MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 22-02-2011 12:33

drno

macbook pro herkent TC & AE wel, maar kan ze niet koppelen

Ik zie de TC en de AE wel links in het AIrPort configuratieprogramma....
Maar als ik ze dan klik en door wil gaan met configureren of handmatige configuratie krijg ik de melding:
" Basisstationfout
AirPort-configuratieprogramma kan uw draadloze AirPort apparaat niet vinden."
En dan dan verder niets meer doen.

De grap is dat mijn broertje met zijn MacBook in mijn huis ze wel kan configureren....
Daaruit blijkt het denk ik toch aan (instellingen van) mijn MacBook te liggen..

Wie kan mij helpen...
Ik heb de TC en de AE al meer dan een half jaar op de plank liggen... al verschillende malen van alles geprobeerd.... harde resets, etc.... maar sta nu bijna op het punt alles het huis uit te gooien.....

Dank

#2 22-02-2011 16:56

tennapel
Pro
@ Rotterdam
Website

Re: macbook pro herkent TC & AE wel, maar kan ze niet koppelen

Probeer ze eens te configureren met een kabel aangesloten tussen de macbook en de draadloze stations.

Life is a stage, but the play is badly cast * Oscar Wilde

#3 22-02-2011 16:58

drno

sorry, we hebben het ook geprobeerd direct gekoppeld met een netwerkkabel.....

#4 22-02-2011 19:43

sexybiggetje
Beheerder
@ Drachten
Website

Hi,

Omdat wij niet over alle informatie beschikken wil ik je vragen om de volgende gegevens en stappen uit te voeren;

Gegevens:
- Macbook (werkend) versie van het OS
- Macbook pro (niet werkend) versie van het OS
- Firmware versie van de Time Capsule en Airport Express (beide te vinden in Airport Utility vanaf de werkende macbook).
- Hoe is je netwerk geconfigureerd, worden alle addressen met de hand ingevuld of word alles automatisch toegewezen ? En zit hier misschien het verschil tussen beide machines.

Heb je volgende stappen al geprobeerd ?
- Gekeken of de Time Capsule / Airport Express of je Macbook Pro over de laatste systeem updates beschikt.
- De Time Capsule / Airport Express 20 seconden van de stroom gehad.
- Time Capsule resetten naar factory default (je bent dan al je gegevens kwijt, dus dit is een last resort). Dit kun je doen door met een paperclip of punt van een pen het puntje naast het kensington slot in te drukken.

Beschik je nog over een recente mac waarbij het eerste jaar nog niet verstreken is, of heb je nog AppleCare op een machine ? Zoja dan kun je de Apple Support desk bellen. Ze zijn bij mij altijd erg behulpzaam geweest, alhoewel ik ze nog nooit om 9:00 heb kunnen bereiken heb ik nog nooit langer dan een minuut in de wacht gestaan als ik na 9:30 bel.

Sexybiggetje.nl :: cc-licensed by sexybiggetje.nl

Spreekt alleen wanneer ge iets te melden heeft.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB