MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 03-03-2011 12:47

MacMickey
Pro
@ Corusant
Website

Airport Express in bestaand netwerk als "hotspot"?

Ik heb hier een oude Express (b/g), er is een ethernet netwerk hier op het gemeentehuis. Een losse ethernetkabel voor gebruik van MB indien ik die meeneem. Als ik nou die ethernetkabel in mijn Express prik. Hoe krijg ik dan een draadloos netwerk waar ik ook met de MB/iPad/iPhone op terecht kan? Ik heb al het een en ander geprobeerd maar krijg het niet aan de praat. Ja een netwerk creëren is niet zo moeilijk maar nou nog een draadloos netwerk dat internet verbinding heeft (overigens hebben alle bekabelde mac's/pc's via dat ethernet internetverbindingen). Alle DNS instellingen en ip adressen kloppen (althans op dezelfde manier als de Mac's dat hebben). Welke optie(s) moet ik gebruiken om ervoor te zorgen dat de AE een netwerk creeërt zodat ik daar met iPhone/iPad gebruik van kan maken?

#2 03-03-2011 13:26

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Re: Airport Express in bestaand netwerk als "hotspot"?

ja, gewoon een nieuw netwerk opzetten en dan is 't klaar smile

#3 03-03-2011 13:27

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Airport even resetten lijkt me - je moet hem opnieuw instellen, nu als accesspoint

#4 03-03-2011 13:31

Pieterr
@ Eindhoven

Heb je de AirPort Express in brugmodus staan?

#5 03-03-2011 14:33

MacMickey
Pro
@ Corusant
Website

Ik heb 3 opties:
Deel een publiek IP adres
Verspreid een reeks IP adressen
Uitgeschakeld (brugmodus)

Alle 3 geprobeerd maar op iPhone/iPad geen intwerwebs, vergeet ik nog iets?

#6 03-03-2011 15:21

macpro
Pro
@ 3e byte rechts
Website

Alle antwoorden hierboven zijn fout.

Je wilt op het netwerk van jouw werkgever een draadloos netwerk maken.
Dus ga je met dat verzoek naar de systeem/netwerk beheerder.
Alleen als die toestemming geeft ga je verder, anders niet.

Vergeet even niet dat je in een overheidsgebouw zit. Wat zijn de consequenties als jij opeens daar een draadloos netwerk in de lucht schopt met slechte beveiliging en jan en alleman zit opeens daar mee te snuffelen?

"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety

#7 03-03-2011 15:51

MacMickey
Pro
@ Corusant
Website

Tja.... naar de afdeling Automatisering...

Collega schreef:

Hallo Automatisering?
Ik kom niet met de Mac op de server. Nee... Wat zeg je? Michael vragen? Die is vrij en die werkt hier als DTP-er niet bij automatisering toch? Hoezo jullie ondersteunen Apple niet? Oh dus nu moet ik Michael thuis bellen? Fijn, bedankt voor niets..

Dat netwerk is niet te zien (verborgen) en beveiligd met wap/wpa2. Er komt hier (ooit!) een draadloos netwerk omdat er steeds meerdere ambtenaren zijn die met hun prive aangeschafte iPad hun werk makkelijk willen maken. De enige manier waarop je "men" kan overtuigen is met een voldongen feit. Vandaar. Ik snap je bezwaren heel goed hoor wink

#8 03-03-2011 16:28

macpro
Pro
@ 3e byte rechts
Website

Dit kan een ander voldongen feit tot gevolg hebben: dat je naar het UWV mag.
Want dankzij jou liggen straks mijn persoonsgegevens op straat.
En staat de overheid weer volop negatief in de media.

Gewoon wachten dus totdat het wordt aangeboden inclusief de juiste maatregelen en toegangscontroles.
Dit soort dingen kosten nou eenmaal tijd en geld.

"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety

#9 03-03-2011 17:16

MacMickey
Pro
@ Corusant
Website

Dan baal ik ervan dat iPad2 geen ethernet aansluiting heeft. Stom ding! whistling

#10 03-03-2011 17:25

HansenOFFLine

nee maar met je iphone kan je een wifi hotspot maken voor je ipad en dan met een vpn verbinding vast wel op het netwerk komen. ik neem aan dat er ook op  jouw werk thuiswerkers via een vpn verbinding kunnen werken.

#11 03-03-2011 17:34

MacMickey
Pro
@ Corusant
Website

Ik kan niet met mijn iPhone een wifi hotspot maken. Heb geen data abbo bij mijn 2G wink En vpn? Ik hoef niet op het netwerk. Daar zit ik al. Mijn iPad en iPhone zijn WiFi only, ik wil graag mijn documenten/aantekeningen van vergaderingen die ik heb/maak op iPad kunnen mailen etc.

#12 03-03-2011 18:11

EagerBob
Pro
@ 020
Website

MacMickey schreef:

Er komt hier (ooit!) een draadloos netwerk omdat er steeds meerdere ambtenaren zijn die met hun prive aangeschafte iPad hun werk makkelijk willen maken.

ambtenaren die hun werk nóg makkelijker willen maken...

#13 03-03-2011 18:30

MacMickey
Pro
@ Corusant
Website

Ja, makkelijker, eenvoudiger en dus vooral effectiever en zuiniger. Ik werk op de Repro/DTP afdeling en wij moeten (in mijn ogen) te vakk teveel onnodig printen. Bedenk maar eens waarom er al een aantal gemeentenraden overgestapt zijn op de iPad. Scheelt bakken papier. Alle stukken worden digitaal vervaardigd in Word. Digitaal naar de Repro verstuurd en gelijktijdig op intranet gezet. Waarom dan nog in vredesnaam tig printjes? 30 stuks kleurenrapport op maandag voor raad en college en de week erop zit datzelfde rapport tussen de griffiestukken. "Gewoon printen hoor, uitzoeken is te lastig voor ons", aldus de griffie. De gemeente moet elk dubbeltje 6x omdraaien maar aan de adere kant staan er vrolijk ambtenaren op dure machines (in het gebouw) 60 kleurenprints te draaien tegen een prijs die hogeer ligt dan de kleurenprint bij ons op de professionele machine. Ga mij alsjeblieft niet vergelike met (je beeld van) een doorsnee ambtenaar. Maar dit was even terzijde wink

#14 03-03-2011 20:32

HansenOFFLine

kan je niet via itunes op het werk de stukken naar je ipad krijgen?

#15 03-03-2011 21:11

MacMickey
Pro
@ Corusant
Website

Dat zou ook nog kunnen maar het is ook net zo handig om je notities direct na vergadering te kunne mailen. Dan heeft men die info al binnen voordat men terug is op de werkplek. Ook tussendoor even wat opzoeken etc is ook wel handig. Ach het zal er best van komen aangezien tenminste 1 persoon hoog in de hierachie al een iPad heeft en zij zo nu e dan al met mij van gedachten erover wisselt aan de lunchtafel. Zal ze van morgen bestoken met verzoeken tot draadloos netwerk. Aan de andere kant: een fantastische 11kb/sec download op het internet is ook niet veel, terwijl er een glasvezelkabel ligt die alleen gebruikt wordt voor het live streamen van raadsvergaderingen crying

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB