MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 29-08-2011 12:42

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Uitgesteld printen

Tegenwoordig komt alles digitaal naar je toe. Nog even en ons dagelijks brood kan gedownload worden. Of geprint...

Ik krijg steeds meer facturen per mail en stuur ze ook steeds vaker per mail. Maar in de boekhouding moet dat allemaal nog als papiertje verwerkt worden. En dus print ik aan de lopende band één velletje.

Omdat ik een Xerox solid ink printer heb wil ik die niet voor elk factuurtje laten opwarmen. Een (slimme) wachtrij zou daarvoor een oplossing zijn. Facturen print ik gewoon naar die wachtrij en eens in de zoveel tijd zeg ik 'go' en dan heb ik het stapeltje van de afgelopen maand compleet.

Ik heb alleen geen idee of en hoe dat makkelijk kan. En dan bedoel ik iets eleganters dan een mapje maken, PDFjes produceren en die in deze map zetten en dan de inhoud van de map eens naar de printer sturen. Zover was ik zelf al...

#2 29-08-2011 12:46

unSOUND
Ex-Crew
@ Sliedrecht
Website

Re: Uitgesteld printen

Als je de Mac nooit uit zet zou het een idee te zijn om de Afdrukwachtrij op pauze te zetten, en daarop laten staan tot er genoeg documenten in de wachtrij staan.

Waarom moeilijk doen als het lastig kan ?

#3 29-08-2011 13:02

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Alleen zet ik mijn stroomvreter elke nacht uit...

Misschien een idee om mijn verder redelijk werkloze Mini als printservertje in te richten maar of dat me snel verder helpt...

Verder heeft de Xerox een 'walk up' functie voor geheime documenten zodat alleen degene die de printopdracht heeft gegeven ze met een PIN kan laten uitprinten. Helaas gaat de printer al opwarmen als je er iets naar toe stuurt. Helpt dus ook niet.

#4 29-08-2011 13:03

Yachtbrochure
@ France
Website

KISS - Keep It Simple, Stupid

#5 29-08-2011 13:50

Chuck
Ex-Crew

Een nieuwe inktjet is een niet erg milieuvriendelijke oplossing.
Dan zou ik zeggen dat je alleen nog fysieke facturen accepteert.

Wat je doet met het verzamelen in een mapje, omzetten naar PDF en dan in één keer printen is zo slecht nog niet toch? Je kunt wachten tot de feitelijke BTW aangifte. De facturen kun je in een submapje wel kwalificeren met betaald/niet betaald.

#6 29-08-2011 14:44

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Ja, dat is ook de methode die ik nu hanteer voor zover mijn 'slordigheid' dat toestaat. Maar het leek me zo handig om een 'print later' knopje te hebben.

Ik denk dat ik maar een variant op 'save PDF to web receipts folder' ga knutselen.

Inktjets gaan het hier eerder uit dan in. Mijn Epson C86-nogwat heb ik net weggegeven.

#7 29-08-2011 14:45

trabant
@ Luilekkerland

Ooit bij een mcse-module voor Windows Server geleerd dat je de (print)rechten van een usergroep kunt inperken, zodat bijv. al hun opdrachten pas na kantoortijd als een batch uitgespuugd worden.
Nadeel van een dergelijk systeem is dat de directie van het eenmansbedrijf Deskman voor bepaalde printopdrachten als een andere, minder geprivilegieerde, user moet inloggen.
Een regeldrukker of matrixprinter in een konijnenhok is ook geen optie, hè?

Positief bezien zijn selfiesticks ook goede bliksemafleiders… 

#8 29-08-2011 16:51

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Het hele idee van automatisering is volgens mij dat je minder moet doen om tot resultaat te komen, niet méér...

#9 29-08-2011 20:29

bartvdv
@ Aalst (België)
Website

En met een soort van 'watch'-folder? De bestanden wegschrijven als print-bestand of PDF en via een script de inhoud van de 'watch'-folder op een bepaald uur van de dag naar de printer sturen?

#10 29-08-2011 21:07

3dGuy

Wat gebeurt er eigenlijk met de print opdracht in de wachtrij als je die verstuurt met de optie uitgesteld onder de tab planner in opties van het print venster? Blijven die print opdrachten wel bewaard als je herstart? Of is die optie alleen beschikbaar met mijn HP printer?

#11 30-08-2011 07:11

sexybiggetje
Beheerder
@ Drachten
Website

Kun je je printer niet nog een keer toevoegen, dan onder Print & Scan deze print queue openen, en dan op "pause printer" drukken ?

Gejat van google:
http://www.theobfuscated.org/wp-content/uploads/2011/04/Mac_OSX_Printer_Paused.jpg

Sexybiggetje.nl :: cc-licensed by sexybiggetje.nl

Spreekt alleen wanneer ge iets te melden heeft.

#12 30-08-2011 10:24

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Dat lijkt nog wel de beste methode. Eens even zien of dat ook een herstart overleeft...

#13 31-08-2011 18:49

sexybiggetje
Beheerder
@ Drachten
Website

Heb je het al geprobeerd desk? En zoja, wat is het resultaat, ben erg benieuwd smile

Sexybiggetje.nl :: cc-licensed by sexybiggetje.nl

Spreekt alleen wanneer ge iets te melden heeft.

#14 02-09-2011 13:23

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Ik heb een tweede printer gemaakt en die op suspend gezet. Dat werkt.

http://f.cl.ly/items/2s2D3w2V2S0H28051e2D/phaser.png

Het overleeft ook reboots. De prints blijven netjes in de rij staan.

Alleen krijg ik wel bij elke printopdracht de vraag of ik wil resumen en dat wil ik niet... Wel even opletten want een ongocontroleerde enter en de boel start op.

http://f.cl.ly/items/143S3Z1R2v3v0T290r3X/suspend.png

Handig is wel dat ik PDFjes en andere documenten die ik wil printen nu gewoon in mijn dock kan slepen waar de paused printer in is gezet. Ze worden dan vanzelf aan de wachtrij toegevoegd - no questions asked. Dat is dan weer best handig.

#15 02-09-2011 13:32

3dGuy

Heb je mijn tip om via planner de print opdracht direct uit te stellen ook nog geprobeerd?

#16 02-09-2011 13:40

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Die optie heeft een Phaser niet.

Er zijn wel 'joboptions' zoals printen met een pincode waarmee je de print kunt uitstellen en opslaan in een wachtrij in de printer. Dat levert alleen een foutmelding op.

http://f.cl.ly/items/0q0p061g343I3H24122b/joboptions.png

#17 02-09-2011 14:21

3dGuy

Ik bedoel niet personal print maar dat je met planner een vertraging instelt die onbeperkt is.

https://files.me.com/henk_heijnen/ssoz1f
De print opdracht blijft dan in je wachtrij hangen tot dat je alsnog naar de printer verstuurt via hervat.

#18 02-09-2011 16:10

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Ja, dat snap ik wel maar dat is een optie die ik niet op de Xerox Phaser heb. En de (vergelijkbare) opties die er wél zijn geven een foutmelding...

#19 03-09-2011 00:12

3dGuy

Volgens mij is het ook geen functie die op de printer zit maar die in het print venster staan.
De print komt in de print wachtrij terecht die je dan niet eerst hoeft te pauzeren.

#20 03-09-2011 00:44

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Nee, het zit niet in de printer maar wel in de driver. Althans, in die van HP. En aangezien ik een Xerox heb kan ik je uit betrouwbare bron melden dat de functies van jouw HP niet in mijn Xerox zitten.

#21 03-09-2011 01:04

3dGuy

Bij mijn Epson inktjet en andere HP printer heb ik de zelfde mogelijkheid!
Dus het lijkt me iets te zijn dat in het standaard print menu zit!

Maar goed misschien laat jou Xerox die mogelijkheid niet toe.
Heb je die planner ook niet bij andere printers?
Welk versie OS gebruik je eigenlijk?

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB