MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 09-04-2010 02:59

harryk

leesbaarheid

Tja, een mooie site gemaakt door enthousiaste dertigers die de innocent leesbril nog niet kennen, zo stel ik me voor...

Op de voorpagina: Kort nieuws,rechterkolom; de color van de tekst in de roze achtergrond, misschien een idee de tekst gewoon #fff te maken dan is het leesbaar.

De grijstinten van tekst tegen witte achtergrond zijn soms ook op het randje.

#2 09-04-2010 07:32

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Re: leesbaarheid

Er wordt gewerkt / gedacht aan een redesign - we zullen de opmerkingen meenemen. Maar ik heb (vijftiger sinds kort en mét leesbril) eigenlijk nooit last van het contrast gehad.

Ben ondertussen wel benieuwd naar een screenshot op ware grootte omdat ik denk dat er iets niet goed wordt weergegeven.

#3 09-04-2010 09:31

Chuck
Ex-Crew

Of druk anders even simultaan op de toetscombinatie 'apple+'.

#4 09-04-2010 09:32

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Dat dacht ik eerst ook Chuck, maar het font vergroten verandert niets aan het contrast, en daar gaat het hier om.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#5 09-04-2010 10:38

unSOUND
Ex-Crew
@ Sliedrecht
Website

Ik kan me aan de andere kant ook voorstellen dat een ontwerp met grote letters en/of meer contrast weer voor anderen juist weer minder mooi wordt gevonden... Misschien een idee om een soort tweede kleurschema ( hoog contrast ) in het ontwerp te verwerken, zodat mensen die er de voorkeur aan geven er zelf voor kunnen kiezen ?

Waarom moeilijk doen als het lastig kan ?

#6 09-04-2010 11:52

momono
Moderator
@ Haarlem
Website

Ik dacht eigenlijk meer aan de gulden middenweg, typo is ook wel wat aan de krappe kant, zou best wel een pixeltje groter kunnen in het nieuwe/aangepaste ontwerp.

#7 09-04-2010 12:19

harryk

Contrast wordt natuurlijk kritischer naarmate het font kleiner is. Hoe groter hoe vager de grens van de kleuren kan zijn.
Mijn monitor is prima, een 'bolletje' imac (jawel nog de oude met de 'bolletje' speakertjes). Een screendump uploaden dat zie ik even nu niet hoe dat moet.
Het beste kun je een zonnebril nemen en de glazen licht insmeren met halvarine. Als een website dan nog leesbaar is is het goed...smile

#8 09-04-2010 12:37

trabant
@ Luilekkerland

In de voorkeuren van Safari kun je bij geavanceerd een minimale fontgrootte vastleggen. En als het daar kan, moet het bij ander browsers ook kunnen.

Positief bezien zijn selfiesticks ook goede bliksemafleiders… 

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB