MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

• Forum
  •  » 3d Ontwerpen
  •  » Maya: Soft modification points verbinden aan een kopie van een model

#1 15-04-2011 11:42

Mac Daddy
@ Mokum
Website

Maya: Soft modification points verbinden aan een kopie van een model

Lieve creatieven,

Ik ben met een simpele animatie bezig op een vrouwelijk model. Ik ben begonnen met de animatie en heb dat opgelost door een aantal soft modification points te gebruiken. Daarna heb ik een UV texture op de mesh geplaatst.

Op het punt in de animatie dat de soft modification points de mesh vervormen, gaat de UV texture ook alle kanten op. Dat is logisch, want de UV texture is slechts geprojecteerd en zit er nog niet op geplakt. Volgende keer ga ik dus wel andersom werken. Eerst UV en dan animeren.

Nu heb ik het model gedupliceerd en daarvan de history verwijdert. Dan blijft de UV texture mooi zitten, maar hij verwijdert ook de soft modification points, waardoor de animatie er niet meer in zit.

Nu wil ik dus op een of andere manier die animatie op het gedupliceerde model zien te krijgen. Ik heb al geprobeerd om de animatie te exporteren en importeren in een nieuwe scene met het model waarvan de history is gewist, maar dat is niet gelukt. Ik heb ook geprobeerd om de soft modification points via the hypergraph te verbinden aan de gedupliceerde mesh, maar wist niet met welke attributen ze verbinden. Ook geprobeerd om een bake simulation te doen, maar dan gaat Maya calculeren en weet ik niet of het werkt en hoe lang die erover doet.

Mijn doel is is dit: De animatie op een mesh krijgen die een UV texture heeft die erop zit geplakt.
Is dit mogelijk, of moet ik toch de gehele animatie opnieuw namaken?

Groetjes, Mac Daddy cool

www.paaj.nl | Clients from hell

"The death of a designer's career starts when he thinks work from three months ago looks good." - Dustin Curtis

#2 18-04-2011 22:37

mvde

Re: Maya: Soft modification points verbinden aan een kopie van een model

Mac Daddy schreef:

Mijn doel is is dit: De animatie op een mesh krijgen die een UV texture heeft die erop zit geplakt.
Is dit mogelijk, of moet ik toch de gehele animatie opnieuw namaken?

dus: je wilt een animatie als texture gebruiken? in principe zou dat mogelijk moeten zijn al ben ik geen maya expert. Maar aangezien de grootte van de uitleg, heb ik het idee dat je wat anders bedoeld.

Portfolio: http://id-me.nl

#3 27-04-2011 02:29

mvde

Re: Maya: Soft modification points verbinden aan een kopie van een model

Ik heb het nog eens gelezen en denk dat ik het nu wat beter begrijp.

ik weet niet wat je precies op je mesh wilt hebben, maark je kan je UV map exporteren als eps/of iets van vector of anders en hoge resoluties uv lijnen projectie.

Je kan daarna met after effect verschillende videos of gedeeltes ervan deformeren/warpen zodat deze mooi over de uv map komt, render de compositie als image squence en deze importeren in maya te gebruiken als texture.

Ik hoop dat je er mee uit komt.

Portfolio: http://id-me.nl

• Forum
  •  » 3d Ontwerpen
  •  » Maya: Soft modification points verbinden aan een kopie van een model

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB