MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 04-09-2008 10:32

K3v

Wacom Intuos3 & MacBook probleem

Hallo! Ik zit met een vrij vervelend probleem. Onlangs heb ik mij een Wacom Intuos3 aangeschaft. Als ik de expresskeys of de touchstrips wil instellen gaat hij echter raar doen.

Om te testen welke toetsen er overeenkwamen en welke niet heb ik als toetsaanslag het hele keyboard afgelopen. Resultaat, heel wat toetsen worden niet juist weergegeven. Zo worden bijvoorbeeld sommige tekens het cijfer en letters een hoofdletter oops

http://img.photobucket.com/albums/v662/kevinzijnfotos/huh.jpg

Ik gebruik een MacBook Pro en heb de recentste driver geïnstalleerd.
Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

#2 04-09-2008 10:34

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Re: Wacom Intuos3 & MacBook probleem

Je hebt de juiste driver voor het juiste tablet? Als dit zo is dan weet ik het ook niet. Wacom heeft een eigen supportforum waar mensen van Wacom heel snel reageren. Ik zou ze dit eens voorleggen als je er niet uitkomt.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#3 04-09-2008 10:55

K3v

Ja, kheb zeker de juiste driver hoor. Alle andere dingen kan ik perfect instellen en de juiste tablet staat geselecteerd.

Zal het eens vragen als het forum bij Wacom weer opengaat! wink
"Wegens onderhoudswerkzaamheden is het Wacom-forum momenteel niet beschikbaar. In de komende dagen wordt het weer geopend."

Mijn enigste vermoeden is dat ik met een anderstalige tekentablet zit oops

Thanks anyway!

#4 21-10-2008 19:33

K3v

Even een update:

Heb ondertussen iemand van Wacom aan de lijn gehad. Die had nog nooit van het probleem gehoord en ging verder op zoek naar een oplossing. Ook stelde hij voor enkele drivers te proberen; maar geen enkele die voor een oplossing zorgde.

Ondertussen weet ik ook dat het probleem zich voordoet op Mac, op een Windows PC doet ie het (ben ik niet veel mee). Het zijn enkel de toetsen die verschillend zijn tussen qwerty/azerty die omgewisseld worden.

Graag zou ik even willen weten als er iemand is die een Wacom Intuos3 heeft en deze perfect kan gebruiken onder Leopard 10.5.5 of Tiger?

#5 21-10-2008 21:51

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Idee: Kies in je systeemvoorkeuren in international>input menu en selecteer daar alleen Nederlands of U.S.

Kies onder Language>edit list alléén de taal die je gebruikt

Ik heb overigens een Intuos onder 10.5.x en niet dit of een ander probleem gehad.

#6 08-03-2009 11:59

K3v

Ondertussen had mijn dealer de tablet teruggezonden naar de repairservice van Wacom in Duitsland waar mijn tekentablet zo'n 3 maand heeft geweest neutral
Uiteindelijk werd besloten om mij een nieuwe op te sturen; en gisteren deed ik dezelfde vaststelling! wassat

Iemand die een wacom intuos3 heeft en deze gebruikt op een Macbook Pro (met intel processor)?
Duidelijk moet er iets voor zorgen dat deze de toetsen omwisselt. Ik heb de tablet getest op 2 Macbook Pro's zonder resultaat.

Laatst bewerkt door K3v (30-03-2009 18:37)

#7 08-03-2009 13:44

Dotcpu
Pro
@ Utrecht

Ik werk op een macbook pro met een wacom Intuos3. Zal morgen op m'n werk even checken! Ik gebruik die functietoetsen niet echt veel, dus kan het nu niet zeggen...

#8 08-03-2009 15:08

K3v

Alvast bedankt Dotcpu! Ik gebruikte die in het begin ook niet veel. Standaard gebruiken die buttons gewoon de command toets of de spatiebalk etc. die zijn allemaal het zelfde op een qwerty of azerty; het was pas tot ik zelf de toetsen wou instellen dat ik merkte dat er iets mis was.

#9 09-03-2009 18:08

waveghel

>teruggezend

Weet je wel zeker dat het je Wacom is die in een vreemde taal werkt  ..devil

#10 03-10-2011 16:31

qubuz

Ik heb een probleempje met mijn Wacom tablet (Intuos 3).
Wanneer ik de tekenpen gebruik moet ik even wachten voordat het als pen kan gebruiken. Als ik niet wacht krijg ik namelijk het volgende op mijn scherm:

http://www.qubuz.nl/downloads/geel-kader.jpg

Kan iemand me uitleggen hoe ik dit kan voorkomen?

#11 03-10-2011 17:10

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Dat is 'ink'. Zoek maar op in je systeemvoorkeuren. Snel uitzetten tongue

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB