MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#26 30-09-2010 15:54

HansenOFFLine

Re: Favoriete Apps op de iPhone

vind hipstamatic wel een leuke app die het fotograferen weer een ouderwets gevoel geeft :-), na het nemen van een foto moet je een tijd wachten voor je weer een andere foto kan nemen.

star walk om te weten welke ster of planeet waar staat, gewoon de telefoon in de richting houden en je ziet wat er aan de hemel staat. had eerst planets, maar dan moest je eerst op je compas kijken wat de richting was en dan handmatig de juiste hoek pakken om te zien wat het is, star walk gebruikt de gyroscoop om te bepalen waar je naar kijkt en laat dan de juiste info zien.

lightmeter een handig appje als je met een camera zonder lichtmeter op stap bent, heb van de zomer met mijn hasselblad met diafilm een test gedaan en het zag er onder de loep goed uit. moet het nog scannen, dat is wel het nadeel van analoog fotograferen.

photocalc kan je uitrekenen wat je d.o.f. is, wanneer de zon opkomt/ondergaat, wanneer de maan opkomt en in welke fase hij is, flits instellingen. erg handig als je onderweg deze dingen wilt weten en er geen internet verbinding is om het te google-en.

#27 30-09-2010 16:12

forum romanum
Pro
@ home/work

Hipstamatic is ook mijn favo appje.

Ook leuk: voor filmpjes:
iTimeLapse

En voor A'dam:
Infomaps Amsterdam

fcards voor een zelfgemaakt kaartje sturen of via template

open culture - boeken muziek films podcasts

#28 04-10-2010 11:01

forum romanum
Pro
@ home/work

http://dl.dropbox.com/u/24083/Schermafbeelding%202010-10-04%20om%2010.42.34.png
Even vraag tussendoor:
ik krijg nu bovenin symbool slotje met rondje dat ik eerder niet zag.
Waar hoort deze bij? Alle instellingen nagelopen en ik kan het niet ontdekken.

#29 04-10-2010 11:02

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Daarmee zet je het roteren van het scherm uit (en vast in de gekozen positie). Bij de iPad is daar (nog) een apart knopje voor.

Uitleg in het engels:

1. Double click the home button to bring up the multitasking bar.
2. Swipe right until the last set of icons is displayed in the multitasking bar (these will include play/pause and skip buttons for iPod or Pandora).
3. The furthest left icon looks like a circular arrow - touch this icon to enable or disable rotation lock on the iPhone.
4. A rotation lock icon will appear in the status bar next to the battery charge icon when rotation lock is enabled. This looks like a circular arrow around a padlock.

#30 04-10-2010 11:23

forum romanum
Pro
@ home/work

Ah. Had wel gedacht dat het iets met roteren was maar had hem niet daar gezocht...
wink
Moet trouwens elke keer weer mezelf waarschuwen daar de open apps uit te zetten ivm batterij slurpers.
Feature request: button 'quit all'

#31 04-10-2010 11:32

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

In principe zijn apps in de achtergrond 'bevroren' en doen dus niks, ook geen stroom gebruiken. Het is een totaal andere functie dan in OS X waarbij programma's in de achtergrond min of meer actief blijven. Alleen apps die ook daadwerkelijk wat moeten doen in de achtergrond blijven dat doen.

Maar Dropbox bijvoorbeeld, die wel in de achtergrond een sync-taak kan afmaken moet dat binnen een bepaalde tijd hebben gedaan en bevriest daarna. Dus zelfs zulke apps blijven geen stroom of processoractiviteit in gebruik nemen.

iOS zal steeds verder bij OS X uit de buurt gaan.

#32 04-10-2010 14:24

rijsberman
@ die ene zwarte piste
Website

Kleine nuance: een app die je gps gebruikt, blijft dat ook in de achtergrond doen. En slurpt dan wel. Maar dan zie je ook je gpsicoontje, rechtsbovenin.

Laatst bewerkt door rijsberman (04-10-2010 14:25)

"Never delegate understanding" - Charles Eames

#33 04-10-2010 14:31

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Vandaar de zinsnede

Alleen apps die ook daadwerkelijk wat moeten doen in de achtergrond blijven dat doen.

Ook de iPod blijft echt wakker en andere muziekspelers als Spotify Mobile kan dat ook.

#34 14-03-2011 09:36

forum romanum
Pro
@ home/work

DIt lijkt me een leuke. Gisteravond gedownload, nog niet geprobeerd:
Serendipitor. Zet je route uit en krijg verrassende opdrachten onderweg.

Verder heb ik de laatste weken erg veel plezier van RunKeeper.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB