MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

• Forum
  •  » Video
  •  » film van dvd naar imovie importeren

#1 24-02-2010 12:14

Alexandra

film van dvd naar imovie importeren

Als ik een zelfgemaakte film via een dvd op de mac naar imovie wil importeren lukt dat niet.
Ik kies importeer films dan zie ik de film met daarnaast alle video ts in het grijs en kan dat niet aanklikken.
heb gegoogled maar niets daarover gevonden.wie kan mij helpen?
groejes Alexandra

#2 24-02-2010 12:30

unSOUND
Ex-Crew
@ Sliedrecht
Website

Re: film van dvd naar imovie importeren

Een DVD bevat MPEG2 materiaal, dat is reeds gemuxed en gecomprimeerd, en zodoende kan iMovie er niks mee. Een DVD is zodoende eigenlijk een hele slechte bron om mee te beginnen. Heb je geen originele bestanden van die film ?

Zo niet, is de enige overblijvende optie om de DVD te rippen en zo de film om te zetten naar een formaat wat iMovie wel kan bewerken. Maar dit betekend dat je de film nog een keer extra gaat coderen, wat veel tijd kost, en soms ook ten koste van de beeldkwaliteit gaat.

Waarom moeilijk doen als het lastig kan ?

#3 24-02-2010 13:38

snowjunk
@ Gork, ZH
Website

Re: film van dvd naar imovie importeren

Als je inderdaad de originele files niet meer heb, is MPEG Streamclip is je vriend.

Wel even goed lezen hoe je eea moet installeren. Stiekem gezegd; wij kunnen niet zonder.
smile

Voor de kwaliteit geldt: Knikkers in, knikkers uit. Als je DVD mooi van kwaliteit is, kan je geripte file dat ook zijn. Let wel even op naar wat voor soort file je je DVD ript en met welke bitrates enzo...

• Forum
  •  » Video
  •  » film van dvd naar imovie importeren

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB