de plaats te zetten.

#2 01-10-2006 15:13

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Re: [multiOS] ervaring Parallels Desktop iemand?

ik heb hier parallels draaien (tijdens de beta periode gelijk gekocht voor 40dollar) en hij is super.
met virtuedesktops met windows op 1 desktop en macosx op de ander en soms ook nog ubuntu erbij al wordt dat dan wat traag.

Het werkt ook leuk om gewoon windows op mijn macbook scherm fullscreen te zetten en tiger gewoon op mijn 20". maar ik gebruik het alleen voor een paar kleine programma's en om websites in ie te testen, en daar gebruik ik nu de beta van crossover voor.

smile

#3 01-10-2006 21:07

rijsberman
@ die ene zwarte piste
Website

Hier ook win2k in parallels desktop. Op de macbook. Werkt gewoon prima. Ik heb een hydrodynamisch simulatie prog. nodig voor m'n werk (DUFLOW) dat alleen op windows werkt. En dat werkt prima (hoewel het windows blijft he, k*t UI)

Wel een tip: stel je stuurvlak op je macbook (pro) zo in dat je met twee vingers op het stuurvlak rechtsklikt ipv links. Dan kan je ook rechtsklikken in windows. En het werkt erg intuïtief, ff die tweede vinger die er toch al boven hing erbij om rechts te klikken.

"Never delegate understanding" - Charles Eames

#4 04-10-2006 22:20

arathorn

Wil ik ook!!!
Hoe relaxt is dat... vind 't een veel beter concept dan Bootcamp. Uiteraard is Bootcamp een stuk makkelijker te implementeren en runt 't veel sneller, maar het is zo veel fijner om met een alt-tab weer naar 't ultieme OS te gaan. Ik vind dat Apple 't programma van Parallels moet kopen en verder ontwikkelen

#5 04-10-2006 22:28

wout3r
@ Hilversum
Website

arathorn schreef:

Wil ik ook!!!
Hoe relaxt is dat... vind 't een veel beter concept dan Bootcamp. Uiteraard is Bootcamp een stuk makkelijker te implementeren en runt 't veel sneller, maar het is zo veel fijner om met een alt-tab weer naar 't ultieme OS te gaan. Ik vind dat Apple 't programma van Parallels moet kopen en verder ontwikkelen

Haha, nou zeg dat hoeft ook weer niet meteen. Dat kunnen die gasten van Paralels zelf ook wel wink

#6 29-12-2011 08:54

suikerbol

hoi allemaal , ik heb parallellen op mijn Mac gezet maar steeds als ik de code van windows in moet typen geeft paralells een foutmelding en stopt dan met installeren .

ik heb een nieuwe mac 1 week oud en een nieuwe versie van windows met key  gisteren gekocht bij  mycom. weet iemand wat ik dan fout doe  . graag jullie reactie  groet suikerbol

#7 29-12-2011 10:08

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Parallels is eigenlijk alleen maar 'De PC' en moet je nadat je Parallels er op hebt gezet Windows (of Linux of OS X server...) installeren. Dat zijn twee verschillende handelingen en als ik het zo lees probeer je de een met het serienummer van de ander te activeren.

Parallels levert je een serienummer of (voor de demo) een tijdelijk serienummer per mail.

#8 29-12-2011 21:27

sexybiggetje
Beheerder
@ Drachten
Website

Onjuist, Parallels kan reeds de activatie voor je voorzien tijdens de setupwizard. Ik vermoed dat Suikerbol hierop doelt. Gebruik je het installatiemedium dat je bij MyCom hebt gekocht, en komt het type waarvoor dit medium is bedoeld (32 bits, 64 bits) overeen met de instelling die je bij de wizard hebt ingevuld ? (Er zit hiervoor een vinkje in het registratiescherm).

Link in het plaatje: KB art 4729 Parallels: How to install Windows on Mac using Parallels Desktop?:
http://kb.parallels.com/Attachments/4366/Images/4.png

Sexybiggetje.nl :: cc-licensed by sexybiggetje.nl

Spreekt alleen wanneer ge iets te melden heeft.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB