MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 14-12-2011 16:32

JGfreelance
Website

HTML email

Beste forumleden,

Ik heb een html opgemaakt in Dreamweaver. Nice en clean... old-scool html... enkel tabellen geen divjes. Enkel inline css styles etc. Toch komt de mail (via een mailing list provider: YMLP) er scrambled uit te zien in Outlook 8 en lager. Ik kan niets vinden hoe te tackelen. OL8 en OL7 gebruiken Word voor het vertonen van email HTML lees ik op internet. En er worden een hoop css regels niet ondersteund, waaronder de voor mij belangrijkste: tabelachtergrond-img. Iemand een idee om deze Microsoft ellende te verhelpen?
Bulletproof HTML email tips?
Thanx...
Jasper.

#2 14-12-2011 17:19

ateliereb
@ Lochem
Website

Re: HTML email

Define scrambled... Foutje in de html code? zonder screenshot of de html zelf is er weinig van te zeggen.

#3 14-12-2011 17:47

macpro
Pro
@ 3e byte rechts
Website

Tja, het zal moeilijk worden om HTML e-mail bij alle ontvangers goed zichtbaar te krijgen.
Daarom zie je meestal ook een link naar dezelfde HTML pagina op het grote boze web.
Dan wordt die geladen in een normale webbrowser en heb je al meer invloed op hoe het uit gaat zien.
Mogelijk dat je deze strategie ook voor jouw mail kunt gebruiken?

"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety

#4 14-12-2011 19:08

JGfreelance
Website

ateliereb schreef:

Define scrambled... Foutje in de html code? zonder screenshot of de html zelf is er weinig van te zeggen.

normaal: http://www.jaspergrafisch.nl/MAIL.pdf

outlook: http://www.jaspergrafisch.nl/OL.pdf

outlook beste tot nu toe: http://www.jaspergrafisch.nl/OL_BEST.pdf
Ik zou bij die laatste de afstand van links kunnen opschroeven tot het aansluit, maar dan ziet het gegarandeerd weer niet uit in de andere mailprogramma's.

html: http://www.jaspergrafisch.nl/email_klant.html

Groeten,
Jasper.

Laatst bewerkt door JGfreelance (14-12-2011 19:19)

#5 14-12-2011 19:14

JGfreelance
Website

macpro schreef:

Tja, het zal moeilijk worden om HTML e-mail bij alle ontvangers goed zichtbaar te krijgen.
Daarom zie je meestal ook een link naar dezelfde HTML pagina op het grote boze web.
Dan wordt die geladen in een normale webbrowser en heb je al meer invloed op hoe het uit gaat zien.
Mogelijk dat je deze strategie ook voor jouw mail kunt gebruiken?

Dank je voor de reply... Een Link naar een webversie is fijn als er geen beeldjes geladen worden. Maar als het vormgeeftechnisch ff niet lekker is gaan mensen niet naar een websiteversie. Dan vinden ze het een lelijke mail maar nog wel leesbaar.

#6 14-12-2011 19:27

ateliereb
@ Lochem
Website

Bij OL.pdf > heeft table een background? Deze verwijderen. lijkt een padding/spacing issue zo op eerste gezicht.
Bij OL_best zijn dat png's? Safer met jpg's zonder transparantie oplossen.

#7 14-12-2011 19:35

JGfreelance
Website

ateliereb schreef:

Bij OL.pdf > heeft table een background? Deze verwijderen. lijkt een padding/spacing issue zo op eerste gezicht.
Bij OL_best zijn dat png's? Safer met jpg's zonder transparantie oplossen.

Tnx... zal ik proberen. Heb trouwens geen cel-bg-imgs gebruikt.

#8 14-12-2011 20:03

JGfreelance
Website

Ik heb trouwens een solid line left gebruikt voor de afstand.

Ik denk dat als ik een oplossing heb om een tabel-cel een achtergrond-img mee te kunnen geven zonder dat OL7 daar hinder van heeft (plaatje niet laat zien) ik er ook ben. Zou er geen OL7 (word-achtige) code zijn om dat te realiseren?

Laatst bewerkt door JGfreelance (14-12-2011 22:33)

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB