MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 10-04-2011 00:54

larsfotografie

Internet snelheid neemt af... Help!

Beste forumgenoten,
Wie kent het volgende verschijnsel en heeft een oplossing. Ik maak thuis gebruik van een MacBook Pro en heb een TimeCapsule & Airport Express voor het draadloze WiFi netwerk in huis. Nou neemt de internet snelheid na enkele uren online af. Ik heb een 40mbit lijn en wanneer ik deze test haalt ie nette waarden. Na een paar uurtjes loopt de snelheid terug na een max van 4,5mbit. Wanneer ik en de balk rechtsboven (osx) mijn airport uitschakel en hierna weer inschakel in mijn snelheid weer optimaal. Kan iemand dit verklaren, heb de TimeCapsule al op een kanaal ingesteld die het minste ruis opvangt hier in de straat. Weet niet waar ik nu verder moet zoeken. Graag tips!!

Dank,
Lars

#2 10-04-2011 12:00

sexybiggetje
Beheerder
@ Drachten
Website

Re: Internet snelheid neemt af... Help!

Welke dns provider staat er ingesteld in de instellingen van de Time Capsule en je MacBook Pro ? Probeer eens OpenDNS en/of Google Public DNS in te stellen, dit euvel hebben meer mensen gehad.

Ik zit zelf in dezelfde netwerk setup (weliswaar met lagere bandbreedte) maar gebruik altijd al OpenDNS+Google Public DNS vanwege hun snelheid.

Instellen van DNS op je mac: System Preferences->Network->Airport->Advanced->DNS

En in plaats van de nummers die daar reeds staan invullen: 208.67.220.220 en 208.67.222.222 voor OpenDNS.

Hoop dat dit je helpt.

Sexybiggetje.nl :: cc-licensed by sexybiggetje.nl

Spreekt alleen wanneer ge iets te melden heeft.

#3 10-04-2011 21:13

larsfotografie

Re: Internet snelheid neemt af... Help!

Ik heb de DNS gewijzigd naar die van Google. Het lijkt inderdaad het probleem op te lossen!! THNX!!

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB