MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 08-06-2011 20:31

maud

Macbook Pro wordt heet/warm en maakt lawaai

Hoi ik heb sinds 1,5 jaar mijn Macbook Pro.
Nu is het de laatste tijd dat hij met regelmaat lawaai gaat maken (ventilator?) en daarbij erg heet/warm wordt.
Verder geeft hij gelukkig geen storingen, maar ik denk niet dat ik dit moet negeren.
Iemand een idee wat dit is en wat hiermee te doen?

#2 08-06-2011 20:43

unSOUND
Ex-Crew
@ Sliedrecht
Website

Re: Macbook Pro wordt heet/warm en maakt lawaai

Toch negeren...

Maar serieus, zonder verdere informatie kunnen we niet snel iets concreets zeggen over waarom hij dit doet, en of het kwaad kan. Een MacBook Pro wordt sowieso warm aan de buitenkant, daar is de behuizing ook op berekend. Als de MacBook echt te heet zou worden, zou hij zichzelf uitschakelen. Dus is het waarschijnlijk een combinatie van extra activiteit van de processor, of hij kan zich minder goed koelen met omgevingslucht omdat die warmer is...

Wat je in dit soort gevallen het beste kunt doen, is kijken wat er onder de motorkap gebeurt. Welke software heb je draaien, hoe lang is het al aan de gang, en wat is er in die tijd gebeurd ( software updates, nieuwe software, gerommeld met systeembestanden.... ) en kijk met het Activiteitenweergave-programma welk programma op dat moment veel processor-kracht vraagt.

Waarom moeilijk doen als het lastig kan ?

#3 08-06-2011 20:47

maud

Als jij zegt dat hij vanzelf uitschakelt als de computer te warm wordt, dan vertrouw ik daar helemaal op.
Maar ik zal inderdaad alle andere dingen eens nalopen. Is nooit verkeerd om af en toe eens te doen.
Thanxs

#4 08-06-2011 21:35

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

In je MacBook Pro zitten warmtesensoren die de machine uitschakelen als het echt te heet is. Maar een temperatuur van 70ยบ kan normaal zijn. Als je de machine flink op z'n staart trapt dan kan hij zo warm worden. Als de machine deze temperatuur bereikt als je aan het tekstverwerken bent dan klopt er iets niet. Wat in dat geval een oorzaak zou kunnen zijn is Flash. Deze plugin werkt op Mac's niet optimaal. Je machine kan behoorlijk warm worden als je een website open hebt staan die gemaakt is in Flash. Zelfs een simpel bannetje op een website als Nu.nl kan mijn machine laten opstijgen. Dat ligt aan Flash, niet aan de machine. Helaas kan je hier niets aan doen.

Ik open -als ik merk dat mijn MBP aan het blazen is- vaak het programma 'activiteitenweergave'. Hier kun je zien welk proces je processor gijzelt. In het geval van de Flash player kun je de website waar Flash draait sluiten, je ziet vrijwel meteen dat je machine rustiger wordt.
Ga dus eerst even na welke programma's je draait wanneer de machine zo opstijgt.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#5 08-06-2011 22:24

maud

Zou heel goed kunnen inderdaad, want de problemen zijn er regelmatig bij een bepaalde sites. Thanxs

#6 08-06-2011 22:43

EagerBob
Pro
@ 020
Website

eventueel kijk je eens met temperature monitor hoe heet je MBP nou werkelijk wordt.
groet kans dat er niets aan de hand is en het allemaal binnen de marges valt.

Hier ook een MBP en die begint ook wel eens te blazen bij youtube fimpjes...

[edit]

wat is dat voor flauwekul, vroeg me al af waarom iedereen zo nodig naar de apple store moest linken.
Of krijgen jullie daar geld voor ?

[edit]

ja dus.
Nou, het zei jullie gegund...

Laatst bewerkt door EagerBob (08-06-2011 22:45)

#7 09-06-2011 10:12

Chuck
Ex-Crew

Gegund en het is ook wel hard nodig.
De server waarop dit draait schijnt ook niet uit de lucht te zijn gevallen.
Ik kan er wel mee leven. En anders gewoon even Safari 'opnieuw instellen' voor je los gaat in de Apple Store.

#8 09-06-2011 11:20

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

EagerBob schreef:

http://www.macminds.net/viewtopic.php?id=7824

#9 09-06-2011 14:00

EagerBob
Pro
@ 020
Website

HSL schreef:

EagerBob schreef:

http://www.macminds.net/viewtopic.php?id=7824

OK, duidelijk.
Al zou ik dan ipv tekstlinks toch een bannertje voor de Apple Store en voor Alternate maken. Want hoe waarschijnlijk is het dat iemand op een textlink in een post gaat klikken als ie wat gaat kopen?

#10 09-06-2011 14:44

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

svp de discussie over de automatische links voortzetten in http://www.macminds.net/viewtopic.php?id=7824

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB