MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 28-03-2011 09:25

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Transmit Trouble [it's a bug]

Ik heb sinds de voorlaatste update van transmit telkens het volgende:

http://cl.ly/5ZjX/transmit.PNG

Ik open files rechtstreeks in diverse programma's om te editen. Textmate bijvoorbeeld of CSSedit. Als ik het document dan wil bewaren meldt Transmit dat het de owner niet kan wijzigen (en dat hoeft ook niet). Dit gebeurt uitsluitend bij de eerste keer saven nadat de verbinding is gemaakt. Daarna niet meer en bovendien wordt het in tegenstelling tot de melding wellicht doet denken, gewoon bewaard.

Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat het maar blijft gebeuren - ik kan niks vinden om het kwijt te raken.

Het gebeurt bij alle servers die ik gebruik, het lijkt dus niet een serverspecifiek probleem te zijn...

#2 28-03-2011 10:09

ateliereb
@ Lochem
Website

Re: Transmit Trouble [it's a bug]

Lijkt een issue, dat zich ook op de server af zou kunnen spelen. Een verandering naar PHP onder Apache kan zoiets ook veroorzaken. Welke owner hebben de bestanden? 99 of de gebruikersnaam?

#3 28-03-2011 10:55

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

De gebruikersnaam. En het speelt op verschillende servers.

#4 28-03-2011 11:44

EagerBob
Pro
@ 020
Website

ik werk ook vaak zo. In de laatste versie dubbelklik ik op de file en dan opent Transmit de file in de editor die ik in de voorkeuren heb opgegeven. In de voorlaatste versie selecteer ik de file en kies uit het Edit menu/edit with Dreamweaver (of wat dan ook) , maak de wijzigingen en bewaar. Die problemen die jij hebt heb ik nooit gehad.

De support van Transmit is goed, dus ik zou het aan hun zelf vragen.

#5 31-03-2011 07:54

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Ik had het ze al gevraag maar nog geen antwoord. Vandaag in de mail:

Panic schreef:

Hi Deskman,

Unfortunately this is a known bug. We’re hoping to address it in a future release. I'm sorry for the inconvenience.

#6 31-03-2011 08:30

EagerBob
Pro
@ 020
Website

nou fijn.

Moet je per sé Transmit gebruiken? Ik heb de sites die ik gemaakt heb gedefinieerd in Dreamweaver, compleet met FTP gegevens. Je kan dan rechtstreeks vanuit het programma de site openen, zowel lokaal als op de server. Transmit komt er dan niet aan te pas.

Dat moet met CSS edit of Textmate toch ook wel kunnen?

#7 31-03-2011 08:51

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Er zijn vast wel ander programma's die het doen.Ik kan met Transmit verder lezen en schrijven. Misschien Espresso maar weer eens afstoffen.

Dreamweaver heb ik nog wel maar ik vind het een steeds horkeriger programma worden. Heeft ook wel te maken met het feit dat ik niet zo'n zin heb om al die instellingen over te nemen, inclusief databasekoppelingen en zo. (het zal de leeftijd zijn...)

De melding is een beetje 'annoying' maar niet veel meer dan dat. Wel apart dat ik er last van heb, dat het een bug is en ik er verder niemand over hoor.

Thanx

#8 31-03-2011 09:59

EagerBob
Pro
@ 020
Website

Dreamweaver zou ook niet mijn 1e keuze zijn als ik nu een programma moest aanschaffen.

Maar aangezien het als onderdeel van de CS  al in mijn bezit is en het doet wat het moet doen (code bewerken en site management) is er niet echt een prangende reden het te vervangen.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB