MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 15-04-2010 11:36

dnhems
@ Oirschot
Website

Filmhair maken

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om een oude film look te maken... hoe origineel whistling
In magic bullet looks heb ik al black/white, grain en curves aangepast maar ik mis de haren en het stof.
is daar een aparte filter of iets voor te vinden?

Bvd

#2 15-04-2010 12:35

unSOUND
Ex-Crew
@ Sliedrecht
Website

Re: Filmhair maken

iMovie '06 ( ook wel iMovie HD genoemd ) kan het in ieder geval, iMovie '08 en '09 misschien ook wel, maar die gebruik ik zelf niet...

Welke software gebruik je op dit moment ?

Waarom moeilijk doen als het lastig kan ?

#3 15-04-2010 13:00

dnhems
@ Oirschot
Website

unSOUND ik werk alleen met Final Cut Studio, iMovie is net wat te min voor televisieproducties wink
het materiaal is XDCAMHD

#4 15-04-2010 14:18

th'd
Pro
@ 0478
Website

gratis plug-in: CGM Aged Film LE
via www.cgm-online.com

#5 15-04-2010 15:29

unSOUND
Ex-Crew
@ Sliedrecht
Website

dnhems schreef:

unSOUND ik werk alleen met Final Cut Studio, iMovie is net wat te min voor televisieproducties wink
het materiaal is XDCAMHD

Dan monteer je toch eerst alles in Final Cut, en gooi je het resultaat in iMovie HD puur voor het filter ?

Maar anders zul je inderdaad naar een andere betaalde plugin moeten kijken, aangezien de gratis plugin die th'd noemt volgens de readme enkel op SD materiaal werkt, en niet op HD materiaal... ik vond iMovie HD zodoemde wel een geschikt gratis alternatief...

Waarom moeilijk doen als het lastig kan ?

#6 15-04-2010 17:05

digilux
Pro
@ Amsterdam
Website

Het zit ook in Quiktime. Dus je kan je film exporteren uit fcp en dan bij de opties voor filter oude film of zo kiezen. Zit ergens bij artistiek. Anders zijn er heel veel betaalde plugg-inn's. Verder zijn er talloze gebruiksaanwijzingen te vinden op internet om dit met after effects te doen.

Kijk maar eens hier (ik hoop dat ik geen onzinlinks post, ikheb alleen gegoogled voor je maar het interenet hier is zo traag dat ik de films/links hier niet kan afspelen)

klik
klik
klik
klik

succes!

#7 18-04-2010 19:43

dnhems
@ Oirschot
Website

Bedankt voor jullie antwoorden. Het gaat wel lukken.
Thanks!

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB