MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 09-07-2011 11:59

ocramarco
@ Overal en nergens
Website

Keuze Smartphone + sync programma

Mijn telefoon is aan het overlijden dus tijd voor een nieuwe telefoon. Omdat dat de ontwikkeling beetje stillig van normale telefoons zal het een smartphone worden. Ik was altijd voorstander van Sony Ericsson omdat deze een goede sync hadden met mac.

Met de smartphone's heb ik echt geen idee. Als ik zo rondlees is Android systeem wel het makkelijkste om te syncen, maar welk sync programma kan ik dan het beste gebruiken? Iemand ervaring hiermee? Voor mij zijn de contacten het belangrijkst.

Ik kies niet voor iPhone omdat ik de abonnementen zoveel te duur vind ten opzichte van andere abonnementen.

-- All the world's a stage; And all the men and women merely players -- Shakespeare

#2 09-07-2011 13:35

Pieterr
@ Eindhoven

Re: Keuze Smartphone + sync programma

#3 09-07-2011 14:53

unSOUND
Ex-Crew
@ Sliedrecht
Website

Je bent niet verplicht een speciaal iPhone abonnement te nemen hoor, je kunt ook voor een andere gaan. Wel is het zo dat de iPhone abonnementen vaak een hogere 3G snelheid hebben, meestal het dubbele van de rest. Dus dat extra geld is het dan wel waard.

Waarom moeilijk doen als het lastig kan ?

#4 09-07-2011 15:08

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Je kan tegenwoordig ook een iPhone los bestellen bij apple, als je dan een sim-only abonnement erbij neemt dat je ook bij je android abonnement zou nemen ben je veel goedkoper uit smile

#5 09-07-2011 17:11

3dGuy

Is het niet zo dat met een sim-only abonnement meer geld kwijt bent voor een extra data bundel om te kunnen internetten?
Als je een eigen bedrijf hebt is het misschien goed ook eens naar de zakelijke abonnementen te kijken die volgens mij iets gunstiger zijn.

Misschien is het goed om nog even te wachten!
Volgens de geruchten komt er binnen kort een nieuwe iPhone.
En het gerucht gaat ook dat er een betaal baardere iPhone komt met mindere spec's.
En wat het allemaal gaat worden zou deze maand bekend worden....

#6 09-07-2011 17:15

unSOUND
Ex-Crew
@ Sliedrecht
Website

3dGuy schreef:

Is het niet zo dat met een sim-only abonnement meer geld kwijt bent voor een extra data bundel om te kunnen internetten?

Nee. Je koopt het er weliswaar los bij, maar een Sim-only + internet bundel is vaak goedkoper dan een alternatief abonnement. Maar zoals gezegd hebben bijna al die abonnementen een lagere snelheid dan de duurdere iPhone abonnementen.

3dGuy schreef:

Misschien is het goed om nog even te wachten!
Volgens de geruchten komt er binnen kort een nieuwe iPhone.
En het gerucht gaat ook dat er een betaal baardere iPhone komt met mindere spec's.

Dat maakt voor de TS echter weinig uit neem ik aan, aangezien voor hem de iPhone niet het probleem is, maar de abonnementen.

#7 09-07-2011 17:20

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Misschien kan de TS even aangeven wat de telefoon allemaal moet kunnen? Synchronisatie met de Mac is belangrijk maar wat nog meer? Wil je agendabeheer kunnen doen op de telefoon? Wil je ermee kunnen fotograferen, filmen, internetten? Is gebruikersgemak belangrijk?

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#8 09-07-2011 17:42

ocramarco
@ Overal en nergens
Website

Zal eens wat één en ander verduidelijken van mijn wensen.
Ik zoek vooral een telefoon die kan bellen en dat mijn adresboek in sync is met mijn mac.
Problemen waar ik tegenaan loop met de traditionele telefoons is:
- Nog maar weinig geproduceerd worden die gesynct kunnen worden met mac
- Dat ik met de afgelopen modellen die ik gehad heb toch nog regelmatig broekzak aan het bellen ben.
- Langzaam ivm groot adresboek

Voor mij is dus belangrijk
- Goed geluid
- Goede trilfunctie (want hij staat bij mij altijd op stil)
- Sync mogelijk voor adresboek
- Enigzins krasvast, of in ieder geval blijven werken met krassen.

Agenda beheer is wat minder belangrijk omdat ik dit ook op mijn iPod Touch kan doen.
Internet is ook niet erg belangrijk enige wat ik doe is af en toe op nu.nl kijken en ik lees de Volkskrant op mijn iPod maar die kan ik in zijn geheel downloaden. Internet is wel handig voor OV en dergelijk maar niet heel belangrijk kijk ook eventueel naar abonnementen zonder internet.

-- All the world's a stage; And all the men and women merely players -- Shakespeare

#9 09-07-2011 17:56

sexybiggetje
Beheerder
@ Drachten
Website

Adresboek synced gewoon met Google Contacts. Ik heb zelf een HTC Desire met Android en sync mijn kalender en adresboek gewoon met de ingebouwde software. Momenteel is de Samsung Galaxy S2 het top model.

Sexybiggetje.nl :: cc-licensed by sexybiggetje.nl

Spreekt alleen wanneer ge iets te melden heeft.

#10 09-07-2011 18:46

macpro
Pro
@ 3e byte rechts
Website

Als je al een iPod Touch hebt zou ik toch eens kijken naar een iPhone. Belangrijkste reden: dan hoef je nog maar 1 apparaat mee te sjouwen en heb je alle functies die je wilt direct beschikbaar.

"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety

#11 09-07-2011 20:07

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Wat bedoel je met 'broekzak bellen'? Dat je per ongeluk iemand belt terwijl de telefoon in je broekzak zit? Met een iPhone gebeurt dat niet zo gauw. Zou het knap vinden als je met je jongeheer de 'slide to unlock' weet te activeren grin

Qua intregatie met de Mac is de iPhone koning. Dat werkt gewoon goed. Zeker als straks iCloud actief is. Het geluid en de trilfunctie zijn gewoon prima. Ik neem aan dat je met geluid bedoelt dat hij een beetje stevig rinkelt? De huidige iPhone 4 is supersnel. Ik merk ook dat Apple met iOS5 een andere weg inslaat. Dit OS doet het namelijk ook nog goed op een iPhone 3GS. Mijn 3G is niet meer vooruit te branden, dat na iets meer dan 2 jaar gebruik. Ik denk dat Apple zich ervan bewust is dat mensen niet graag ieder jaar een nieuwe iPhone kunnen kopen (en dat ook niet willen). Ook kan het zo zijn dat ze de iPhone 4 langer in productie willen houden om deze tegen een lager tarief aan te kunnen bieden aan mensen in lage-loonlanden. Da's een grote markt die ze nu laten liggen.

Met een iPhone heb je alle apparaten in 1 apparaat. Je agenda, je telefoon, je iPod.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#12 09-07-2011 22:12

Freek.
Ex-Crew
@ Overasselt
Website

@MacBeer: jij werkt zeker in zo'n AppleSjop wink

PS @ MacBeer: zoonlief heeft sinds gisteren zijn iPad 2 WiFi 32GB zwart woot

Yeo, i know
[nevermind]

#13 10-07-2011 02:02

unSOUND
Ex-Crew
@ Sliedrecht
Website

Je hoeft niet in een Apple winkel te werken om een iPhone te prefereren. Als Mac gebruiker kom je te pas en te onpas zaken tegen die je qua gebruiksgemak terug sturen naar het DOS-tijdperk. De Nokia's, Samsungs en LG's die mijn vriendin versleten heeft hebben mijn bloeddruk hoger weten te krijgen dan alle mayo die ik ooit gegeten heb.

Als het aankomt op samenwerking met een Mac is de iPhone verreweg de beste telefoon. Punt. En natuurlijk is het het makkelijk om te denken dat een Apple gebruiker gewoon het liefst ook een Apple telefoon heeft, maar bekijk het ook van de andere kant: geen enkele andere telefoonmaker heeft een goede relatie met Apple. Nokia's software voor op de Mac is altijd al ruk geweest, LG had niet eens software, en Samsung volgens mij ook niet, die laten zich helpen door Google, die op dit moment ook een haat-liefde relatie met Apple heeft, nog los van het feit dat Samsung en Apple sowieso ruzie hebben om van alles.

En nu bel je misschien alleen maar met je telefoon, ik deed ook niet bijster veel met mijn vorige telefoons. En ik dacht altijd dat dat gewoon was omdat ik niet meer hoefde, maar nu merk ik vooral dat ik niet veel meer kon doen met mijn vorige telefoons, of dat het moeilijk was, of duur. Nu heb ik inmiddels mijn tweede iPhone te pakken, en ik ben er maar wat blij mee. Ik kan de TV kaart van mijn Mac vanaf mijn werk bedienen, ik kan bestanden van mijn Mac pakken waar dan ook ter wereld, ik kan alle Macs in huis bedienen, en ga zo maar door. Duur is erg relatief. Mijn laatste Nokia kostte 800 euro, en ik deed er nog geen 10% mee van wat ik nu met mijn 600 euro kostende iPhone doe... Dus wat is dan duur ?

#14 10-07-2011 09:50

Yachtbrochure
@ France
Website

Volgens mij als het belangrijkste is om je contacten the syncen, kun je gewoon kijken of je telefoon compatible is me isync.

Mijn Nokia synct gewoon agaenda's en contacten met mijn Mac.

Nu heb ik ook een iPhone en wil nooit meer anders, al was het alleen maar om de mail client ;-)

en idd zijn er een hoop,dingen die ik nu wel gebruik op de iPhone die ik op mijn Nokia zelfs niet zou installeren.

Dus mischien toch eens zoeken naar een goedkoop abbo icm een iphone whistling

KISS - Keep It Simple, Stupid

#15 10-07-2011 14:51

Freek.
Ex-Crew
@ Overasselt
Website

unSOUND schreef:

Je hoeft niet in een Apple winkel te werken om een iPhone te prefereren

Was goed bedoeld geintje mijnerzijds hè wink

Yeo, i know
[nevermind]

#16 10-07-2011 21:21

unSOUND
Ex-Crew
@ Sliedrecht
Website

Dat wist ik wel, ik schreef het ook meer als een geintje terug... Maar ik ben niet zo van de smilies, waardoor sommige lollig bedoelde zinnen soms serieus overkomen.

#17 10-07-2011 23:46

RedLocktree

Mijn ervaring met de Nokia E60 was prima in combinatie met isync. Contacten en Agenda probleemloos.
Blackberry daarintegen leek in het begin goed te gaan maar naar een paar keer syncen, met de BB sofware voor mac, dubbele agenda punten verjaardagen verschuiven een dag naar voren om een onverklaarbare reden, en niet over de hele agenda nee wisselend per contact. Gegevens verdwijnen in je contacten.... enz. De goede sync met de iphone is de reden dat het een iphone is geworden terwijl ik persoonlijk de blackberry op de sync-functie na beter/prettiger/vlotter vind werken.

There's danger in frustration

#18 12-07-2011 10:02

ocramarco
@ Overal en nergens
Website

Bedankt voor de info ga ik eens puzzelen wat het goedkoopst is. Maar nauwelijks mensen met ervaring met Missing Sync en Syncmate dus. Ik weet ondertussen dat Syncmate niet compatible is met Android 3.x en hoger.

Ben benieuwd of er een nieuwe iPhone komt en of de 4 dan in de uitverkoop komt dat zal wel bijzonder mooi zijn smile.

#19 12-07-2011 18:15

Pieterr
@ Eindhoven

ocramarco schreef:

Maar nauwelijks mensen met ervaring met Missing Sync en Syncmate dus.

Misschien heb je daarvoor ook niet helemaal het goede forum gekozen om je vraag te posten.wink

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB