Ik ben bezig met mijn administratie en kom het volgende tegen:
uiterlijk 31 jan. moet de BTW aangifte gedaan worden. Ik ben momenteel
nog bezig met een opdracht. Deze opdracht is verwacht ik begin februari afgerond en betaald te hebben.
De factuur is dus nog niet verzonden.
Moet ik dit nu wel of niet aangeven?
Dank jullie wel!
ps: 2010 was mijn eerste jaar als zzp-er. Moet een zzp-er een jaarrekening laten opmaken?
Laatst bewerkt door dnhems (18-01-2011 18:29)
Offline
Nee dat hoeft niet, alleen van uitstaande facturen moet je de BTW afdragen
Offline
Een jaarrekening kan handig zijn als je een hypotheek wilt aanvragen. Dan moet je er 3-5 op rij laten zien bijvoorbeeld.
Offline
Duidelijke antwoorden! Daar kan ik wat mee.
Enorm bedankt.
Fijne dag verder.
Offline
De datum op de factuur geldt als de datum voor de belastingdienst. Dat betekent ook dat als de datum op de factuur januari was maar je krijgt je geld pas in maart, je toch voor 28 februari al je BTW moet afdragen over de periode januari bijvoorbeeld.
Zo kun je bv. opdrachten van december 2010 pas factureren in januari zodat deze bij de belasting van 2011 komen.
Laatst bewerkt door waveghel (19-01-2011 13:54)
Offline