MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 13-03-2011 22:51

larsfotografie

Time Capsule verliest snelheid... (Time Capsule 500gb + Ziggo)

Beste Forumgenoten,

Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen met een probleem wat ik al enkele weken ervaar met mijn Time Capsule. Ik heb een 22mbit lijn van Ziggo en aan het modem een Time Capsule. Op zich werkt alles naar behoren. Ik haal nette snelheden vaak ver boven de 22mbit (draadloos), dus eigenlijk niets mis. Maar om de een of andere duistere reden gaat mijn verbinding spontaan van 22mbit naar max 1,5mbit. Stekker van de Time Capsule eruit... En weer aansluiten en het probleem is weer verholpen. Maar om nu elke dag mijn TC te resetten vind ik toch wel irritant worden. Kent iemand dit probleem. Ik twijfel of het aan mijn modem ligt of aan mijn TC. Ik heb de volgende dingen al gecheckt. Ik zit op een kanaal wat zo min mogelijk ruis. Ik heb verschillende kabels geprobeerd om te checken of er geen beschadigde exemplaren aangesloten waren. Ik heb zowel wep als wpa keys geprobeerd. Ik heb de time machine uitgeschakeld, maar ook dit maakt geen verschil. Ik krijg morgen iemand van Ziggo die mijn modem komt bekijken, heb voor de zekerheid maar even mijn TC weg gehaald om te voorkomen dat die meteen de schuld krijgt. Ik heb al eerder hardware problemen gehad en dit is volgens mij de 3e TC die ik heb. Iemand nog suggesties, oplossingen en/of verklaringen?!

Lars

Laatst bewerkt door larsfotografie (13-03-2011 22:58)

#2 13-03-2011 22:53

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Re: Time Capsule verliest snelheid... (Time Capsule 500gb + Ziggo)

Heb je toevallig veel buren met Wifi netwerken? Je zou kunnen kijken of er nog kanalen zijn waar niemand op zit. En je zou ook nog kunnen switchen naar N op 5Ghz, daar zitten nog niet heel veel mensen op, maar uiteindelijk zal je daar ook het kanaal probleem kunnen krijgen.

#3 13-03-2011 23:02

larsfotografie

HSL schreef:

Heb je toevallig veel buren met Wifi netwerken? Je zou kunnen kijken of er nog kanalen zijn waar niemand op zit. En je zou ook nog kunnen switchen naar N op 5Ghz, daar zitten nog niet heel veel mensen op, maar uiteindelijk zal je daar ook het kanaal probleem kunnen krijgen.

Dank voor je tip, heb al aangegeven dat ik op een kanaal zit met zo min mogelijk ruis. Ik heb zo'n scanner op mijn telefoon die aangeeft welke kanalen in de omgeving in gebruik zijn en welke range ze gebruiken. Het merendeel zit hier op de kanalen 6 tm 9. Ik zit nu op 12 en dus veilig. Ik heb N wel aanstaan, maar heb een snelle machine (Macbook Pro) die ik optimaal wil gebruiken, dus ik laat deze liever aanstaan. Anders kan ik net zo goed de oude linksys (waar ik nooit problemen mee had) terugzetten met een nas. Ondanks dat je me nog niet enorm geholpen hebt thnx voor je reactie!!

Lars

#4 13-03-2011 23:25

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

larsfotografie schreef:

Ik heb N wel aanstaan, maar heb een snelle machine (Macbook Pro) die ik optimaal wil gebruiken, dus ik laat deze liever aanstaan.

Daarom zeg ik ook gebruik juist N, maar dan niet de 2.4Ghz, maar de 5Ghz, die is veel sneller en dan moet je G gewoon helemaal uitzetten. Dat zal je heel erg helpen. en daarbij zitten niet veel buren in de weg omdat die allemaal nog op 2.4Ghz zitten smile

#5 14-03-2011 01:08

larsfotografie

HSL schreef:

larsfotografie schreef:

Ik heb N wel aanstaan, maar heb een snelle machine (Macbook Pro) die ik optimaal wil gebruiken, dus ik laat deze liever aanstaan.

Daarom zeg ik ook gebruik juist N, maar dan niet de 2.4Ghz, maar de 5Ghz, die is veel sneller en dan moet je G gewoon helemaal uitzetten. Dat zal je heel erg helpen. en daarbij zitten niet veel buren in de weg omdat die allemaal nog op 2.4Ghz zitten smile

Sorry niet goed gelezen... Ik heb hem op 5ghz gezet... Maar hij lijkt nu helemaal instabiel te zijn... Ik krijg hem wel online maar niet meer boven de 10mbit. Ook na reset modem en TC niet. Zet ik hem weer op 2,4ghz haalt ie weer gewoon 27mbit... Begin nu toch wel te denken dat het apparaat niet spoort... Ik had al een eerder waarvan de schijf ermee stopte en eentje die gewoon spontaan dood was. Als je op internet zoekt zie je heel veel pagina's met drama rondom de TC. Blijkbaar een slecht Apple product!? (Dat ze bestaan!? haha) Misschien toch maar eens Apple contacten en kijken of ze niet een oplossing hebben, zie op internet dat de nieuwe generatie 2T stabieler is. Nogmaals thnx!

Lars

#6 14-03-2011 11:16

larsfotografie

Kleine update... Zojuist medewerker van Ziggo aan de deur gehad. Modem lijkt goed te zijn, maar binnenkomend signaal wat onstabiel. Hij heeft een andere wandcontactdoos geplaatst. Had eentje met een aantal verloopjes die op elkaar zaten nu één uit één geheel. Signaal is in ieder geval sterker. Modem haalt hogere snelheden tot dus ver. Nog maar eens goed de settings van de TC nalopen. Hopelijk is het hiermee opgelost.

Lars

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB