MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 03-03-2011 09:34

dnhems
@ Oirschot
Website

Vraag m.b.t. inkomstenbelasting

Beste allemaal,

Ik krijg zojuist een mail van de belastingdienst dat de aangifte voor de inkomstenbelasting gedaan moet worden.
In die mail staat dat voor mijn sofinummer de inkomstenbelasting moet worden gegeven.

Het zit zo: Ik ben zzp-er en ik ben nog student.
Ik heb naast eigen klussen ook gewoon stage moeten lopen en een bijbaantje gehad.

Ik heb uiteraard al aangifte omzetbelasting gedaan, maar met deze inkomstenbelasting...is dat dan niet dubbel? Of zie ik dat nou verkeerd?

Hoe moet ik die aangifte doen? Kan iemand me daarmee helpen of het een en ander uitleggen?

Dank je.

#2 03-03-2011 10:12

ateliereb
@ Lochem
Website

Re: Vraag m.b.t. inkomstenbelasting

inkomstenbelasting is compleet iets anders dan omzetbelasting. Ik zou me goed laten informeren door de KvK, belastingdienst en/of een boekhouder. Dat hoort er ook bij als je professioneel wilt werken als zzp-er.

#3 03-03-2011 10:15

dnhems
@ Oirschot
Website

Dat weet ik en dat begrijp ik ook.
Ik zit alleen met 't punt dat ik ook stage heb gelopen en een bijbaantje heb gehad.

Doe ik zakelijk en prive tegelijk of apart? Dat is eigenlijk mijn punt.

#4 03-03-2011 10:37

ateliereb
@ Lochem
Website

Je doet 1x aangifte IB voor alles tegelijk.

#5 03-03-2011 10:41

Martiniman
@ Tikibad

Zet gewoon je inkomsten uit ZZP werk (min de onkosten daarvoor) bij je inkomsten overige werkzaamheden op je aangifte. Boekhouder kan ook, maar dan wordt het hws meteen een complete zakelijke aangifte. Heb je meer aftrekposten, maar als die nog niet nodig zijn (startersaftrek bijvoorbeeld) kun je daar ook nog even mee wachten tot de eigen inkomsten echt stevig worden.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB