MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 17-10-2011 20:48

appelstroop
@ 't Gooi

Mail weigert post binnen te halen, maar verzend wel

Sinds vanmiddag kan ik vanuit Mail ineens geen email meer ontvangen. Verzenden lukt wel. Ik krijg van die mooie driehoeksborden naast mijn mailaccounts. Als ik hier op klik, krijg ik de melding:

Er is mogelijk een probleem met de mailserver of het netwerk. Controleer de instellingen voor de account 'gaby (kpn)' of probeer het opnieuw.

De volgende serverfout heeft zich voorgedaan: Het lezen van gegevens van de server 'pop.kpnplanet.nl' is mislukt.

Ik heb inmiddels mijn router geherstart, mijn sleutelhangers weggegooid (waardoor hij nu mijn wachtwoord niet meer onthoud).

Wie heeft er enig idee, wat er aan de hand is en belangrijker hoe eht op te lossen.

MacOS 10.4.11
iMac PowerPC G4  (3.3)

#2 17-10-2011 21:37

Yachtbrochure
@ France
Website

Re: Mail weigert post binnen te halen, maar verzend wel

toevallig vanmiddag iemand gehad die zijn mail niet kon ophalen op zijn iPhone en wel kon versturen.

In dat geval was het een kwestie van de juiste port kiezen voor de op server. (makkelijkste is blaco laten, zodat het automatisch wordt ingevuld).

Zij was ermee geholpen en hoop dat het jou ook helpt wink

KISS - Keep It Simple, Stupid

#3 17-10-2011 21:38

Merkava
@ Vught

KPN heeft momenteel last van een grote mailserver storing.
Denk dat je de oorzaak bij KPN moet zoeken.

De waarheid verzin je niet.

#4 17-10-2011 21:42

Chuck
Ex-Crew

Precies.

Van een onzer verslaggevers
DEN HAAG -  KPN is al sinds maandag 13.00 uur getroffen door een grote storing bij het e-mailverkeer. Onduidelijk is hoe lang deze storing nog duurt.
De 600.000 bezitters van een KPN-domein waartoe ook Planet, Freeler en HetNet behoren, kunnen geen e-mail uitwisselen of ondervinden vertragingen daarbij.
Over de oorzaak is nog niets niet bekend.

Laatst bewerkt door Chuck (17-10-2011 21:42)

#5 17-10-2011 21:43

appelstroop
@ 't Gooi

Ik ben bang dat o.a. Merkava gelijk heeft. Ik had inmiddels die ingeving ook gehad om op de KPN-site te kijken. Dank!

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB